dodano: 2012-02-09 13:05 | aktualizacja:
2012-02-09 13:08
autor: Anita Dąbek |
źródło: UOKiK
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
CANAL+ Cyfrowy informował w nich, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. Wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę. Tymczasem, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem. Telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.
Prezes UOKiK uznała, że
CANAL+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę
1 806 304 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ CANAL+ Cyfrowy odwołał się do sądu.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.