W magazynie SAT Kurier 2/2011 ukazał się komunikat firmy Skymax, dystrybutora telewizji n, dla instalatorów innych platform. W związku z rozpoczęciem współpracy Grupy TP z telewizją n i Skymax, poszukiwani są doświadczeni specjaliści oferujący płatną telewizję satelitarną. Komunikat ten może zainteresować wiele firm tv-sat, które ostatnio otrzymały wypowiedzenia umów dystrybucyjnych od Cyfrowego Polsatu (początek stycznia) lub CYFRY+ (przełom stycznia i lutego). Czyżby telewizja n chciała przejąć część sieci sprzedaży obu większych platform satelitarnych?
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Pisaliśmy w styczniu o zamieszaniu z wypowiedzeniami 7 hurtowniom i wielu APS-om z sieci dystrybucji Cyfrowego Polsatu, które nagle otrzymały je po wielu latach współpracy.
Także CYFRA+ 28 stycznia 2011 r. zrobiła porządek z własną siecią dystrybucji, wypowiadając umowy głównie tym firmom, które miały słabe wyniki sprzedaży, a utrzymywanie zbyt wielu punktów APS o marnej sprzedaży dużo kosztuje. Wydaje się jednak, że w wielu przypadkach zarówno Cyfrowy Polsat, jak i CYFRA+ nie przyjrzały się bliżej, jakie firmy zamierza wyeliminować z własnej sieci, bo na samym tylko Podhalu sytuacja CYFRY+ może wyglądać nieco dramatycznie, choć to jeszcze może się zmienić. Pozbyto się większości dystrybutorów w Zakopanem, Nowym Targu (zostało tylko jedno Centrum CYFRY+) czy Szczawnicy, co oznacza, że klient, aby znaleźć jakiś najbliższy punkt C+ będzie musiał pojechać 30-40 km. Do tego masowo zwijane są punkty APS CYFRY+ w większości hipermarketów, bo koszty wynajmu i utrzymania są większe od zysku, którego nie ma, bo nie ma już tylu nowych klientów. Może się wkrótce okazać, że jedynymi punktami Cyfrowego Polsatu w marketach będą mPunkty, a CYFRY+ - sklepy Vobis. Obie platformy na własne życzenie tracą renomowane, ale niezależne firmy tv-sat, które doradzają klientom (czyli decydują czasami za klienta, która platformę kupić), kosztem lizusowskiej lojalności firm, często nie mających pojęcia o sprzęcie tv-sat, co niekoniecznie musi przynosić zyski w trudnym okresie na konkurencyjnym rynku. Klient teraz jest wymagający i trzeba mieć wiedzę, aby zaspokoić jego potrzeby, w innym przypadku rezygnuje i idzie do konkurencji.
Prawda jest taka, że punkty APS Cyfrowego Polsatu i CYFRY+ nie zawsze się starają, by więcej sprzedać, podczas gdy klientów jest mniej, co przy obecnej konkurencji zaczyna odbijać się na spadku sprzedaży i pozyskania nowego abonenta, co oznacza prowizje dla APS-u. CYFRA+ wypłaca jeszcze za przedłużanie umów w punktach APS i okazuje się, że wielu dystrybutorów ma więcej tych przedłużeń niż nowych umów w miesiącu. Rynek platform DTH zaczyna się kurczyć. Musi też ubyć dilerów, tylko pytanie dlaczego tych dwóch platform?
Okazuje się, że konsekwencja działania telewizji n w kierunku dużej liczby kanałów HD, usługi VOD oraz najnowocześniejszego dekodera na rynku zaczyna przynosić coraz lepsze wyniki i to kosztem platform CYFRA+ i Cyfrowy Polsat, które wybrały nieco inne kierunki rozwoju. Cyfrowy Polsat poszedł w kierunku mobilnego Internetu i telefonii komórkowej, co na razie tylko kosztuje, ale efektów nie widać. CYFRA+ nadal ma swoje walory, ale jakby jest zbyt dojrzała. Nie widzi tego, że czas zmienić taktykę. Chyba należałoby postawić na niezależne firmy tv-sat bez wymagań wyłączności, większą swobodę dla najlepszych i uznanych dystrybutorów, wprowadzić prepaid z HD, nowy CAM z CI+ itd. Należałoby zadać pytanie dlaczego wielu dystrybutorów CYFRY+ i Cyfrowego Polsatu pokątnie sprzedawało karty prepaid i doładowania TNK, dekodery TNK HD czy nCAM HD? Kto by przypuszczał, że największą sprzedaż hurtową nCAM-ów TNK HD miało kilku dystrybutorów CYFRY+!
Telewizja n za pośrednictwem Skymaxa może szybko zagospodarować teren po pustce, z jaką pozostawiono wiele firm, które mogą zacząć robić krecią robotę przeciwko swoim niedawnym płatnikom - największym platformom. Już teraz widać, że najlepiej sprzedaje się telewizja n razem z TNK (SD i HD) i to w liczbach ponad 40 tys. miesięcznie, o czym CYFRA+ czy nawet Cyfrowy Polsat mogą obecnie tylko pomarzyć.
Skymax zaprasza firmy tv-sat do sieci dystrybucji, a decydując się na współpracę z telewizją n uzyskuje się możliwość sprzedaży:
Oferty abonamentowej telewizji n, w tym oferty multiroom
Ofert prepaidowych TNK HD i SD
Szerokiego wachlarza ofert utrzymaniowych
Doładowania kont prepaidowych TNK SD (wkrótce także HD)
Internetu stacjonarnego na abonament (neostrada)
Internetu mobilnego na abonament (Orange)
Internetu mobilnego w ofercie prepaid (Orange)
Ofert połączonych telewizji i Internetu
Innych produktów z szerokiej gamy usług TP - Orange
Usługi instalacji telewizji satelitarnej, naziemnej DVB-T, multiroom oraz Internetu
Telewizja n i Skymax zapraszają do aktywnej współpracy.