dodano: 2009-05-14 09:35 | aktualizacja:
2009-05-14 10:24
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TVN podał stratę netto przypadającą akcjonariuszom TVN S.A. na poziomie 29 mln zł, która głównie wynika z nie-gotówkowych strat walutowych związanych z wyceną denominowanego w euro zadłużenia Grupy. Grupa TVN zamyka pierwszy kwartał z silną pozycja finansową osiągając wskaźnik zadłużenia netto/EBITDA na poziomie 1.6x na koniec raportowanego okresu.
PIERWSZY KWARTAŁ 2009 R.
Skonsolidowane przychody netto wzrosły o 8,4 proc. do 435 mln zł
Skonsolidowana EBITDA wzrosła o 58,9 proc. do 201,5 mln zł
Skonsolidowana marża EBITDA wyniosła 46.3 proc.
W pierwszym kwartale 2009 r. kanał
TVN był jedynym spośród czterech dużych kanałów telewizyjnych w Polsce, który odnotował wzrost udziału w całodobowej oglądalności w swojej grupie docelowej zwiększając swój udział do 21,9 proc. z 21,7 proc. w porównywalnym okresie w 2008 r. Kanał TVN utrzymał również pozycje lidera w komercyjnej grupie docelowej, będąc najchętniej oglądanym polskim kanałem telewizyjnym w peak time z udziałem w oglądalności na poziomie 19,7proc.
W marcu 2009 r. TVN przejął kontrolę nad
platformą cyfrową n, stając się udziałowcem większościowym z 51 proc. udziałów w n. Objęcie kontroli nad platformą n jest kontynuacją strategii mającej na celu dywersyfikację źródeł przychodów oraz zabezpieczenie dystrybucji dla kanałów tematycznych Grupy. Platforma cyfrowa n kontynuuje dynamiczny wzrost odnotowując na zakończenie pierwszego kwartału 2009 r.
549 tysięcy abonentów postpaid, z których ok.
544 tysięcy aktywowało usługę, z ARPU na poziomie 56 zł i 180 tysięcy abonentów prepaid z ARPU na poziomie 10,43 zł.
Piotr Walter, Dyrektor Generalny TVN S.A. powiedział:
Nasza decyzja o przyspieszeniu przejęcia kontroli nad platforma cyfrowa n wzmocni pozycję strategiczną Grupy TVN, zapewniając dostęp do silnie wzrostowego biznesu oraz dalszą dywersyfikację przychodów, zmniejszając zależność od rynku reklamy, zależnego od cyklu gospodarczego, a także zabezpieczając kanał dystrybucji naszej oferty programowej.
Pierwszy kwartał 2009 r.:
· W dniu 11 marca 2009 roku przejęto kontrolę nad
Neovision Holding, jedynym udziałowcem ITI Neovision, będącym właścicielem i operatorem cyfrowej platformy n, a w tym również nowej usługi telewizyjnej dostępnej na zasadzie przedpłaty
Telewizja na kartę. Powiększono bezpośredni udział w spółce Neovision Holding do 51 proc.
· Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką
o ponad 239.000 abonentów, czyli 77,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. Na 31 marca 2009 r. platforma n posiadała
549.000 podpisanych umów o świadczenie usług, w tym
544.000 aktywnych abonentów n. W marcu 2009 roku platforma cyfrowa n odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 56 zł, w porównaniu do 56 zł w grudniu 2008 r.
· „
Telewizja na kartę” (TNK), sprzedała
ponad 175.000 kart dostępowych oraz powiększyła swoją bazę abonentów o
88.000 w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2009 r. Na dzień 31 marca 2009 r. „TNK” posiadała
180.000 abonentów na zasadzie przedpłaty (pre-paid).
· Udział w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 35,2 proc. z 33,8 proc. w analogicznym okresie 2008 r.
· Całodobowa
oglądalność kanału TVN w grupie docelowej wzrosła do 21,9 proc. z 21,7 proc. w analogicznym okresie 2008 r. Kanał TVN był jedynym ogólnopolskim kanałem, który zwiększył swój udział w oglądalności.
· Kanał TVN utrzymał pozycje lidera w komercyjnej grupie docelowej i z oglądalnością na poziomie 19,7 proc. był najchętniej oglądanym, w czasie peak time, kanałem w Polsce.
·
TVN 24 zwiększył swój udział w oglądalności w swojej grupie docelowej we wszystkich kategoriach. Całodobowa oglądalność wzrosła do 4,8 proc. z 4,7 proc. w analogicznym okresie 2008 r., w prime time oglądalność wzrosła do 3,9 proc. z 3,6 proc., a w peak time do 3,7 proc. z 3,6 proc.
· Portal internetowy
Onet.pl w okresie dwóch miesięcy zakończonych 28 lutego 2009 r. zwiększył do 9,8 milionów średnią, miesięczną liczbę użytkowników w porównaniu do 9,7 milionów w analogicznym okresie 2008 r. Średni czas spędzony na portalu Onet.pl, wyniósł 69 milionów godzin w 2009 r. i 2008 r.
·
Przychody ze sprzedaży netto wzrosły o 8,4 proc. do
435 mln zł z 402 mln zł w analogicznych okresie 2008 r. Wyłączając przychody ITI Neovision, przychody wzrosły o 3,0 proc. do 414 mln zł.
·
Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 61,2 proc. do 174 mln zł. Marża operacyjna wyniosła 40,1 proc. Wyłączając zysk wynikający z przejęcia kontroli nad ITI Neovision, zysk z działalności operacyjnej spadł o 41,1 proc. do 64 mln zł a marża operacyjna wyniosła 14,6 proc.
·
Wskaźnik EBITDA wzrósł o 58,9 proc. do 201,5 mln zł z 127 mln zł w analogicznym okresie 2008 r. Marża EBITDA wyniosła 46,3 proc. w porównaniu do 31,6 proc. w analogicznym okresie 2008 r. Wyłączając wpływ ITI Neovision wskaźnik EBITDA spadł o 9,4 proc. do 115 mln zł a marża EBITDA wyniosła 27,8 proc.
·
Odnotowano stratę przypadającą akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 29 mln zł w porównaniu do zysku przypadającego akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 63 mln zł w analogicznym okresie 2008 r.
· Wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA wyniósł 1,6 na dzień 31 marca 2009 r.
· W marcu film „
Kochaj i Tańcz” odnotował rekordowy wynik oglądalności w pierwszym weekendzie jego projekcji, z 393.803 (nie w tysiącach) widzów którzy obejrzeli film w kinach. Film osiągnął tym samym najlepszy wynik oglądalności polskiego filmu od 1999 roku. Na dzień 10 maja 2009 r. film obejrzało ponad 1,3 miliona widzów.
· W marcu podjęto decyzje o wystąpieniu do KRRIT o zgodę na zaprzestanie z dniem 15 lipca 2009 r. nadawania kanału
TVN Lingua, w związku z nie osiągnięciem przez ten kanał założonego poziomu rentowności.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.