reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

CANAL+ Cyfrowy poda wyniki za miesiąc

dodano: 2010-01-14 15:40 | aktualizacja: 2010-01-14 17:08
autor: Janusz Sulisz | źródło: C+

cyfra+logo_sk_new.jpg Po tym, gdy 6 stycznia 2010 zarówno platformy Cyfrowy Polsat, jak i n z TNK podały wyniki za 2009 rok, chwaląc się rewelacyjnymi wzrostami liczby abonentów, to najstarsza polska platforma CYFRA+ zachowała całkowity spokój. Wypowiedział się tylko prezes Bertrand Le Guern, który jest zadowolony z realizacji planu sprzedaży w 2009. Liczba klientów  zostanie podana później (w lutym), razem z wynikami finansowymi spółki.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba abonentów CYFRY+ na pewno wzrośnie i to gwałtownie, a wpływ miały na to bardzo agresywne promocje z telewizorem za 1zł oraz rozwój rynku telewizji cyfrowej, przy jednoczesnym zaniedbaniu DVB-T. Klienci wybierali ofertę CYFRY+ z różnych, czasami banalnych powodów, a to bo znają markę CANAL+, bo jest dużo filmowych kanałów Premium, jest tam polska Ekstraklasa i Premiership, bo jest National Geographic HD lub kanały TVP. Klienci kupują karty (same lub z dekoderem SD lub HD), także dlatego, że CYFRĘ+ można podzielić na 2-8 telewizorów dzięki splitterom kart i multiroom. Powodów jest wiele, ale prawda jest taka, że CYFRA+ jest w miarę uniwersalna - dla każdego coś miłego, coś co lubi. Co więcej, nawet abonenci innych platform często nie potrafią sobie odmówić zakupu zubożonej wersji z oferty CYFRY+, czyli np. karty z CANAL+.

- Jestem bardzo zadowolony z realizacji planu sprzedaży w 2009 r., osiągnęliśmy rezultaty porównywalne do zeszłorocznych. Zamknęliśmy rok z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi, podobnymi jak rok czy dwa lata temu, pomimo trudniejszej sytuacji rynkowej. Jestem szczególnie dumny z tego, że nasi klienci najczęściej decydują się na wyższe pakiety i opcje premium, ponieważ cenią bogatą ofertę programową.

Wykorzystaliśmy w ten sposób w pełni atrakcyjność i potencjał CYFRY+. Skala sprzedaży na rynku uwidacznia, że cały sektor w ostatnim roku dynamicznie się rozwijał. Aby ocenić rzeczywiste osiągnięcia, trzeba wziąć pod uwagę przede wszystkim wyniki finansowe. Już teraz mogę powiedzieć, że wyniki finansowe CANAL+ Cyfrowy, które ogłosimy wkrótce, są bardzo satysfakcjonujące.
- powiedział Bertrand Le Guern, Prezes zarządu CANAL+
Cyfrowy.

Analiza liczby abonentów

Platforma satelitarna CYFRA+ zamierzała w 2009 roku zwiększyć swoją liczbę abonentów o 300 tys., czyli o około 22 proc. Ostatnio podawano, że CYFRA+ ma 1,38 mln abonentów. Jeśli plan wykonano, a z komentarza poniżej wynika, że tak, to CYFRA+ powinna mieć ponad 1,7mln abonentów. Jednak z komentarzy dystrybutorów wiadomo, że sprzedaż w promocji z telewizorem za 1zł była błyskawiczna, więc należy podejrzewać, że CYFRA+ ma co najmniej 100.000 więcej abonentów, czyli łącznie 1,8 mln. Ale to wszystko okaże się pod koniec lutego 2010.

Co miało wpływ na liczbę abonentów CYFRY+?

Wyniki i tak mogą nie być w 100% miarodajne, ponieważ zostaną podane za 2009 rok, a większość umów 13-miesięcznych z grudnia 2008 roku akurat skończy się pod koniec stycznia 2010, a lutym może być fala zwrotów dekoderów C+. Tu trzeba dodać, że CYFRA+ zaczęła dbać o abonentów wykazując się mistrzowskim  "odzyskiwaniem" starych abonentów, dzwoniąc do nich, proponując 15% rabatu, multiroom, kanały HD lub telewizor za 1zł.

Doszło do tego, że nie tylko w pewnym momencie zabrakło telewizorów za 1zł, a do tego notorycznie brakuje dekoderów HD (czasami nawet na wymianę uszkodzonego). Oznacza to, że Polacy pokochali ofertę HD z CYFRY+. Brak dekoderów HD w CYFRZE+ zachęca do zakupu własnego odbiornika HD z czytnikiem kart CYFRY+ lub modułem CAM dla tych kart, co napędza niezależny rynek.

Jakie wyniki finansowe?
Pamiętać też należy, że w pierwszym kwartale 2009 roku przychody spółki wzrastały o ponad 10 proc. Problemem była wtedy słabnąca pozycja złotego wobec euro, co zwiększyło wydatki CYFRY+, głównie za transmisje sportowe i obce kanały tematyczne w ofercie liczone w eurocentach od jednego abonenta. Teraz złotówka się ustabilizowała, a wręcz rośnie jej pozycja, więc sytuacja uległa poprawie. Wyniki finansowe powinny być równie dobre, jak liczba abonentów.

Jaka przyszłość CYFRY+?
CYFRA+ będzie się mieć dobrze, a gdy Vivendi przejmie całość marki CANAL+ zadba jeszcze bardziej o intensywnie rozwijając się polski rynek płatnej telewizji. Na razie nie ma mowy o kanale 3D w ofercie platformy, bo dopiero w 2011 roku ( a nie w IV kw. 2010, jak podają zagraniczne media) taki kanał może powstać we Francji. CYFRA+ analizuje nowości na rynku i możliwe, że kiedyś obejrzymy mecz polskiej Ekstraklasy w 3D. Na razie wystarczy kinowa reklama CANAL+ w 3D przed projekcją filmu Avatar 3D.







Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii CYFRA+


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

385 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...