dodano: 2009-06-25 22:32 | aktualizacja:
2009-06-26 10:38
autor: Janusz Sulisz |
źródło: ntvplus
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oznacza to, że
platforma NTV Plus trafia do najbogatszej części rosyjskiego społeczeństwa, tego wykształconego i mieszkającego w dużych miastach. Teraz ze względu na kryzys NTV Plus będzie musiało zmienić podejście do klientów. W ostatnich dwóch latach NTV Plus stara się być bardziej przystępna, bo przez drogą oferte traci na rzecz niskobudżetowej platformy Trikolor TV, która ma już ponad 4,35 mln abonentów, podczas gdy NTV Plus nie przekroczyła 1 mln abonentów.
NTV Plus próbuje m.in. przedstawiać różne dodatkowe bonusy dla abonentów, oferując nowe produkty, takie jak pakiet Rodzina oraz nowe usługi:PPV (pay per view) czy kanały HDTV. Nie tak dawno temu, NTV Plus zaczęło świadczyć usługi leasingowe jeśli chodzi o dekodery i odbiorniki satelitarne.
Podano też główne kierunki rozwoju pakietu NTV Plus w przyszłym roku, biorąc pod uwagę obecną kryzysową sytuację na rynku i rozwój telewizji satelitarnej.
Szczególną uwagę NTV Plus skieruje na rozwój kanałów z własnej produkcji. NTV Plus ma do dyspozycji własne produkcje dla kanałów filmowych i sportowych, które są uznawane za najlepsze w Rosji. A w przyszłości na antenie kanałów NTV Plus pokazywane będą tylko najnowsze filmy oraz większość najlepszych transmisji sportowych.
W Rosji liczba miejsc potencjalnie nadających się do instalacji płatnej telewizji jest oceniana na
59 mln gospodarstw domowych.
Na podstawie maksymalnej penetracji płatnej telewizji w Europie (60%) można przyjąć, że do 2015 r. do płatnej telewizji w Rosji można podłączyć maksymalnie tylko
35 mln gospodarstw domowych, a całkowita wielkość rosyjskiego rynku pay-tv jest szacowana na
2,1 mld dolarów.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.