dodano: 2009-01-30 13:35 | aktualizacja:
2009-01-30 14:12
autor: Janusz Sulisz |
źródło: nsport.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Super Bowl to nie tylko walka o najbardziej prestiżowy tytuł w futbolu amerykańskim, to najważniejsze wydarzenie w amerykańskim kalendarzu sportowym i jedno z największych na świecie. Kilka dni przed finałem NFL bilety na ten mecz są jednym z najbardziej pożądanych towarów w USA. Ci, którym nie uda się ich zdobyć, zasiadają przed telewizorami – żaden inny amerykański program nie ma takiej oglądalności! Dość powiedzieć, że przed rokiem Super Bowl zobaczyło trzykrotnie więcej widzów niż galę rozdania Oscarów. Nie bez przyczyny spotkanie o tytuł mistrza NFL cieszy się takim zainteresowaniem – po zaciętej rywalizacji w sezonie zasadniczym i playoffs dwie najlepsze drużyny ligi jeszcze raz dają z siebie wszystko, żeby wykorzystać wyjątkową szansę na zdobycie miana najlepszej. Rok temu emocje sięgnęły zenitu, gdy NY Giants i NE Patriots stoczyli zaciętą walkę dokonując rzeczy zdawałoby się niemożliwych. Trofeum o które toczy się walka to Vince Lombardi Trophy, od nazwiska trenera zespołu Green Bay Packers, pierwszego zespołu, który zdobył mistrzostwo
Super Bowl jest nie tylko wydarzeniem sportowym, ale także kulturalno-rozrywkowym. Przed, oraz szczególnie w przerwie pojedynku, odbywają się liczne koncerty, które dodatkowo przyciągają rzesze widzów. W tym roku wystąpi między innymi Bruce Springsteen. Trwający 30 sekund spot reklamowy w telewizji NBC, podczas finału Super Bowl, kosztuje 3 miliony dolarów.
Super Bowl XLIII w nSport – niedziela, 1 lutego, godz. 1:00
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.