reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska: 257 tys. abonentów DTV i IPTV

dodano: 2012-11-15 14:05 | aktualizacja: 2012-11-15 14:13
autor: Anita Dąbek | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Przychody spółki Multimedia Polska w po trzech kwartałach 2012 roku wzrosły o 10 proc. i wyniosły 507,4 mln zł w porównaniu ze stanem w analogicznym okresie 2011 roku. Spółka odnotowała po trzech kwartałach 2012 roku skorygowany zysk EBITDA na poziomie 256,9 mln zł, czyli  proc.% wyższym niż w analogicznym okresie 2011 roku.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Liczba sprzedanych usług (RGU) wzrosła na koniec września 2012 roku o ponad 17 proc. do około 1,73 mln, w porównaniu ze stanem na koniec III kwartału 2011 roku; skokowy wzrost dzięki akwizycjom (głównie Stream Communications oraz Diana) i rozwojowi organicznemu.

Spółka odnotowuje dalszy dynamiczny wzrost przychodów w segmencie telewizji cyfrowej tj. o 77 proc. do 75,1 mln zł po trzech kwartałach 2012 roku oraz liczby abonentów (DTV i IPTV) tj. o 41 proc. do 257 tys. w porównaniu ze stanem na koniec września 2011 roku.

Kontynuacja trendu wzrostowego po trzech kwartałach 2012 roku w usłudze szerokopasmowego dostępu do Internetu: 14 proc. (do 145,5 mln zł) po stronie przychodów i 21 proc. po stronie RGU (467,4 tys.).

- Wyniki wypracowane po trzech kwartałach tego roku, w tak trudnym otoczeniu rynkowym, jeszcze raz potwierdzają, że decyzja akcjonariuszy o pozostaniu w spółce i wspieraniu jej dalszego rozwoju była słuszna. Rozwój organiczny, a także skutecznie przeprowadzane i efektywne akwizycje, takie jak ostatnio Stream Communications, czy Diana przekładają się pozytywnie na nasze wyniki. Konsekwentnie pracujemy nad dalszą poprawą efektywności spółki. Widzimy możliwości usprawnienia organizacji i uwolnienia rezerw, co powinno pozytywnie wpłynąć na rezultaty kolejnych kwartałów - mówi Andrzej Rogowski, Prezes Zarządu Multimedia Polska.

Uzyskane wyniki operacyjne i finansowe prezentuje poniższa tabela:

w mln PLN

III kw.

2011

III kw.

2012

zmiana

po III kw. 2011

po III kw. 2012

 

zmiana

 

Przychody ze sprzedaży

156,4

174,9

12%

459,5

507,4

10%

Skorygowany zysk EBITDA

82,5

87,0

5%

240,0

256,9

7%

Zysk netto

21,0

14,1

(33%)

56,4

43,8

(22%)



EBITDA i zysk netto

W III kwartale 2012 r. skorygowany EBITDA (zysk operacyjny plus amortyzacja skorygowany o jednorazowe zdarzenia) wyniósł 87 mln zł, co oznacza wzrost o 5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r. Po trzech kwartałach 2012 r. Multimedia Polska wypracowały EBITDA na poziomie 256,9 mln zł, tj. o 7 proc. wyższym niż w tym samym okresie przed rokiem.

Spółka utrzymuje relatywnie niski poziom kosztów operacyjnych na sprzedaną usługę (RGU) w ujęciu miesięcznym. Wskaźnik ten w III kwartale 2012 r. wyniósł 17,6 zł (rok wcześniej 16,8 zł). Należy podkreślić, iż to zdarzenia jednorazowe (ok. 8 mln zł, w tym 6 mln zł poniesione na przeprowadzenie audytu strategicznego) miały znaczący wpływ na koszty operacyjne. Bez tych wydatków koszty operacyjne na RGU na miesiąc za III kwartał 2012 r. utrzymałyby się w historycznym trendzie spadkowym.

Spółka odnotowała 14,1 mln zł zysku w III kwartale 2012 r., czyli o 33 proc. mniej niż rok wcześniej. Po trzech kwartałach 2012 r. wynik netto wyniósł 43,8 mln zł. Rok wcześniej w analogicznym okresie było to 56,4 mln zł. Główną przyczyną spadku były wspomniane wyżej zdarzenia jednorazowe, wyższe koszty finansowe związane z emisją obligacji, a także wzrost efektywnej stawki podatkowej.

Przychody

Spółka Multimedia Polska osiągnęła w III kwartale 2012 r. 174,9 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 12 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. Po trzech kwartałach przychody wyniosły 507,4 mln zł, o 10 proc. więcej niż rok wcześniej. Wzrost przychodów jest pochodną stałej tendencji wysokiej dynamiki zwiększania sprzedaży w segmencie telewizji cyfrowej (DTV), szerokopasmowego dostępu do internetu oraz dzierżawy infrastruktury. Pozytywnie na przychody przełożyły się także wyniki przejętego Stream Communications (konsolidowane od maja 2012 r.) oraz Diana (konsolidacja od sierpnia 2012 r.).

Od lat Multimedia Polska utrzymują strukturę przychodów na optymalnym poziomie. Blisko połowę sprzedaży stanowią wpływy z usług telewizyjnych (49 proc.). Udział drugiej istotnej części podstawowej działalności tj. szerokopasmowego dostępu do internetu wynosi 28,7 proc. Usługi głosowe z udziałem 18,6 proc. uzupełniają strukturę przychodów. Przychód na abonenta (ARPU) w ujęciu miesięcznym wyniósł w III kwartale 2012 r. 68,8 zł.

