dodano: 2009-04-13 14:07 | aktualizacja:
2009-04-14 16:35
autor: Rafał Tomasiak |
źródło: adtv
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Screen Digest wykazuje, że silna pozycja Nigerii wzmocniła w Afryce Północnej platformę
Hi-TV. W Afryce Południowej dominuje płatny serwis
Multichoice DSTV, który posiada 700 tys. abonentów. Nigeryjska
Hi-TV zdobyła w 2008 roku 200 tys. abonentów. Nigeria to 140 milionowy kraj, ale tylko 6 mln gospodarstw posiada telewizję. Poza platformą Multichoice w Nigerii funkcjonuje radiowa sieć
MMDS wprowadzona przez
Communications Trends. Łącznie w Nigerii z płatnej telewizji korzysta 430 tys. domostw.
Sukces
Hi-TV należy przypisać nabyciem przez platformę praw do rozgrywek
Pucharu UEFA,
Ligi Mistrzów,
Super Cup oraz
angielskiej Premier League. Zakup wspomnianych praw przez
Hi-TV uniemożliwił wejście na nigeryjski rynek platformy GTV, która ostatecznie została wyłączona.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.