dodano: 2009-01-19 15:05 | aktualizacja:
2009-01-21 00:57
autor: Janusz Sulisz |
źródło: parkiet/media2.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Maciej Sojka, prezes ITI Neovision spodziewa się, że telewizja n pozyska w 2009 roku podobną liczbę abonentów jak w 2008 roku, czyli około 225 tys. Według planów prezesa
na koniec 2012 roku platforma n powinna liczyć 1,5 mln abonentów, czyli więcej niż obecnie ma CYFRA+.
- Moim zdaniem, rynek jest niedoszacowany. Sądzę, że w 2012 roku z usług platform satelitarnych może korzystać do 7 mln gospodarstw domowych - powiedział dziennikowi Parkiet, prezes Sojka.
Przy tym założeniu, że telewizja n faktycznie zdobędzie te 1,5 mln abonentów to miałaby
21,4 proc. rynku DTH w Polsce. Byłoby to blisko 1/4 rynku DTH w Polsce, przy mocnej konkurencji ze strony kablówek oraz 3 pozostałych platform:
Cyfrowy Polsat (blisko 3 mln użytkowników),
CYFRA+ (1,38 mln abonentów),
Orange (ponad 0,2 mln abonentów).
Podejrzewać należy, że Maciej Sojka w tych szacunkach nie wziął pod uwagę wyników spółki-córki ITI Neovision, czyli Cyfrowego Domu z ofertą Telewizji na kartę (TNK), której
dystrybutorzy w zeszłym tygodniu potwierdzili aktywację 120 tys. kart TNK w Conax. Ta oferta szybko zdobywa swoich zwolenników głównie ze względu na brak umów i niską cenę przy optymalnym doborze kanałów (TVP+ TVN i coś jeszcze).
Telewizja na kartę może szybko wyrosnąć na półmilionową armię przyszłych abonentów n, będąc zapleczem dla tej platformy już w HDTV.
Zapowiada się równie ciekawy rok, jak 2008, bo do tego wszystkiego ma oficjalnie wystartować DVB-T.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.