reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia Polska: 272 tys. abonentów tv cyfrowej

dodano: 2013-03-05 12:35
autor: Anita Dąbek | źródło: Multimedia Polska / ISBnews

Multimedia Polska Multimedia Polska, po akwizycjach przeprowadzonych w 2012 roku, skoncentrują się w 2013 roku na poprawie efektywności  zarówno po stronie kosztowej, jak i przychodowej, poinformował prezes Andrzej Rogowski. Zysk netto grupy spadł o 52% w skali roku do 49 mln zł w 2012 r., zaś w samym IV kw. zysk był niższy o 73% i wyniósł 12,4 mln zł.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Ubiegły rok obfitował w wiele istotnych wydarzeń dla naszej działalności. Z jednej strony cieszy nas rozwój organiczny, w szczególności widoczny w obszarze telewizji cyfrowej, gdzie notujemy ponadprzeciętne wzrosty przychodów, jak i liczby abonentów. Cieszą skutecznie przeprowadzone akwizycje, a także płynna integracja tych aktywów z naszą siecią. Z drugiej strony odczuliśmy podwyższone koszty, w głównej mierze wynikające z przeprowadzenia audytu strategicznego. Mając to na uwadze, w tym roku chcemy skupić się nad poprawą efektywności spółki. Będzie to widoczne zarówno po stronie kosztowej, jak i przychodowej - powiedział prezes Andrzej Rogowski, cytowany w komunikacie.

Przychody wyniosły 685,5 mln zł w 2012 r., co oznacza wzrost o 10% w porównaniu do 2011 r. W samym IV kw. przychody wyniosły 178,2 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w skali roku.

W IV kw. 2012 r. spółka wypracowała 87,7 mln zł przychodów w segmencie telewizyjnym (wzrost o 16% r/r). W całym 2012 r. sprzedaż usługi telewizyjnej dała 336,3 mln zł (wzrost o 14% r/r). Telewizja cyfrowa stanowi ponad 30% przychodów całego segmentu telewizji (w IV kw. było to blisko 35%).

Wartość przychodów w segmencie internetu wyniosła 52,7 mln w IV kw. (wzrost o 16% r/r). W podobnym tempie (15%) rosły przychody w całym ub. r. i wyniosły 198,2 mln zł. Liczba użytkowników internetu wyniosła 477,6 tys. i była o 20% większa w skali roku.

Przychody Multimedia Polska z usług głosowych wyniosły 30,9 mln zł w IV kw. wobec 32,5 mln zł rok wcześniej, W 2012 r. telefonia dała 125,1 mln zł przychodów wobec 130,5 mln zł rok wcześniej. W 2012 r. spółka sprzedała 284,7 tys. usług głosowych, czyli ponad 4% więcej r/r.

Skorygowany zysk EBITDA wzrósł o 7% r/r do 351,4 mln zł w 2012 r., zaś w IV kw. sięgnął on  92,5 mln zł, co oznacza wzrost o 6% r/r.

W IV kwartale 2012 r., Multimedia Polska wypracowały 12,4 mln zł zysku netto, o 73% mniej niż rok wcześniej. Cały 2012 r. zamknął się zyskiem netto na poziomie 49 mln zł, tj. 52% niższym niż 2011 r.

- Główną przyczyną spadku były wspomniane wyżej zdarzenia jednorazowe oraz wyższe koszty finansowe związane z emisją kolejnego programu obligacji, a także wzrost efektywnej stawki podatkowej. Warto zauważyć, że zarówno w IV kwartale 2011 r., jak i całym 2011 r. miała ona wartość ujemną, dzięki czemu spółka notowała relatywnie wysoki zysk netto - podano także.

Liczba sprzedanych usług (RGU) na koniec 2012 r. wynosiła 1,76 mln i była o 17% większa niż rok wcześniej - dzięki akwizycjom (głównie Stream Communications oraz Diana) i rozwojowi organicznemu.

W ub. roku spółka sprzedała 1 mln usług telewizji, w tym pozyskała 272 tys. abonentów telewizji cyfrowej (DTV i IPTV). Mocny wzrost przychodów w tym segmencie nastąpił dzięki zwiększeniu wpływów z telewizji cyfrowej (wzrost o 74% do 105,3 mln zł w 2012 r.)

W ub. roku nastąpił także dalszy solidny wzrost w usłudze szerokopasmowego dostępu do Internetu: 15% (do 198,2 mln zł) po stronie przychodów i 19% po stronie RGU (do 478 tys.).

Rosnąca popularność pakietów (z Triple Play w IV kw. korzystało 119 tys. abonentów – wzrost o 12% r/r, a z Double Play 284 tys. – wzrost o 17% r/r) spowodowała wzrost wskaźnika RGU na abonenta do poziomu 2,13 w IV kw. 2012 r. - i był on historycznie najwyższy.

Grupa Multimedia Polska w ubiegłym roku zainwestowała 374,8 mln zł, z czego 190,9 mln zł stanowiły nakłady związane z akwizycjami (głównie przejęcia operatorów Stream Communications, Diana i Transmitel), natomiast około 183,9 mln zł to inwestycje organiczne, z czego 74%, tj. 135,8 mln zł, to nakłady na rozwój.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Vu+ DUO 4K SE S2X FBC

Vu+ DUO 4K SE - najnowszy odbiornik Ultra HD 4K...

1 690 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX Q

Homatics BOX Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

319 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Edision Nano T265+ HEVC (hotelowy)

Cyfrowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki EDISION dla Naziemnej Telewizji...

119 zł Więcej...