reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki TVN: oficjalnie 571.000 abonentów n

dodano: 2009-11-03 09:19 | aktualizacja: 2009-11-03 10:09
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

Neovision Grupa TVN ogłosiła dzisiaj wyniki finansowe za III kwartał 2009 r. Platforma cyfrowa n, włączając Telewizję na kartę (TNK), zwiększyła bazę aktywnych subskrybentów do 730 tys. na koniec trzeciego kwartału 2009 r. W celu wygrania zbliżającego się sezonu świątecznego platforma cyfrowa n weszła w sezon jesienny z nową ofertą programową oraz wprowadziła do oferty nowe dekodery HD z zaawansowanymi opcjami.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 17.000 abonentów n w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2009 r. Na 30 września 2009 r. platforma n posiadała niemal 573.000 podpisanych umów o świadczenie usług, w tym ponad 571.000 aktywnych abonentów n. We wrześniu 2009 roku platforma cyfrowa n odnotowała średni miesięczny przychód na użytkownika (ARPU) w wysokości 56,1 zł, w porównaniu do 52,9 zł we wrześniu 2008 r. Platforma n zwiększyła swoje przychody o 69 proc., do 102 mln zł z 60 mln zł w analogicznym okresie 2008 r.

TNK powiększyła swoją bazę abonentów o niemal 56.000 w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2009 r. Na dzień 30 września 2009 r. TNK posiadała ponad 159.000 aktywnych abonentów  oraz bazę abonencką na poziomie ponad 289.000. Platforma cyfrowa n łącznie z TNK posiadały na dzień 30 września 2009 r. 730.000 abonentów.

Skonsolidowane przychody Grupy TVN netto wzrosły o 20,9 proc. rdr do 428 mln zł
. Skonsolidowany wskaźnik EBITDA spadł o 48,4 proc. rdr do 49 mln zł, marża EBITDA wyniosła 11,4 proc. Wyłączając efekt konsolidacji platformy cyfrowej n, skonsolidowane przychody netto spadły o 5,2 proc. do 335 mln zł. Wyłączając efekt konsolidacji platformy cyfrowej n wskaźnik EBITDA spadł o 13,6 proc. do 82 mln zł, a marża EBITDA wyniosła 24,1 proc.

Kanał TVN utrzymuje swoją wiodącą pozycję w swojej grupie docelowej. W dniu 6 września z sukcesem wystartowaliśmy z jesienną ramówką pełną nowych formatów oraz kontynuacją najbardziej popularnych programów i seriali. Kanał TVN w dniu 3 października 2009 r. uzyskał najlepszy w historii sobotni wynik oglądalności uzyskując udział w rynku na poziomie 30,7 proc. w komercyjnej grupie docelowej (16-49) w peak time.

Oszczędność kosztów oraz wzrost przychodów z opłat subskrypcyjnych pozwoliły TVN24 na utrzymanie wysokiej zyskowności ze wzrostem przychodów na poziomie 19 proc. w skali rocznej oraz wysoką marża EBITDA na poziomie 46 proc. w trzecim kwartale 2009 r. Pozostałe kanały tematyczne, dzięki kontroli kosztów oraz wzrostowi przychodów reklamowych oraz przychodów z opłat subskrypcyjnych, zwiększyły przychody w trzecim kwartale 2009 r. o 9 proc. rdr oraz uzyskały łączną marżę EBITDA na poziomie 17 proc. pomimo ciągłych inwestycji w nowy kanał tematyczny TVN Warszawa.

Markus Tellenbach, Prezes Zarządu TVN S.A. powiedział: Realizujemy naszą strategię oraz maksymalizujemy nasze osiągnięcia w trudnym otoczeniu ekonomicznym. Nasze wyniki pozytywnie wyróżniają nas na tle naszych regionalnych konkurentów. Kontynuujemy budowanie naszej pozycji konkurencyjnej w Polsce, która na tle Europy Środkowej i Wschodniej jest najzdrowszą gospodarką oraz posiada najbardziej dynamiczny rynek mediów w regionie. Wykorzystujemy nasze różnorodne aktywa medialne w celu dalszej dywersyfikacji naszych przychodów. Jednocześnie wspieramy nasze przepływy pieniężne poprzez dyscyplinę na poziomie operacyjnym oraz dalsze wdrażanie programu optymalizacji kosztów. 

Nasza jesienna ramówka została wspaniale przyjęta przez widzów oraz osiągnęła rekordowe udziały w oglądalności. Z miesiąca na miesiąc zaczynamy obserwować poprawę trendów w przychodach reklamowych oraz wierzymy, że rynek reklamy najgorsze ma już za sobą. Nasza platforma cyfrowa „n” osiąga silny wzrost na poziomie przychodów oraz z rozszerzoną ofertą programową i najlepszą ofertą technologiczną jest dobrze spozycjonowana w obliczu nadchodzącego sezonu świątecznego. W celu osiągnięcia silnej i trwałej wartości dla naszych akcjonariuszy kontynuujemy dywersyfikację aktywów i integrujemy naszą działalność operacyjną wykorzystując unikalne pozycjonowanie Grupy TVN i korzystając z dalszego wzrostu ekonomicznego Polski
.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle R 4K

Homatics Dongle R to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

249 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...