dodano: 2002-08-06 14:36 | aktualizacja:
2002-08-06 14:36
autor: Janusz Sulisz |
źródło:
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Viasat, to trzecia co do wielkości platforma cyfrowa w Europie, działająca głównie w Skandynawii i w krajach bałtyckich. Cała grupa MTG prowadzi interesy w ponad 30 krajach. Zysk grupy MTG przed opadatkowaniem za pierwsze półrocze 2002 roku wyniósł 114 milionów koron szwedzkich (SEK), co oznacza spadek z 125 milionów zysku z analogicznego okresu 2001 roku.
W maju MTG Group pozbyło się 5 procent akcji kanału TV4 i teraz ma ich 15,1 procent. Viasat Broadcasting w kwietniu uruchomił drugi na Litwie kanał - Tango TV. MTG Group otrzymała zgodę na przejęcie 36,3 procent akcji prywatnej amerykańskiej firmy StoryFirst Communications, Inc., która ma większościowe udziały w drugiej, co do wielkości komercyjnej sieci telewizyjnej w Rosji oraz ma sześć rosyjskich stacji radiowych.
Największe zainteresowanie budzi jednak Viasat Broadcasting, który produkuje i nadaje 20 kanałów telewizyjnych w 9 krajach. Najbardziej znane, to TV3 i TV1000. Sukcesy własnie tych kanałów zostały przeniesione do takich kanałów, jak Viasat 3 na Węgrzech czy Darial TV i CTC w Rosji. Powoli i skutecznie Viasat opanowuje rynek reklamy w krajach bałtyckich, ale także w Rosji.
Liczba abonentów cyfrowej platformy Viasat nadawanej z Siriusa - 5E wyniosła w czerwcu 2002 aż 577 tysięcy (w czerwcu 2001 roku było 486 tysięcy). Z tego aż 426 tysięcy, to abonenci najlepszego pakietu Premium Viasat Gold (rok wcześniej było ich 420 tysięcy). Ubyło abonentów TV1000 z 489 tysięcy w roku 2001 do 488 tysięcy w roku 2002 (właściwie to stabilizacja!). Sprzedaż netto dla pay-TV wzrosła o 12 procent.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.