Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wykorzystując zalety internetowych platform społecznościowych i urządzeń podłączonych do Internetu, operatorzy będą mogli jeszcze skuteczniej spieniężać posiadane aktywa poprzez umożliwienie klientom połączenia aktywności społecznościowej z nawykami oglądania telewizji.
Jak wynika z analiz firmy Gartner, sieci społecznościowe stanowią najważniejszy, a jednocześnie w dalszym ciągu niewykorzystany w pełni aspekt procesu marketingu medialnego. Jednocześnie większość konsumentów podczas podejmowania decyzji o zakupie w pewnym stopniu kieruje się opiniami innych członków sieci. Odnajdywanie i kierowanie tego typu informacji z powrotem do punktu decyzji o zakupie, programowania i marketingu umożliwi nieprzerwane zwiększanie poziomu zadowolenia klientów, co nie pozostanie bez wpływu na zwiększenie przychodów.
–
Konsumenci w coraz większym stopniu poszukują obecnie treści i rekomendacji na osobistych kanałach, które obdarzają zaufaniem, co sprawia, że platformy społecznościowe zaczynają wypierać tradycyjne elektroniczne informatory telewizyjne – zauważa Daniel Thunberg, Marketing Vice President w Irdeto. –
Operatorzy powinni wykorzystać szanse, jakie stawia przed nimi odmieniona, oparta na rekomendacjach innych użytkowników widownia. Zwłaszcza w obliczu stale rosnącej konkurencji na rynku, na którym takie serwisy jak Google TV czy YouTube oferują odbiorcom interaktywny i społecznościowy sposób korzystania z telewizji – dodaje.
W obecnym świecie, nazwanym przez Irdeto Media 3.0, dostawcy treści są zmuszeni zapewniać maksymalnie spersonalizowaną i indywidualną ofertę dla różnego typu odbiorników, gdyż tego właśnie oczekują teraz konsumenci. Irdeto pomaga swoim klientom w realizacji oczekiwań odbiorców, oferując rozwiązania z zakresu bezpiecznego zarządzania treściami, które umożliwiają wykorzystywanie zarówno treści jak i opracowanych indywidualnie interfejsów rekomendacji API. Umożliwia to opracowywanie zindywidualizowanej oferty opartej na wzorcach zachowań użytkownika.
Podczas targów
IBC2010 Irdeto połączył siły z
Bluestreak Technology, liderem w zakresie dostarczania bogatych treści medialnych do urządzeń wbudowanych,
APRICO Solutions, najważniejszym dostawcą technologii rekomendacji i targetingu oraz
Axel Springer Digital TV Guide, największym ekspertem w dziedzinie elektronicznych przewodników telewizyjnych, doradztwa redakcyjnego i targetowanych usług reklamowych. Zadaniem zespołu będzie zademonstrowanie operatorom, w jaki sposób mogą szybko tworzyć możliwości interaktywnego korzystania z telewizji i optymalizować je dla poszczególnych urządzeń. W czasie demonstracji zaprezentowana została nowa interaktywna telewizja społecznościową, będąca połączeniem telewizji z urządzeniami podłączonymi do sieci, jak
iPad czy dekodery. Demonstrując sposób tworzenia spersonalizowanych kanałów telewizyjnych dla konsumentów w oparciu o ich własne wzorce oglądania telewizji, Irdeto ułatwia wymianę rekomendacji oraz interakcję w czasie rzeczywistym w grupie znajomych lub w obrębie społeczności. Użytkownicy mogą komunikować się ze sobą podczas oglądania telewizji za pomocą urządzeń podłączonych do sieci, dekoderów, urządzeń typu Over the top oraz urządzeń hybrydowych.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.