reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

544 tys. abonentów platformy n

dodano: 2009-05-14 09:35 | aktualizacja: 2009-05-14 10:24
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

tvn Grupa TVN ogłosiła wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2009 r. Grupa zaraportowała wzrost przychodów rok do roku na poziomie 8,4 proc. zyskując m.in. na silnym wzroście przychodów subskrypcyjnych kanałów tematycznych. Na koniec marca 2009 r. odnotowano 549 tys. abonentów postpaid platformy n, z których ok. 544 tys. aktywowało usługę. Z kolei TNK posiadała 180 tys. abonentów na zasadzie pre-paid.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
TVN podał stratę netto przypadającą akcjonariuszom TVN S.A. na poziomie 29 mln zł, która głównie wynika z nie-gotówkowych strat walutowych związanych z wyceną denominowanego w euro zadłużenia Grupy. Grupa TVN zamyka pierwszy kwartał z silną pozycja finansową osiągając wskaźnik zadłużenia netto/EBITDA na poziomie 1.6x na koniec raportowanego okresu.

PIERWSZY KWARTAŁ 2009 R.

Skonsolidowane przychody netto wzrosły o 8,4 proc. do 435 mln zł
Skonsolidowana EBITDA wzrosła o 58,9 proc. do 201,5 mln zł
Skonsolidowana marża EBITDA wyniosła 46.3 proc.

W pierwszym kwartale 2009 r. kanał TVN był jedynym spośród czterech dużych kanałów telewizyjnych w Polsce, który odnotował wzrost udziału w całodobowej oglądalności w swojej grupie docelowej zwiększając swój udział do 21,9 proc. z 21,7 proc. w porównywalnym okresie w 2008 r. Kanał TVN utrzymał również pozycje lidera w komercyjnej grupie docelowej, będąc najchętniej oglądanym polskim kanałem telewizyjnym w peak time z udziałem w oglądalności na poziomie 19,7proc.

W marcu 2009 r. TVN przejął kontrolę nad platformą cyfrową n, stając się udziałowcem większościowym z 51 proc. udziałów w n. Objęcie kontroli nad platformą n jest kontynuacją strategii mającej na celu dywersyfikację źródeł przychodów oraz zabezpieczenie dystrybucji dla kanałów tematycznych Grupy. Platforma cyfrowa n kontynuuje dynamiczny wzrost odnotowując na zakończenie pierwszego kwartału 2009 r. 549 tysięcy abonentów postpaid, z których ok. 544 tysięcy aktywowało usługę, z ARPU na poziomie 56 zł i 180 tysięcy abonentów prepaid z ARPU na poziomie 10,43 zł.

Piotr Walter, Dyrektor Generalny TVN S.A. powiedział: Nasza decyzja o przyspieszeniu przejęcia kontroli nad platforma cyfrowa n wzmocni pozycję strategiczną Grupy TVN, zapewniając dostęp do silnie wzrostowego biznesu oraz dalszą dywersyfikację przychodów, zmniejszając zależność od rynku reklamy, zależnego od cyklu gospodarczego, a także zabezpieczając kanał dystrybucji naszej oferty programowej.

Pierwszy kwartał 2009 r.:

·   W dniu 11 marca 2009 roku przejęto kontrolę nad Neovision Holding, jedynym udziałowcem ITI Neovision, będącym właścicielem i operatorem cyfrowej platformy n, a w tym również nowej usługi telewizyjnej dostępnej na zasadzie przedpłaty Telewizja na kartę. Powiększono bezpośredni udział w spółce Neovision Holding do 51 proc.

·   Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 239.000 abonentów, czyli 77,1 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2008 r. Na 31 marca 2009 r. platforma n posiadała 549.000 podpisanych umów o świadczenie usług, w tym 544.000 aktywnych abonentów n. W marcu 2009 roku platforma cyfrowa n odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 56 zł, w porównaniu do 56 zł w grudniu 2008 r.

·    „Telewizja na kartę” (TNK), sprzedała ponad 175.000 kart dostępowych oraz powiększyła swoją bazę abonentów o 88.000 w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2009 r. Na dzień 31 marca 2009 r. „TNK” posiadała 180.000 abonentów na zasadzie przedpłaty (pre-paid).

·   Udział w rynku reklamy telewizyjnej netto wzrósł do 35,2 proc. z 33,8 proc. w analogicznym okresie 2008 r.

·   Całodobowa oglądalność kanału TVN w grupie docelowej wzrosła do 21,9 proc. z 21,7 proc. w analogicznym okresie 2008 r. Kanał TVN był jedynym ogólnopolskim kanałem, który zwiększył swój udział w oglądalności.

·   Kanał TVN utrzymał pozycje lidera w komercyjnej grupie docelowej i z oglądalnością na poziomie 19,7 proc. był najchętniej oglądanym, w czasie peak time, kanałem w Polsce.

·   TVN 24 zwiększył swój udział w oglądalności w swojej grupie docelowej we wszystkich kategoriach. Całodobowa oglądalność wzrosła do 4,8 proc. z 4,7 proc. w analogicznym okresie 2008 r., w prime time oglądalność wzrosła do 3,9 proc. z 3,6 proc., a w peak time do 3,7 proc. z 3,6 proc.

·   Portal internetowy Onet.pl w okresie dwóch miesięcy zakończonych 28 lutego 2009 r. zwiększył do 9,8 milionów średnią, miesięczną liczbę użytkowników w porównaniu do 9,7 milionów w analogicznym okresie 2008 r. Średni czas spędzony na portalu Onet.pl, wyniósł 69 milionów godzin w 2009 r. i 2008 r.

·   Przychody ze sprzedaży netto wzrosły o 8,4 proc. do 435 mln zł z 402 mln zł w analogicznych okresie 2008 r. Wyłączając przychody ITI Neovision, przychody wzrosły o 3,0 proc. do 414 mln zł.

·   Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 61,2 proc. do 174 mln zł. Marża operacyjna wyniosła 40,1 proc. Wyłączając zysk wynikający z przejęcia kontroli nad ITI Neovision, zysk z działalności operacyjnej spadł o 41,1 proc. do 64 mln zł a marża operacyjna wyniosła 14,6 proc.

·   Wskaźnik EBITDA wzrósł o 58,9 proc. do 201,5 mln zł z 127 mln zł w analogicznym okresie 2008 r. Marża EBITDA wyniosła 46,3 proc. w porównaniu do 31,6 proc. w analogicznym okresie 2008 r. Wyłączając wpływ ITI Neovision wskaźnik EBITDA spadł o 9,4 proc. do 115 mln zł a marża EBITDA wyniosła 27,8 proc.

·   Odnotowano stratę przypadającą akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 29 mln zł w porównaniu do zysku przypadającego akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 63 mln zł w analogicznym okresie 2008 r.

·   Wskaźnik zadłużenie netto/EBITDA wyniósł 1,6 na dzień 31 marca 2009 r.

·   W marcu film „Kochaj i Tańcz” odnotował rekordowy wynik oglądalności w pierwszym weekendzie jego projekcji, z 393.803 (nie w tysiącach) widzów którzy obejrzeli film w kinach. Film osiągnął tym samym najlepszy wynik oglądalności polskiego filmu od 1999 roku. Na dzień 10 maja 2009 r. film obejrzało ponad 1,3 miliona widzów.

·   W marcu podjęto decyzje o wystąpieniu do KRRIT o zgodę na zaprzestanie z dniem 15 lipca 2009 r. nadawania kanału TVN Lingua, w związku z nie osiągnięciem przez ten kanał założonego poziomu rentowności.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

249 zł Więcej...