reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Grupa TVN ogłasza wyniki finansowe

dodano: 2010-02-18 10:37 | aktualizacja: 2010-02-18 11:03
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

Neovision Grupa TVN ogłosiła wyniki finansowe za czwarty kwartał i 2009 r. W czwartym kwartale 2009 roku platforma cyfrowa n zwiększyła bazę abonentów o 120 tysięcy. Na koniec 2009 r. liczba aktywnych abonentów n wzrosła do 692 tysięcy, z kolei Telewizja na kartę (TNK) odnotowała 262 tysięcy aktywnych klientów. W czwartym kwartale ur. TNK powiększyła swoją bazę klientów o ponad 125 tysięcy.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Najważniejsze wydarzenia Grupy TVN w 2009 r.:

Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 199 tysięcy abonentów n w okresie dwunastu miesięcy zakończonych 31 grudnia 2009 r. Na dzień 31 grudnia 2009 r. platforma n posiadała ponad 692 tysiące aktywnych abonentów. W grudniu 2009 r. platforma n odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 57,4 zł, w porównaniu do 57,0 zł  z grudnia 2008 r.

Platforma n zwiększyła swoje przychody o 74,7%, do 445 milionów zł, z 255 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r.

TNK powiększyła swoją bazę klientów o ponad 275 tysięcy w okresie dwunastu miesięcy zakończonych 31 grudnia 2009 r. Na dzień 31 grudnia 2009 r. TNK posiadała prawie 262 tysiące aktywnych klientów rozliczających się na zasadzie przedpłaty oraz bazę klientów na poziomie ponad 440 tysięcy.

Udział w rynku reklamy telewizyjnej netto, według Starlink, wzrósł do 35,2% z 34,1% w analogicznym okresie 2008 r.

Kanał TVN utrzymał pozycję lidera w całodobowej grupie docelowej oraz docelowej grupie w prime time i w peak time, pozostając najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce. Całodobowa oglądalność w grupie docelowej wyniosła 21,1%, oglądalność w prime time w grupie docelowej wyniosła 25,0%, natomiast w peak time w grupie docelowej wyniosła 25,4%.

Fakty TVN
odnotowując średni udział w widowni na poziomie 31,7% po raz pierwszy w historii wyprzedziły swojego głównego konkurenta Wiadomości TVP (31,2%), stając się najpopularniejszym programem informacyjnym w Polsce, według AGB.

Portal internetowy Onet.pl osiągnął średnią miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,7 miliona oraz uzyskał 3,5 miliarda odsłon w listopadzie 2009 r. Średni, miesięczny czas spędzony w listopadzie 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 66,6 miliona godzin, według Megapanel PBI/Gemius.

Przychody ze sprzedaży netto wzrosły o 11,9% do 2.123 milionów zł z 1.897 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision, przychody spadły o 5,1% do 1.800 milionów zł.

Zysk z działalności operacyjnej spadł o 3,1% do 612 milionów zł. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision oraz zysk z przeszacowania zapłaty warunkowej,zysk z działalności operacyjnej spadł o 11,3% do 560 milionów zł, a marża operacyjna wyniosła 31,1%.

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 11,7% do 795 milionów zł z 711 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r. Marża EBITDA wyniosła 37,4% w porównaniu do 37,5% w analogicznym okresie 2008 r. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision oraz zysk z przeszacowania zapłaty warunkowej nasz wskaźnik EBITDA spadł o 7,1% do 661 milionów zł, a marża EBITDA wyniosła 36,7%.

Wskaźnik EBITDA kanałów tematycznych wyniósł 141 milionów zł i stanowił 17,8% łącznego wskaźnika EBITDA, w porównaniu do 9,2% w analogicznym okresie 2008 r.   

Odnotowano zysk przypadający akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 421 milionów zł w porównaniu do zysku przypadającego akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 364 milionów zł  w analogicznym okresie 2008 r.

Wskaźnik zadłużenie netto do wskaźnika EBITDA na dzień 31 grudnia 2009 r. wyniósł 2,6 uwzględniając pożyczki od podmiotów powiązanych. Wyłączając pożyczki od podmiotów powiązanych wskaźnik zadłużenie netto do wskaźnika EBITDA na dzień 31 grudnia 2009 r. wyniósł 1,9. Na dzień 31 grudnia 2009 r. dysponowano łącznie środkami w banku, gotówką w kasie i łatwo zbywalnymi aktywami finansowymi dostępnymi do sprzedaży o łącznej wartości 759 milionów zł.

W dniu 22 maja 2009 r. wygrano konkurs o prawa do transmisji w Polsce meczów Ligii Mistrzów UEFA, w płatnej telewizji, Internecie i sieci telefonii komórkowej, w ciągu kolejnych trzech sezonów.

W dniu 13 sierpnia 2009 r. Rada Nadzorcza mianowała Markusa Tellenbacha na Prezesa Zarządu TVN i Dyrektora Generalnego Grupy TVN oraz powołała nowy Zarząd Grupy TVN z dniem 1 września 2009 r. Zarząd składa się obecnie z czterech członków: Markus Tellenbach (Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy TVN), Piotr Walter (Wiceprezes Zarządu Grupy TVN i Dyrektor Generalny segmentu nadawanie i produkcja telewizyjna), Łukasz Wejchert (Wiceprezes Zarządu Grupy TVN i Dyrektor segmentu Online), oraz Rafał Wyszomierski (Członek Zarządu Grupy TVN pełniący obowiązki CFO).

W dniu 19 listopada 2009 r. TVN Finance Corporation II AB, która w całości jest spółką zależną, wyemitowała Obligacje 10,75% Senior Notes o łącznej wartości 405 milionów EUR. Obligacje 10,75% Senior Notes zostały sprzedane po cenie równej 98,7% za łączną kwotę 399,719 milionów EUR, są oprocentowane w wysokości 10,75% rocznie z odsetkami płatnymi w półrocznych okresach (15 maja i 15 listopada) rozpoczynając od 15 maja 2010 r. oraz są wymagalne w dniu 15 listopada 2017 r.

W dniu 10 grudnia 2009 r. zawarto z ITI Media Group umowę nabycia 49% udziałów w spółce Neovision Holding, będącej wyłącznym właścicielem spółki ITI Neovision – operatora platformy cyfrowej n. Po całkowitym zakończeniu transakcji objętej umową nabycia udziałów, Grupa TVN posiadać bezpośrednio 100% udziałów w Neovision Holding.

W dniu 19 grudnia 2009 r. spłacono wszystkie Obligacje 9,5% Senior Notes, zapadające w 2013 r.


Najważniejsze wydarzenia Grupy TVN w czwartym kwartale 2009 r.:

Platforma n zwiększyła swoją bazę abonencką o ponad 120 tysięcy abonentów w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2009 r. Na 31 grudnia 2009 r. platforma n posiadała ponad 692 tysiące aktywnych abonentów.  W grudniu 2009 r. platforma n odnotowała średni przychód na abonenta (ARPU) w wysokości 57,4 zł, w porównaniu do 57,0 zł z grudnia 2008 r.

Platforma n zwiększyła swoje przychody o 50,5%, do 130 milionów zł, z 86 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r.

TNK powiększyła swoją bazę klientów o ponad 125 tysięcy w okresie trzech miesięcy zakończonych 31 grudnia 2009 r. Na dzień 31 grudnia 2009 r. TNK posiadała ponad 262 tysiące aktywnych klientów rozliczających się na zasadzie przedpłaty oraz bazę klientów na poziomie ponad 440 tysięcy.

Udział w rynku reklamy telewizyjnej netto, według Starlink, wzrósł do 36,2% z 34,6% w analogicznym okresie 2008 r.

Kanał TVN utrzymał pozycję lidera w całodobowej grupie docelowej oraz docelowej grupie docelowej w prime time i w peak time, pozostając najchętniej oglądanym kanałem telewizyjnym w Polsce. Całodobowa oglądalność w grupie docelowej wyniosła 23,8%, oglądalność w prime time w grupie docelowej wyniosła 27,5%, oraz w peak time w grupie docelowej wyniosła 28,6%. Dodatkowo całodobowa oglądalność ogólnopolska wzrosła do 17,8% z 17,6% w analogicznym okresie 2008 r.

Fakty TVN
odnotowując średni udział w oglądalności na poziomie 32,1% po raz pierwszy w historii wyprzedziły swojego głównego konkurenta Wiadomości TVP (31,7%), stając się najpopularniejszym programem informacyjnym w Polsce, według AGB.

Portal internetowy Onet.pl osiągnął średnią miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 12,7 miliona, oraz uzyskał 3,5 miliarda odsłon w listopadzie 2009 r. Średni, miesięczny czas spędzony w listopadzie 2009 r. na portalu Onet.pl wyniósł 66,6 miliona godzin, według Megapanel PBI/Gemius.

Przychody ze sprzedaży wzrosły o 14,9% do 680 milionów zł z 592 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision, przychody spadły o 4,4% do 566 milionów zł.

Zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 36,3% do 303 milionów zł. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision oraz zysk z przeszacowania zapłaty warunkowej o wartości 154 milionów, zysk z działalności operacyjnej spadł o 1,9% do 218 milionów zł, a nasza marża operacyjna wyniosła 38,5%.

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 45,7% do 354 milionów zł z 243 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r. Marża EBITDA wyniosła 52,0% w porównaniu do 41,0% w analogicznym okresie 2008 r. Wyłączając efekt konsolidacji ITI Neovision oraz zysk z przeszacowania zapłaty warunkowej nasz wskaźnik EBITDA wzrósł o 1,5% do 247 miliona zł, a marża EBITDA wyniosła 43,5%.

Wskaźnik EBITDA kanałów tematycznych
wyniósł 31 milionów zł i stanowił 8,8% wskaźnika EBITDA, w porównaniu do 6,3% w analogicznym okresie 2008 r.    

Odnotowano zysk przypadający akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 243 milionów zł w porównaniu do zysku przypadającego akcjonariuszom TVN S.A. w wysokości 88 milionów zł w analogicznym okresie 2008 r.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Plus 4K

Homatics BOX R Plus to najnowszy wzbogacony m. in. o...

599 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

529 zł Więcej...