Bitwa o niebo na Da Vinci Learning

dodano: 2009-05-22 13:08 | aktualizacja: 2009-05-22 17:56
autor: Jerzy Kruczek | źródło: n.pl

da vinci learning.jpg Wielka premiera telewizyjna z okazji „Roku astronomii 2009”! Kanał Da Vinci Learning 24 i 31 maja wyemituje oparty na bestsellerze „Córka Galileusza“, dwuczęściowy film „Walka Galileusza o niebiosa“. Jego tezy na temat porządku wszechświata prowokowały kościół 400 lat temu, tworząc nowy obraz kosmosu: Galileusz (1564–1642) - astronom, matematyk, fizyk i filozof.

„Bitwa Galileusza o niebo“ ukazuje poniżanie tego niezwykłego geniusza na skutek odkryć, które burzyły dotychczasowy porządek świata oraz tragizm jego życia i rozdarcie między duszą a rozumem. Jako głęboko wierzący katolik powierzył córkę klasztorowi. Jednocześnie, swymi naukowymi wystąpieniami narażał się istniejącym układom sił. Został oskarżony o herezję i stał się ofiarą kościoła, który tak wiele dla niego znaczył. 124 listy od córki Galileusza, Marii Celeste, są dowodem ich bliskiej więzi i wzajemnej troski. Zainspirowały one amerykańską dziennikarkę Dave Sobel do napisania bestsellerowej powieści „Córka Galileusza“, na której bazuje produkcja telewizyjna.

Sceny kluczowe z biografii Galileusza z historycznymi wątkami przedstawia w dokumencie brytyjska gwiazda kina Simon Callow („Zakochany Szekspir“, „Amadeusz“). Znani eksperci przedstawią różnorodne zasługi i odkrycia naukowca z dzisiejszego punktu widzenia.

Da Vinci Learning to 24-godzinny program naukowy dla całej rodziny. Dzień rozpoczyna się mnóstwem edukacyjnych programów dla dzieci, po południu zachwycają różnorodne serie takie jak „Marvi Hammer“ oraz „Co i jak“. Z kolei wieczorami nawet najbardziej wymagających widzów zadowolą doskonałe dokumentacje, biografie i reportaże wraz z fascynującymi podróżami odkrywczymi po całym świecie. Wszystko według motto „Bo dobrze to wiedzieć“.

Da Vinci Learning w Polsce dostępny jest spośród platform cyfrowych włącznie w telewizji nowej generacji n.

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna