reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wyniki finansowe Grupy TVN za I kw.

dodano: 2010-05-13 08:47 | aktualizacja: 2010-05-13 13:29
autor: Anita Dąbek | źródło: TVN

tvn Przychody z usług płatnej telewizji platformy n wzrosły o 33 miliony złotych czyli o 32% rok do roku. Głównym tego czynnikiem była baza abonencka, która wzrosła netto o 32 tysiące do 724 tysięcy w pierwszym kwartale b.r. osiągając wskaźnik dynamiki na poziomie 33% rok do roku i zapewniając takie samo tempo wzrostu przychodów. W obszarze usług przepłaconych baza aktywnych klientów Telewizji na Kartę wzrosła o 45 tysięcy w pierwszym kwartale.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dlatego też baza aktywnych klientów wyniosła na koniec marca 307 tysięcy przekładając się na 2,4-krotny wzrost z poziomu sprzed roku oraz wzrost przychodów o 16% rok do roku. Łączna baza generujących przychody abonentów i klientów płatnej telewizji osiągnęła na dzień 31 marca 1.031.000.

W okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2010 r. platforma n odnotowała średni przychód na abonenta (“ARPU”) w wysokości 57,3 zł (wartość bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku).

Wskaźnik EBITDA wzrósł o 7 milionów, tj. o 22% rok do roku, do poziomu -25 milionów złotych. Poprawa ta była wynikiem wzrostu przychodów oraz kosztów operacyjnych związanych z dalszym rozwojem poszerzaniem oferty programowej biznesu i utrzymaniem znacząco wyŜszej bazy abonentów i klientów.

- Przychody Grupy TVN wzrosły o 8% rok do roku w oparciu o poprawę rynku reklamowego i przy znaczącym udziale płatnej telewizji.
- Wskaźnik EBITDA poprawił się o 9% w efekcie wzrostu przychodów i zachowania dyscypliny kosztowej we wszystkich segmentach biznesowych.
- Wszystkie segmenty Grupy zanotowały poprawę wskaźników operacyjnych:
  • Kanał TVN świetnie rozpoczął sezon wiosenny w marcu i zajął pozycję lidera w grupie docelowej i komercyjnej
  • Platforma n pozyskała w pierwszym kwartale 32 tysiące abonentów oraz 45 tysięcy aktywnych klientów usług przepłaconych Telewizji na Kartę osiągając odpowiednio 33% i 140% wzrostu ich baz rok do roku
  • Onet.pl pozostaje niekwestionowanym liderem wśród portali horyzontalnych osiągając blisko 12 milionów użytkowników i 3,3 miliarda odsłon w lutym b.r.
 - Następuje dalsza dywersyfikacja przychodów, w których udział przychodów pozareklamowych wzrósł do 40% w porównaniu do 39%1 przed rokiem.

Markus Tellenbach, Prezes Grupy TVN powiedział: Świetne wyniki Grupy TVN odzwierciedlają naszą wiodącą pozycję rynkową we wszystkich obszarach biznesowych. Jesteśmy świadkami pierwszych efektów strategicznych działań w kierunku dywersyfikacji, natomiast poprawa otoczenia gospodarczego wraz ze ścisłą kontrolą kosztów pozwoliły nam na osiągnięcie wzrostu zarówno przychodów jak i wskaźnika EBITDA. Jednocześnie widzimy pozytywne sygnały z rynku reklamy wskazujące na jego powrót do wzrostu po tymczasowym wpływie tragicznej katastrofy lotniczej w Smoleńsku i okresu  żałoby narodowej. Biorąc to pod uwagę spodziewamy się, że dynamika naszych przychodów z reklamy telewizyjnej w drugim kwartale osiągnie poziom niskiego jednocyfrowego wyniku, natomiast w całym roku przychody reklamowe Grupy TVN wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim, a średnim. Platforma n ponownie odnotowała satysfakcjonujące wyniki oraz wzmocniła swą ofertę poprzez poszerzenie pakietu kanałów HD. Osobiście mocno wierzę, że Grupa TVN będąc największą multimedialną grupą kapitałową na rynku znajduje się w unikalnej pozycji do osiągania korzyści z silnej struktury bilansu i dalszego wzrostu zdywersyfikowanych strumieni przychodów. Naszym głównym celem pozostaje dalsza poprawa zyskowności w Grupie i budowanie długoterminowej wartości dla naszych udziałowców.

Więcej informacji o wynikach finansowych grupy TVN za I kw. 2010 roku można znaleźć w RAPORCIE GRUPY KAPITAŁOWEJ TVN S.A. ZA OKRES TRZECH MIESIĘCY ZAKOŃCZONYCH 31 MARCA 2010 R.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja n


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...

Miernik Satlink ST-6986 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem i testerem optycznym

Miernik Satlink ST-6986 do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, naziemnych...

1 630 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...