reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Canal+ nie uruchomi nowych kanałów

dodano: 2009-02-23 11:13 | aktualizacja: 2009-02-23 14:32
autor: Janusz Sulisz | źródło: canal+/RzP

Canal+ NEW logo Bertrand Le Guern, prezes spółki CANAL+ Cyfrowy, nie chce łączyć usługi telefonii komórkowej ze sprzedażą telewizji satelitarnej, jednak nie widzi przeszkód w oferowaniu dostępu do Internetu, który byłby dodatkowo czynnikiem wspierającym sprzedaż. Zapowiada także, że spółka nie zamierza w 2009 roku uruchamiać nowych kanałów, ale będzie gruntownie przerabiać jeden z istniejących.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W 2008 roku spółka odnotowała spadek zysku operacyjnego EBIT. Według prezesa CANAL+ Cyfrowy jest to wynik bardziej agresywnej polityki spółki, która spowodowana jest przyspieszeniem rynku, tzn. wzrostem aktywności konkurencji i zwiększeniem wymagań u klientów. Osiągnięto w ten sposób najwyższy przyrost liczby abonentów w historii firmy, kosztem w postaci niższego zysku operacyjnego.

CANAL+ Cyfrowy chce poświęcać dużo uwagi, by być widocznym w telewizji czy radiu, ale też w Internecie. W 2008 roku otworzono 350 punktów sprzedaży, a łącznie jest ich teraz 1,3 tys. Kolejnym krokiem jest obecność w nowych kanałach sprzedaży: przez telefon i Internet. Spółka nie obawia się agresywnej walki z konkurencją i jest na to przygotowana.

Istotną sprawą dla firmy jest zwiększenie udziału w rynku, który na chwilę obecną nie jest jeszcze nasycony, jednak dojdzie do tego w ciągu najbliższych trzech lat, a wtedy pozyskiwanie nowych klientów będzie o wiele trudniejsze. Zdaniem Bertranda Le Guerna obecnie opłaca się zwiększać udział w rynku, nawet jeżeli klient na początku wybiera najtańszy pakiet. Dodał, że za rok lub dwa spółka pokaże mu, jaka jest wartość wyższych pakietów i zachęci go do VoD.

Według prezesa CANAL+ Cyfrowy, 2009 rok będzie trudny ze względu na zmiany na rynku, sądzi jednak, że rynek abonentów platform urośnie w 2009 r. podobnie jak w 2008. Podkreślił, że dużo gospodarstw domowych nie ma jeszcze płatnej telewizji i zanim rynek się nasyci, 2-3 mln gospodarstw można przyłączyć do platform cyfrowych.

Do tego widmo konsolidacji rynku oddala się coraz bardziej, biorąc pod uwagę, że dwie platformy licytują się w zapowiedziach potencjalnych przejęć, ale każda z nich widzi się raczej jako przejmującego. Ostatecznie może więc nie dojść do konsolidacji.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii CYFRA+


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...