dodano: 2012-11-05 10:51 | aktualizacja:
2012-11-05 11:24
autor: Janusz Sulisz |
źródło: UPC
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W trzecim kwartale spółka kontynuowała inwestycje w budowę i modernizację sieci – obecnie 2.495.000 gospodarstw domowych znajduje się w zasięgu sieci w innowacyjnym standardzie
DOCSIS 3.0, co stanowi wzrost o 68.700 w porównaniu z drugim kwartałem br.
Dzięki inwestycjom w infrastrukturę, usprawnieniom w obsłudze klienta i stałemu rozwojowi oferty od początku roku, UPC odnotowuje stabilny wzrost liczby sprzedanych usług cyfrowych we wszystkich segmentach. W trzecim kwartale wzrosła ona do 2.560.000, a UPC przybyło niemal 15.400 klientów potrójnej usługi w porównaniu z drugim kwartałem. Utrzymanie dynamiki wzrostu RGU, mimo wymagającej sytuacji makroekonomicznej i rosnącej konkurencji na rynku, jest efektem atrakcyjnej oferty pakietowej. Obecnie już ponad 50 proc. abonentów UPC korzysta z pakietów dwóch lub trzech usług.
Na koniec III kwartału liczba abonentów UPC Polska wyniosła 1.463.800.
W trzecim kwartale najszybciej rosła usługa telewizji cyfrowej, która zyskała 26.500 użytkowników, a od początku roku już ponad
82.400. Obecnie z usług Telewizji Cyfrowej UPC korzysta
715.400 abonentów. Zwiększenie bazy abonentów telewizji cyfrowej skutkuje systematycznie malejącą liczbą klientów telewizji analogowej, która na koniec trzeciego kwartału stanowiła 592.700, o 46.000 mniej niż na koniec drugiego kwartału 2012 r.
Stabilny wzrost odnotowuje także usługa internetowa, która zyskała w ostatnim kwartale 10.500 abonentów, osiągając na 30 września wynik 820.100. Oznacza to, że w ciągu roku superszybki Internet w UPC zyskał prawie 33.300 nowych użytkowników. Obecnie 85 proc. użytkowników Internetu UPC korzysta z prędkości
25 Mb/s lub wyższej. Nadal utrzymuje się wysoki popyt na usługi telefonii stacjonarnej o atrakcyjnych, konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np. UPC Phone, który łączy zalety telefonu stacjonarnego z mobilnym. W III kwartale br. telefonii UPC przybyło 14.100 nowych użytkowników.
UPC w raportowanym okresie koncentrowało się na dalszej integracji z siecią
Aster oraz zmianach w działalności operacyjnej, mających na celu podniesienie satysfakcji klientów, m.in. przebudowie wybranych Biur Obsługi Klienta, wydłużeniu godzin ich pracy oraz wdrożeniu systemu stałego pomiaru satysfakcji klientów. Po zmodernizowaniu w ubiegłym kwartale 100 proc. dwukierunkowej sieci do standardu DOCSIS 3.0, UPC kontynuuje rozbudowę tych sieci, dzięki czemu w trzecim kwartale już
2.494.900 gospodarstw domowych znalazło się w zasięgu Internetu o prędkości do 150 Mb/s i interaktywnej TV cyfrowej UPC.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.