dodano: 2013-01-15 10:44 | aktualizacja:
2013-01-15 14:06
autor: Anita Dąbek |
źródło: Dziennik Gazeta Prawna
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Vectra wciąż widzi potencjał wzrostu na tym rynku. Istotną część z 300 mln zł, jakie sieć łącznie chce zainwestować w tym roku, wyda na rozbudowę i dalsze unowocześnianie infrastruktury, w tym w Warszawie. Z danych firmy badawczej Nielsen wynika, że w 2012 roku sieci kablowe straciły ok. 300 tys. abonentów, głównie na rzecz platform satelitarnych.
Vectra zakończyła 2012 rok z
823 tys. klientów w całym kraju, co daje jej trzecią lub drugą pozycję na rynku. Zależy to od tego, ilu abonentów ma ostatecznie
Multimedia Polska, co ma ujawnić w lutym. Liderem pozostaje
UPC Polska. Część klientów Vectry korzystało tylko z jednej usługi, część – z kilku. Telewizji cyfrowej używało 462 tys. osób, a analogowej – 315 tys. Do internetu stacjonarnego podłączonych było 378 tys. abonentów, a mobilnego – 28 tys. 140 tys. klientów płaciło za telefon stacjonarny.
W drugiej połowie 2013 roku Vectra planuje uruchomienie oferty
wideo na życzenie. Trwają też prace nad usługami wirtualnego operatora komórkowego. Jego start jest możliwy w drugiej połowie roku, ale nie został jeszcze przesądzony, powiedział Tomasz Żurański. Dodał, że w tym samym czasie może pojawić się nowa oferta usług stacjonarnych zawierająca nielimitowane połączenia na komórki. Nad własnymi ofertami komórkowymi pracują także
Multimedia Polska i
UPC Polska.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.