dodano: 2012-08-09 10:12 | aktualizacja:
2012-08-09 21:41
autor: Anita Dąbek |
źródło: n.pl
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Platforma n łącznie z TNK i TNK HD posiadały na dzień 30 czerwca 2012 r.
ponad 1.312.000 aktywnych abonentów i klientów w porównaniu z 1.122.000 na dzień 31 grudnia 2011 r.
Przychody płatnej telewizji wzrosły o 35 mln zł, czyli 19% rok do roku, i wyniosły 215 mln zł w II kwartale. Głównymi czynnikami tego wzrostu była baza abonencka na poziomie 983 tysięcy, czyli o 19% wyższa niż w roku ubiegłym, w połączeniu z miesięcznym ARPU nieznacznie przekraczającym 61 zł. W II kwartale liczba pozyskanych abonentów netto wyniosła 17 tys., w porównaniu z 4 tys. straty rok temu – wynika to z utrzymania wysokiego poziomu sprzedaży brutto przy jednoczesnej poprawie wskaźnika odejść abonentów (churn) za ostatnie 12 miesięcy do
12,4%.
W pierwszej połowie roku przychody płatnej telewizji wyniosły łącznie 419 milionów zł, odnotowując wzrost o 63 miliony zł lub 18% rok do roku.
EBITDA płatnej telewizji zmniejszyła się o prawie 3 miliony zł rok do roku i wyniosła
4 miliony zł w II kwartale. Spadek ten, podobnie jak w pierwszym kwartale, był wynikiem wyższych kosztów programowych, zarówno zmiennych – wywołanych przez wzrost bazy abonenckiej, jak i stałych – dotyczących umów na wyłączność w dostępie do bibliotek filmowych z wytwórniami 20th Century Fox i Monolith, efektywnych od stycznia tego roku. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku EBITDA płatnej telewizji spadła rok do roku o 6 milionów zł do -1 miliona zł na koniec czerwca.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.