Od 17 listopada CANAL+ zmienia identyfikację wizualną anteny. Nowa oprawa podkreśla nowatorskość stacji w warstwie artystycznej i produkcyjnej. Zmiana dotyczy przede wszystkim wizerunku anteny, ale wprowadzano również nowe logotypy stacji CANAL+, czyli CANAL+ Film, CANAL+ Film HD, CANAL+ Sport, CANAL+ Sport HD i CANAL+ Sport 2. Nową identyfikację wizualną CANAL+ stworzyła brytyjska agencja devilfish, która wygrała konkurs ogłoszony przez CANAL+ Group.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Wizualna oprawa stacji stanowi część wizerunku marki CANAL+ i jako taka zawsze była dla nas równie ważna, jak oferta programowa. Poprzez genialne połączenie geometrii, muzyki i ruchu powstał unikalny, a zarazem uniwersalny styl, dzięki któremu CANAL+ jest od lat rozpoznawalny. Nasza nowa oprawa antenowa to kolejne odważne podejście do obrazu i dźwięku – to krok w kreowaniu wizerunku CANAL+ jako stacji nowoczesnej i stale rozwijającej się – powiedziała Beata Ryczkowska, Dyrektor Programowa CANAL+.
Jingle, które widz zobaczy od 17 listopada w CANAL+, są utrzymane w zupełnie nowej stylistyce, ale nie zrywają całkowicie z dotychczasowym systemem identyfikacji wizualnej stacji. Nawiązują do niego poprzez geometryczny podział ekranu na cztery części. Każdy jingiel CANAL+ opiera się na motywie plusa z logo stacji. Pojawia się on na środku ekranu i dzieli go na cztery prostokąty, z których każdy pokazuje inny punkt widzenia na sfilmowaną rzeczywistość. Obrazowi towarzyszy odważny i nietypowy dźwięk.
Wyjątkowy jest sposób, w jaki powstały nowe jingle CANAL+: w przeważającej większości z wykorzystaniem materiałów filmowych, nakręconych specjalnie dla poszczególnych kanałów CANAL+ (a nie komputerowej grafiki 3D, co jest standardem we współczesnej identyfikacji stacji telewizyjnych). Obrazy na ekranie to zdjęcia codzienności fotografowanej z bardzo bliska i przez to na granicy rozpoznawalności, ocierające się o stylistykę videoartu. Są wśród nich obrazy świateł ulicznych, szczotek myjni samochodowej, wody, ognia. W produkcji czołówek CANAL+ Film wykorzystano zdjęcia taśmy filmowej, a CANAL+ Sport – ujęcia sylwetki sportowca filmowane kilkoma kamerami naraz.
- Jest to wyjątkowa w swojej prostocie oprawa graficzna. Kanonem kreatywnym jest jej forma, konstrukcja, a nie treść przekazu. Istotny jest sposób komunikowania się
z widzem. Poziom abstrakcji obrazu i dźwięku sprawia, że nowa oprawa CANAL+ ma bardziej emocjonalny charakter – powiedział Christian Gierycz, Dyrektor Artystyczny CANAL+.
Poprzednia zmiana identyfikacji wizualnej anteny CANAL+ miała miejsce w 2003 r.
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.