reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Fuzja Trikolor TV - NTV Plus pod kontrolą

dodano: 2009-09-18 17:06 | aktualizacja: 2009-09-21 21:19
autor: Janusz Sulisz | źródło: sat24.ru

Rosja Zakup przez holding Gazprom-Media największej satelitarnej platformy Trikolor TV spowodował szczególne zainteresowanie w rosyjskiej federalnej służbie antymonopolowej (FAS). Umowa mogłaby ograniczyć konkurencję na rynku telewizji satelitarnej w Rosji. Gazprom-Media kontroluje platformę NTV Plus, jednocześnie ogłaszając chęć zdobycia pakietu kontrolnego Trikolor TV.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Trikolor TV i NTV Plus to czołowi gracze na rynku telewizji satelitarnej w Rosji. Gazprom - Media chce je połączyć, by obniżyć koszty działania. Ich połączenie może prowadzić do ograniczenia konkurencji. FAS przeanalizuje, czy nie naruszono rosyjskich przepisów antymonopolowych. Jeśli transakcja przejęcia Trikolor TV będzie wymagać zgody FAS, spółka będzie dążyć,by tę sprawę załatwić przez departament prawny Gazprom-Media, spółki córki Gazpromu. Sprawa wydaje się jasna i to od dawna. Za wszystkim stoi rząd Federacji Rosyjskiej i nie ma mowy o jakikolwiek problemach z FAS - wystarczy krótka opinia z Kremla.

Trikolor TV w lipcu ogłosił, że ma 5 mln abonentów. NTV Plus, według własnych szacunków, obsługuje ponad 600.000 klientów. Po połączeniu obu  operatorów liczba abonentów szybko przekroczyłaby 6 milionów, co oznaczałoby, że w Europie, byłaby to druga platforma DTH pod względem liczby abonentów po BSkyB.

W Rosji jest jeszcze trzech innych operatorów telewizji satelitarnej:
- Orion Express (marka Viva TV)
- Rainbow TV
- Platforma HD.

Wiadomo, że ten ostatni operator został niedawno poufnie zakupiony przez właścicieli Trikolor TV.  Baza abonentów Platforma HD to zaledwie 15-16.000 abonentów, ale zawsze coś, bo to usługa HDTV. Kolejna platforma Viva TV ma teraz około 120.000 abonentów, z dużymi problemami jeśli chodzi o emisję z uszkodzonego satelity. Platforma Rainbow TV działa od lutego 2009 r., ale danych dotyczących liczby abonentów nigdy nie ujawniono. Generalnie nie liczy się na rosyjskim rynku.

Gazprom-Media będzie posiadać ponad 97% abonentów telewizji satelitarnej w Rosji (z wyłączeniem Rainbow TV "). Ale to nie znaczy, że rosyjska publiczność nie ma wyboru. Według AC & M Consulting, w I kwartale 2009 r. za pośrednictwem anteny satelitarnej do odbioru sygnałów płatnej telewizji  satelitarnej było 19% abonentów, ale przez sieci kablowe było 4 razy więcej abonentów. I to jest najlepsze wytłumaczenie, dlaczego fuzja Trikolor TV-NTV Plus przejdzie bez mrugnięcia okiem.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy na świecie


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...

Mini PC Smart TV 4K BOX Zehnder KP-1

Zehnder KP-1 to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy ZEHNDER z...

259 zł Więcej...