Łączna liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec września 2012 r. wynosiła blisko 1,73 mln, czyli ponad 17 proc. (252 tys.) więcej niż 12 miesięcy wcześniej. Skokowy wzrost liczby RGU, głównie w obszarze telewizji i internetu, to efekt przejęcia Stream Communications oraz Diany. Dzięki akwizycjom Multimedia Polska zyskały około 150 tys. dodatkowych RGU.

Z pakietu Triple Play (wszystkie trzy usługi) w III kw. 2012 r. korzystało 117,3 tys. abonentów – 15 proc. więcej niż przed rokiem. Multimedia Polska sprzedawała w III kwartale 2012 r. łącznie blisko 400 tys. pakietów (co najmniej dwie usługi). Oznacza to, że liczba RGU na abonenta wyniosła 2,11 i wróciła na historycznie wysoki poziom po nieznacznym spadku w II kwartale 2012 r. związanym z akwizycją Stream Communications, gdzie wskaźnik ten był nieco niższy niż w Multimedia Polska. Wzrost wskaźnika w III kwartale br. wskazuje na skuteczność zapowiadanej dosprzedaży kolejnych usług istniejącym abonentom, w szczególności w przejmowanych sieciach.

Telewizja

Segment telewizji od wielu kwartałów stanowi podstawowe źródło przychodów Multimedia Polska. W III kwartale 2012 r. spółka wypracowała 86,8 mln zł przychodów w tym segmencie, czyli o ponad 16 proc. więcej niż rok wcześniej w tym samym kwartale. Po trzech kwartałach tego roku Multimedia Polska miała 248,5 mln zł po 13-proc. wzroście w stosunku do analogicznego okresu 2011 r. Głównym motorem wzrostów segmentu telewizji są rosnące wpływy ze sprzedaży usług telewizji cyfrowej (DTV i IPTV – wzrost o 80 proc. do 28,5 mln zł w III kwartale 2012 r. i 77 proc. do 75,1 mln zł po trzech kwartałach tego roku). Tym samym telewizja cyfrowa stanowi już ponad 30 proc. przychodów całego segmentu telewizji (zarówno w III kwartale jak i narastająco od początku roku).

Wraz z przychodami rośnie także liczba RGU. Na koniec  września 2012 r. spółka miała ponad 978 tys. RGU telewizji, w tym 257 tys. RGU telewizji cyfrowej w technologii DTV oraz IPTV – to ponad 40 proc. więcej niż rok wcześniej. Łączna liczba RGU telewizji wzrosła o 160 tys. rok do roku. To efekt akwizycji (Stream i Diana), a także pozyskiwania nowych klientów na nowo budowanych i istniejących sieciach.

- Telewizja pozostaje naszym głównym źródłem przychodów, które dodatkowo zostało wzmocnione poprzez zrealizowane w ostatnich miesiącach akwizycje. Godny uwagi jest dalszy wzrost udziału przychodów i liczby sprzedanych usług telewizji cyfrowej. Ma ona już nie tylko duże znaczenie dla segmentu, ale jest ważną częścią przychodów ogółem. To naturalny i pozytywny trend migracji naszych abonentów analogowych do telewizji cyfrowej. Oczekujemy, że będzie on kontynuowany w kolejnych kwartałach  - mówi Andrzej Rogowski.

Internet

Wartość przychodów w segmencie internetu wyniosła w III kwartale 2012 r. 50,7 mln zł, co oznacza wzrost o 16 proc. w porównaniu do tego samego okresu 2011 r. W podobnym tempie (14 proc.) rosły przychody po trzech kwartałach 2012 r. i wyniosły 145,5 mln zł. Liczba użytkowników internetu wyniosła 467 tys. i była o 21 proc. większa niż rok wcześniej.

- Tempo wzrostu liczby abonentów internetowych i skala rozwoju tej części naszego biznesu plasują nas wśród ścisłej czołówki wszystkich dostawców szerokopasmowego internetu w Polsce - komentuje Andrzej Rogowski. - Czynnikiem determinującym sukces jest nasza przewaga technologiczna nad konkurencją. Jesteśmy w stanie oferować dużo większe prędkości za rozsądną cenę, a dodatkowo zapewniamy stabilność działania usług, co dla wielu użytkowników internetu jest niemal tak istotne jak jego cena czy szybkość. Taka strategia przynosi wymierne efekty w postaci dwucyfrowych wzrostów zarówno przychodów, jak i liczby RGU.

Usługi głosowe

Spółka Multimedia Polska w III kwartale 2012 r. miała 30,9 mln zł przychodów z usług głosowych. Rok wcześniej było to 32,7 mln zł. Po trzech kwartałach 2012 r. telefonia zapewniła 94,2 mln zł. Przed rokiem - 97,9 mln zł. Na koniec września 2012 r. spółka sprzedała 283 tys. usług głosowych, czyli 4 proc. więcej niż przed rokiem.

- Usługi głosowe konsekwentnie traktujemy jako uzupełnienie naszej podstawowej działalności tj. telewizji i internetu, co ma szczególne znaczenie przy promowaniu pakietów. Dzięki temu telefonia jest stabilnym źródłem przychodów generującym dodatkowe zyski - mówi Andrzej Rogowski.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała od początku tego roku do końca września  312 mln zł z czego 166,4 mln zł stanowiły nakłady związane z akwizycjami (głównie przejęcia operatorów Stream Communications oraz Diana), natomiast około 145,6 mln zł to inwestycje organiczne, z czego 77 proc., tj. 111,6 mln zł, to nakłady na rozwój. W samym III kw. 2012 r. spółka zainwestowała łącznie 106,6 mln zł, w tym 61,5 mln zł na inwestycje organiczne, a 45,1 mln zł na akwizycje.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K 1xDVB-S2X 1xDVB-T2/C

Octagon SF8008 Supreme Combo UHD 4K DVB-S2X, DVB-T2 - odbiornik...

529 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

129 zł Więcej...