reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

683 tys. aktywnych abonentów n i TNK

dodano: 2009-08-13 10:22 | aktualizacja: 2009-08-13 10:42
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

Neovision Grupa TVN ogłosiła wyniki finansowe za II kwartał oraz półrocze 2009 r. Platforma cyfrowa n, włączając Telewizję na kartę (TNK), osiągnęła zgodnie z planem 683 tys. aktywnych abonentów na koniec drugiego kwartału 2009 r. Przychody platformy cyfrowej n wzrosły o 98,3 proc. rdr w pierwszej połowie 2009 r. do 214 mln zł. Wzrost ten wynika głównie ze wzrostu przychodów z opłat abonamentowych.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Piotr Walter, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny TVN S.A. powiedział: Nasze silnie zdywersyfikowane przychody oraz nasza zdolność do redukcji kosztów pozwoliły nam na utrzymanie zyskowności pomimo trudnych warunków rynkowych. Rynek płatnej telewizji oraz przede wszystkim platforma ‘n’ kontynuuje silny wzrost.

Przychody platformy n wzrosły o 98,3 proc. do 214 mln zł ze 108 mln zł w analogicznym okresie 2008 r. Wzrost ten wynika głównie ze wzrostu przychodów z opłat abonamentowych o 118,7 proc. do 191 mln zł z 88 mln zł w analogicznym okresie 2008 r.

Wzrost ten wynika głównie ze wzrostu średniej liczby abonentów i wyższego ARPU. Liczba abonentów platformy n wzrosła o 230.356 do średnio 540.982 w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. ze średniej 310.627 liczby abonentów w analogicznym okresie w 2008 r. ARPU platformy n wzrosło o 11 zł do 56,7 zł w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. z 45,8 zł w analogicznym okresie 2008 r. Platforma n odnotowała przyrost liczby abonentów brutto na poziomie 108.990 w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r., w porównaniu do 69.283 abonentów w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2008 r.

TNK osiągnęła przychody w wysokości 11 mln zł w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. Przychód ten składa się głównie z opłat abonamentowych oraz z przychodu ze sprzedaży dekoderów w wysokości 3.962 zł, osiągniętego głównie w pierwszym kwartale 2009 r. W okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. TNK powiększyła swoją bazę abonentów, płacących za usługi na zasadzie przedpłaty, o prawie 142.000. Na dzień 30 czerwca 2009 r. TNK posiadała ponad 129.000 aktywnych abonentów oraz bazę abonentów na poziomie 233.000. W okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. TNK odnotowała ARPU na poziomie 10,06 zł.

Platforma n odnotowała stratę na poziomie EBITDA w wysokości 56 mln zł w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r., w porównaniu do 66 mln zł w analogicznym okresie 2008 roku. Na wskaźnik EBITDA, za okres sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r., niekorzystny wpływ miało osłabienie kursów złotego do euro i złotego do dolara amerykańskiego, ponieważ większość kosztów platformy, w tym koszty programowe i nadawania denominowane są w euro i dolarach amerykańskich.

I połowa 2009 roku

Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 61 tys. abonentów n w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. Na 30 czerwca 2009 r. platforma n posiadała ponad 557 tys. podpisanych umów o świadczenie usług, w tym ponad 554.000 aktywnych abonentów n.

TNK powiększyła swoją bazę abonentów o niemal 142 tys. w okresie sześciu miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. Na dzień 30 czerwca 2009 r. TNK posiadała ponad 129 tys. aktywnych abonentów oraz bazę abonencką na poziomie ponad 233 tys. Platforma cyfrowa n łącznie z TNK posiadały na dzień 30 czerwca 2009 r. 683 tys. aktywnych abonentów.

II kwartał 2009 roku

Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 10 tys. abonentów n w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. Na 30 czerwca 2009 r. platforma n posiadała ponad 557 tys. podpisanych umów o świadczenie usług, w tym ponad 554 tys. aktywnych abonentów n. W czerwcu 2009 roku platforma cyfrowa ‘n’ odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 59 zł, w porównaniu do 49 zł w czerwcu 2008 r.

TNK powiększyła swoją bazę abonentów o niemal 54.000 w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 czerwca 2009 r. Na dzień 30 czerwca 2009 r. TNK posiadała ponad 129 tys. aktywnych abonentów oraz bazę abonencką na poziomie ponad 233 tys. Platforma cyfrowa n łącznie z TNK posiadały na dzień 30 czerwca 2009 r. 683 tys. aktywnych abonentów.

Platforma n zwiększyła swoje przychody o 104,2 proc. do 109 mln zł, z 53 mln zł w analogicznym okresie 2008 r.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

399 zł Więcej...

Odbiornik Ferguson Ariva 9000 4K CI+ HDR Dolby Vision

Ariva 9000 4K CI+ to uniwersalny odbiornik typu Combo z...

449 zł Więcej...