dodano: 2009-11-05 16:38 | aktualizacja:
2009-11-05 16:51
autor: Anita Dąbek |
źródło: n.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Specjalnie dla wszystkich widzów Festiwalu redakcja kanału przygotowała specjalny cykl 12 doskonałych filmów, które obejrzeć będzie można w ramach festiwalowej sekcji filmowej „
Kanał telewizyjny Wojna i Pokój poleca”
Znakiem jakości „Wojna i Pokój“ sygnujemy te tytuły, które chcemy polecić szczególnej Państwa uwadze. Jest ich tak naprawdę o wiele więcej, niż mogliśmy pomieścić w wąskich ramach naszej festiwalowej sekcji. Dlatego arcydzieła radzieckiej klasyki – znane w Polsce i podziwiane - reprezentowane tu będą zgoła symbolicznie. Tylko, by przypomnieć, że wielkie kino nigdy się nie starzeje i zawsze warto do niego wracać.
To, na co chcemy położyć szczególny nacisk, to najnowsze kino rosyjskie, które w Polsce nie jest jeszcze szeroko znane. Kino, które czerpiąc z najlepszych tradycji wielkich mistrzów, zaskakuje oryginalnością i świeżością. – mówi dyrektor Wojny i Pokoju, Katarzyna Jesień.
W sekcji „
Kanał Wojna i Pokój poleca” zobaczyć będzie można filmy, które opowiadając pełne namiętności historie z rosyjskiej przeszłości i współczesności, poruszają najważniejsze problemy i stawiają najistotniejsze pytania. Wśród wybranych filmów znalazły się zarówno filmy klasyków radzieckiego kina jak i przedstawicieli nowej fali filmu rosyjskiego. Wśród wybranych pozycji znalazły się:
„Dzikie pole” w reżyserii Michaiła Kałatoziszwiliego – zrealizowana w 2009 roku opowieść o magicznym miejscu wśród stepów, w którym cywilizacja zderza się z naturą, nauka ustępuje wierze, a życie wygrywa ze śmiercią. Film nagrodzony nagrodą specjalną na festiwalu w Wenecji.
„Bączek” tegoroczny debiut Wasilij Sigariewa. Poruszająca historia matki i córki, rozstań i powrotów, ogromnej potrzeby miłości i ciągłych rozczarowań.
„Bikiniarze”, reż. Walerij Todorowski, 2008. Fenomenalny musical, o bajecznie kolorowych rosyjskich buntownikach, którzy w rytmie boogie walczą z socjalizmem.
„Zakładnik” Aleksieja Uczitela - nominowana do Kryształowego Globu historia młodego czeczeńskiego bojownika pojmanego przez Rosjan. Dramat o poszukiwaniu człowieczeństwa w absurdalnych realiach wojny.
„Ładunek 200” Aleksieja Bałabanowa, - szokujący film wybitnego rosyjskiego twórcy (autora m.in. Brata i Morfiny), opowiadający o sile systemu i jego przerażającym wpływie na ludzi.
„Wygnanie”, Andrieja Zwiagincewa - twórcy obsypanego nagrodami „Powrotu” . Piękna, hipnotyzująca, poruszająca opowieść o samotności i braku zrozumienia.
„Wyspa” - Obsypana nagrodami, ascetyczna rozprawa Pawła Ługina o grzechu, głębokiej wierze, która może przynieść odkupienie i o świętości która nieraz ukrywa się pod maską opętania.
„Kierowca dla Wiery” – melodramat polityczny ze słońcem, luksusowymi samochodami, amerykańskimi przebojami i w tle. Pozorna Idylla szybko zamienia się w krwawą jatkę. Ten zrealizowany w 2004 roku przez Pawła Czuchraja film zdobył sobie uznanie zarówno międzynarodowej publiczności jak i krytyków.
„Księżycowy tata” pełna surrealistycznego humoru, poezji i fantazji historia opowiedziana przez Bachtijora Chudojnazarowa. Prawdziwy Kusturica w postsowieckiej Azji.
„Kaukaski jeniec” - Nominowane do Oscara arcydzieło kina antywojennego w reżyserii Siergieja Bodrowa
„Wniebowstąpienie” Arcydzieło kina radzieckiego z 1977 roku w reżyserii Lary Szepitko -
Chrystusowa męka, Judaszowa zdrada i wyrzuty sumienia, które nie pozwalają żyć. Film nagrodzony Złotym Niedźwiedziem w Berlinie.
„Stalker”, - Klasyk kina światowego - Andriej Tarkowski przedstawia liryczny poemat filmowy o człowieku i Bogu, oparty na motywach powieści SF "Piknik na skraju drogi" napisanej przez braci Arkadija i Borysa Strugackich
Festiwal „Sputnik nad Polską” oglądać będzie można w Warszawie do 15 listopada a od 13 do 26 listopada w 24 miastach na terenie całej Polski.
Kanał Wojna i Pokój dostępny jest wyłącznie poprzez
platformę satelitarną n, gdzie znaleźć go można na pozycji 24. jako część pakietu „
Hity filmowe”.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.