dodano: 2010-05-13 08:47 | aktualizacja:
2010-05-13 13:29
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVN
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Dlatego też baza aktywnych klientów wyniosła na koniec marca
307 tysięcy przekładając się na 2,4-krotny wzrost z poziomu sprzed roku oraz wzrost przychodów o 16% rok do roku. Łączna baza generujących przychody abonentów i klientów płatnej telewizji osiągnęła na dzień 31 marca
1.031.000.
W okresie trzech miesięcy zakończonych 31 marca 2010 r. platforma n odnotowała średni przychód na abonenta (“ARPU”) w wysokości
57,3 zł (wartość bez zmian w porównaniu do analogicznego okresu 2009 roku).
Wskaźnik EBITDA wzrósł o
7 milionów, tj. o 22% rok do roku, do poziomu -25 milionów złotych. Poprawa ta była wynikiem wzrostu przychodów oraz kosztów operacyjnych związanych z dalszym rozwojem poszerzaniem oferty programowej biznesu i utrzymaniem znacząco wyŜszej bazy abonentów i klientów.
- Przychody
Grupy TVN wzrosły o 8% rok do roku w oparciu o poprawę rynku reklamowego i przy znaczącym udziale płatnej telewizji.
- Wskaźnik EBITDA poprawił się o 9% w efekcie wzrostu przychodów i zachowania dyscypliny kosztowej we wszystkich segmentach biznesowych.
- Wszystkie segmenty Grupy zanotowały poprawę wskaźników operacyjnych:
-
Kanał TVN świetnie rozpoczął sezon wiosenny w marcu i zajął pozycję lidera w grupie docelowej i komercyjnej
-
Platforma n pozyskała w pierwszym kwartale 32 tysiące abonentów oraz 45 tysięcy aktywnych klientów usług przepłaconych Telewizji na Kartę osiągając odpowiednio 33% i 140% wzrostu ich baz rok do roku
-
Onet.pl pozostaje niekwestionowanym liderem wśród portali horyzontalnych osiągając blisko 12 milionów użytkowników i 3,3 miliarda odsłon w lutym b.r.
- Następuje dalsza dywersyfikacja przychodów, w których udział przychodów pozareklamowych wzrósł do 40% w porównaniu do 39%1 przed rokiem.
Markus Tellenbach, Prezes Grupy TVN powiedział:
Świetne wyniki Grupy TVN odzwierciedlają naszą wiodącą pozycję rynkową we wszystkich obszarach biznesowych. Jesteśmy świadkami pierwszych efektów strategicznych działań w kierunku dywersyfikacji, natomiast poprawa otoczenia gospodarczego wraz ze ścisłą kontrolą kosztów pozwoliły nam na osiągnięcie wzrostu zarówno przychodów jak i wskaźnika EBITDA. Jednocześnie widzimy pozytywne sygnały z rynku reklamy wskazujące na jego powrót do wzrostu po tymczasowym wpływie tragicznej katastrofy lotniczej w Smoleńsku i okresu żałoby narodowej. Biorąc to pod uwagę spodziewamy się, że dynamika naszych przychodów z reklamy telewizyjnej w drugim kwartale osiągnie poziom niskiego jednocyfrowego wyniku, natomiast w całym roku przychody reklamowe Grupy TVN wzrosną o wskaźnik jednocyfrowy w przedziale między niskim, a średnim. Platforma n ponownie odnotowała satysfakcjonujące wyniki oraz wzmocniła swą ofertę poprzez poszerzenie pakietu kanałów HD. Osobiście mocno wierzę, że Grupa TVN będąc największą multimedialną grupą kapitałową na rynku znajduje się w unikalnej pozycji do osiągania korzyści z silnej struktury bilansu i dalszego wzrostu zdywersyfikowanych strumieni przychodów. Naszym głównym celem pozostaje dalsza poprawa zyskowności w Grupie i budowanie długoterminowej wartości dla naszych udziałowców.
Więcej informacji o wynikach finansowych grupy TVN za I kw. 2010 roku można znaleźć w
RAPORCIE GRUPY KAPITAŁOWEJ TVN S.A. ZA OKRES TRZECH MIESIĘCY ZAKOŃCZONYCH 31 MARCA 2010 R.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.