dodano: 2009-09-16 12:49 | aktualizacja:
2009-09-16 17:32
autor: Anita Dąbek |
źródło: www.przyszloscmediow.com
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Proces ten wiąże się z potrzebą dostosowania regulacji prawnych, a przede wszystkim prowadzenia dialogu na temat przyszłości rynku mediów w Polsce. Ostateczny termin wyłączenia nadawania analogowego w Polsce przewidziany jest na dzień
31 lipca 2013 r.
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Bogdan Zdrojewski wraz z
Uniwersytetem Gdańskim reprezentowanym przez
Rektora prof. Bernarda Lammeka podjął się zadania przeprowadzenia publicznej
debaty o przemianach i przyszłości rynku mediów w Polsce, w szczególności po roku 2013. Organizatorem konferencji jest
Narodowy Instytut Audiowizualny. Do udziału w spotkaniu zaproszeni zostali przedstawiciele rządu, Prezes Rady Ministrów Donald Tusk, reprezentanci nadawców i największych mediów w Polsce oraz dziennikarze, twórcy i medioznawcy.
Celem konferencji
Media2.0 2013>> jest wskazanie największych wyzwań rynku mediów w Polsce, określenie roli mediów w strategii Polska 2030, przedyskutowanie najważniejszych zagadnień związanych z procesem przełączenia nadawania sygnału telewizyjnego z analogowego na cyfrowy oraz omówienia wizji różnych udziałowców rynku na temat przyszłości mediów w Polsce.
Organizatorzy wyłonili trzy podstawowe obszary tematyczne, którym poświęcone zostaną
poszczególne sesje w ramach konferencji Media 2.0 2013>>
• Pierwszym obszarem są zagadnienia związane z przejściem na nadawanie cyfrowe oraz związane z tym zagadnienia prawne, techniczne i finansowe, problem powszechności dostępu do mediów oraz medialnych usług audiowizualnych w Internecie, a także konsekwencje dla roli i miejsca mediów publicznych na rynku telewizyjnym i radiowym.
• Drugim tematem jest ewolucja zawartości mediów, ich celów społecznych i kulturalnych związana m.in. ze zmianami treści w programach wszystkich nadawców w konsekwencji poszerzenia oferty, w tym dostępności treści audiowizualnych w Internecie. Problemowi temu poświęcony będzie panel dyskusyjny z udziałem wybitnych ludzi mediów, w tym twórców oraz dyrektorów programowych.
• Trzecim zagadnieniem jest wizja rozwoju rynku mediów w Polsce – do dyskusji zaproszeni zostali przedstawiciele największych nadawców w kraju, a jej celem będzie nakreślenie wspólnych celów, wizji oraz ewentualnych różnic.
Konferencja Media 2.0 2013>> odbędzie się 18 września 2009 w Centrum Dydaktyczno-Konferencyjnym Uniwersytetu Gdańskiego w Sopocie, ul. Piaskowa 9.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.