dodano: 2010-11-02 15:07 | aktualizacja:
2010-11-02 15:52
autor: Paulina Nietrzpiel |
źródło: KRRiT
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W związku z nadesłanymi skargami na działalność nadawcy Przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wezwał nadawcę programu Radio Maryja do nadesłania nagrań programu wyemitowanego w dniach 9-15 sierpnia 2010 r.
Krajowa Rada zbadała wszystkie wyemitowane przekazy dotyczące
Wyższej Szkoły Komunikacji Społecznej i Medialnej oraz przekaz zawarty w audycji
„Czytać, aby być mądrym” i stwierdziła, że przedstawiają one usługi, a zamiarem nadawcy w szczególności związanym z uzyskaniem innej korzyści jest
osiągnięcie skutku reklamowego oraz przez to, że możliwe jest wprowadzenie publiczności w błąd co do charakteru przekazu.
Wyciągając wnioski z dotychczasowej praktyki funkcjonowania rynku mediów, można zasadnie domniemywać, że podmioty wymienione powyżej uzyskały korzyść wynikającą ze zwiększonej sprzedaży książek poprzez zamówienia telefoniczne i mailowe oraz ze zwiększonego naboru studentów do WSKSiM. Podmioty te (księgarnie, wydawnictwa, szkoła) funkcjonują na zasadach komercyjnych, zatem należy wobec ich działania stosować miary stosowane dla oceny podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.
Przypominamy, że Radio Maryja jest tzw. nadawcą społecznym i nie powinien nadawać reklam, ponieważ w odróżnieniu od nadawców komercyjnych nie płaci za koncesję pozwalającą mu je nadawać (ok. 7 mln zł).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.