„Misja w kosmosie” - nowy program edukacyjny w TVP

dodano: 2012-08-09 17:18 | aktualizacja: 2012-08-09 17:21
autor: Anita Dąbek | źródło: TVP

TVP Zarząd Telewizji Polskiej podjął decyzję o uruchomieniu produkcji programu edukacyjnego dla najmłodszych widzów pt. „Misja w kosmosie”. Producentem audycji będzie Agencja Produkcji Telewizyjnej. Dzieci obejrzą program już jesienią w Jedynce.

Bohaterem dwunastoodcinkowej „Misji w Kosmosie” będzie mały Maks, który marzy o locie w kosmos. Niestety nikt jeszcze nie wymyślił kosmicznych statków dla sześciolatków, więc Maksowi pozostają marzenia i oglądanie programów o Wszechświecie.  Niespodziewanie w jego pokoju pojawia się miniaturowy profesor Badalski, który dzięki magicznemu promieniowi przeobraża się w dorosłą postać. Dziecięcy pokój Maksa zamienia się w centrum dowodzenia lotem w kosmos. W pozaziemskiej wyprawie bierze udział 7-osobowa załoga: Pies Lupi, Żółw Nawigator, Kot Skano, Ślimak Miara, Miś Stempel, Małpa Awaria oraz Ara Gaduła. Będą oni w każdym odcinku przekazywać chłopcu meldunki z misji.

Najmłodsi widzowie wraz z bohaterami programu przeżyją niezwykłe przygody. Odkryją pozaziemskie galaktyki, poznają ciekawostki o odległych gwiazdach i planetach. Zbadają tajemnice czarnych dziur, powędrują mleczną drogą i poszukają pozaziemskich istot.

Cykl audycji będzie realizowany nie tylko w studiu telewizyjnym, ale też w Centrum Nauki Kopernik, Obserwatorium Astronomicznym w Toruniu oraz w innych placówkach zajmujących się kosmosem. Maks wraz z profesorem korzystają z nowoczesnych gadżetów jak: nadajniki, elektroniczny sprzęt pomiarowy czy dotykowe ekrany. Wszystko po to, by łatwo i szybko komunikować się z załogą Lupiego.

Telewizja publiczna nie zapomina o swoich najmłodszych widzach, dlatego też przygotowuje dla nich atrakcyjną, edukacyjną i przygodową audycję.

SAT Kurier - 8-10/2023 wersja elektroniczna