dodano: 2013-02-14 10:23 | aktualizacja:
2013-02-14 10:31
autor: Anita Dąbek |
źródło: UPC
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
UPC w 2012 roku kontynuowało inwestycje w infrastrukturę, dzięki czemu zasięg dwukierunkowej sieci UPC został rozszerzony o
60,6 tys. gospodarstw domowych, a całkowita liczba gospodarstw będących w zasięgu sieci nowej generacji UPC wyniosła
2,538 mln.
Czwarty kwartał 2012 r. przyniósł istotne wzrosty w liczbie sprzedanych usług cyfrowych
UPC Polska, które wyniosły łącznie
102,7 tys. Dalszy wzrost odnotowała usługa telewizji cyfrowej, która mimo rosnącej konkurencyjności na rynku zyskała
40,9 tys. nowych abonentów. O 34,6 tys. wzrosła też liczba klientów usługi internetowej, co UPC zawdzięcza wiodącym na rynku usługom, świadczonym w oparciu o własną sieć NGA. Opublikowany w grudniu 2012 raport Urzędu Komunikacji Elektronicznej potwierdza, że operatorzy kablowi i alternatywni, świadczący usługi w oparciu o własną infrastrukturę, oferują najwyższe parametry usług w atrakcyjnych cenach, co przekłada się na popularność wśród klientów. Wzrost w czwartym kwartale odnotowała również usługa telefoniczna, z której skorzystało
27,4 tys. nowych abonentów. Sukces usługi telefonicznej UPC potwierdza popyt na telefonię stacjonarną o konkurencyjnych taryfach oraz innowacyjnych usługach dodanych, takich jak np.
UPC Phone. Liczba klientów UPC wzrosła w ostatnim kwartale 2012 r. o 8,1 tys., co odwróciło tendencję spadkową w poprzednich kwartałach.
Konkurencyjność na coraz bardziej nasyconym rynku
W 2012 roku, pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej oraz nasilającej się konkurencji ze strony dotychczasowych oraz nowych podmiotów na rynku, wszystkie usługi cyfrowe UPC odnotowały istotne wzrosty. Jest to rezultat stałych inwestycji w infrastrukturę, konkurencyjnej oferty i usprawnień w obsłudze klienta. Na przestrzeni roku
Telewizja Cyfrowa zyskała 123 tys. nowych abonentów, Internet – 67,7 tys., a usługa telefoniczna – 85,1 tys. Naturalną konsekwencją cyfryzacji jest spadek roli usługi analogowej, z której na koniec roku korzystało
546 tys. klientów.
Inwestycje w rozwój usług
Ponoszone inwestycje przekładają się na jakość usług – wg badań czynnikiem pozytywnie wyróżniającym UPC jest fakt, że „usługi firmy dobrze działają”. [1] UPC już dziś spełnia kryteria określone przez Europejską Agendę Cyfrową, zakładającą 50-procentową dostępność Internetu o prędkości 100 Mb/s w 2020 r., a nowoczesna sieć, zmodernizowana w ubiegłym roku do standardu DOCSIS 3.0 (895,1 tys. gospodarstw w ciągu roku) jest przygotowana do świadczenia usług internetowych o najwyższych na rynku parametrach.
[1] Badanie NPS, 1). Ankieta online realizowana przez UPC, n=1000, próba reprezentatywna ze względu na mix produktów, region, staż w UPC. 2) badanie NPS relacyjny, realizowane przez IIBR wśród abonentów CYFRY+, Cyfrowego Polsatu, Vectry, TP, Netii, n = min. 100 dla każdej z marek, ankieta online, dane za wrzesień 2012
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.