reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Polskie Radio na targach Poznań Media Expo 2013

dodano: 2013-04-05 10:46 | aktualizacja: 2013-04-05 13:50
autor: Anita Dąbek | źródło: Polskie Radio

Polskie Radio Podczas piątej edycji targów Poznań Media Expo w dniach 5-7 kwietnia 2013 roku jednym z wystawców będzie Polskie Radio. Podczas corocznej konferencji Naczelny Inżynier Polskiego Radia Paweł Mathia wygłosi prelekcję na temat cyfryzacji radia, a na stoisku nadawcy prezentowane będą nowe cyfrowe technologie – zarówno radiowe, jak i telewizyjne.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Podczas tegorocznej międzynarodowej konferencji zatytułowanej „Cyfrowa Polska dla wszystkich”, drugiego dnia targów, 6 kwietnia o godzinie 14.00, rozpocznie się sesja pt. „Teraz radio – postscriptum”. Jedną z prelekcji podczas tej sesji wygłosi Paweł Mathia, Naczelny Inżynier Polskiego Radia i pełnomocnik Zarządu Polskiego Radia ds. cyfryzacji emisji. Jego wykład będzie dotyczyć właśnie planów cyfryzacyjnych Polskiego Radia.

Polskie Radio będzie merytorycznym operatorem pierwszego pakietu cyfrowego radia w Polsce oraz jego pierwszym nadawcą. Już od dwóch lat rozgłośnia przygotowuje się do nadawania swoich programów cyfrowo, pracuje nad ofertą programową i w tym roku jest już gotowa do stałego nadawania za pomocą technologii DAB+. Z 12 programów radiowych na multipleksie, który zostanie w tym roku uruchomiony, aż pięć będzie nadawane przez Polskie Radio: Program Pierwszy, Dwójka, Trójka, Czwórka – Radio z Wizją oraz Polskie Radio dla Zagranicy.

Cyfrowe radio to ciekawsza oferta, większy zasięg i lepsza jakość. Dzięki cyfrowym odbiornikom DAB+ będzie można również zobaczyć dodatkowe, rozbudowane informacje – m.in. o ruchu drogowym, czy obejrzeć okładki płyt wykonawców muzycznych. Radio w takim standardzie działa już na szeroką skalę w wielu krajach Europy i świata, m.in. w Niemczech, Norwegii, Szwajcarii czy Australii.

Za teorią – wykładem Pawła Mathii – pójdzie też praktyka. Na swoim stoisku Polskie Radio zaprezentuje, jak na rozmaitych cyfrowych odbiornikach DAB+ nadawany jest program radiowy w tym systemie.

Poza planowaną cyfryzacją radia, trwa właśnie inna rewolucja – internetowa. Pojawiają się takie technologie, jak SmartTV, a także liczne urządzenia mobilne. Na stoisku Polskiego Radia także ich nie zabraknie. Radiowa Czwórka przygotowała ekspozycję nowoczesnych rozwiązań wykorzystujących sieć internetową – m.in. odbiornik SmartTV, na którym zaprezentuje, jak na tego typu urządzeniach działają aplikacje mobilne na przykładzie widżetów „Polskie Radio” i „Czwórka – Radio z Wizją”. Dzięki takim aplikacjom, oprócz funkcji słuchania programu na żywo, można także odsłuchiwać poszczególne nagrania, audycje archiwalne, odtwarzać koncerty w dobrej jakości, czy przeglądać informacje ze strony internetowej Polskiego Radia. Obecnie na platformie SmartTV dostępnych jest 100 kanałów radiowych, ponad 100 000 materiałów audio i kilka tysięcy materiałów wideo na żądanie.

Dodatkowo, na radiowym stoisku, Agencja Muzyczna Polskiego Radia przedstawi swoje najlepsze wydawnictwa płytowe.

Relacje z targów Poznań Media Expo dla Polskiego Radia nadawać będą: Krzysztof Horwat (Radiowa Jedynka) oraz Kuba Marcinowicz (Czwórka – Radio z Wizją), który będzie jednocześnie współprowadził program na żywo – audycję „Czwarty wymiar” nadawaną z wykorzystaniem nowych technologii (skype, smartfon).


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Radio


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2023

12 zł Więcej...

Miernik FindSAT VF-6800 PRO Combo (WS-6944P) DVB-S/S2/T/T2/C2

Miernik dla pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2, DVB-T/T2, DVB-C/C2 w...

439 zł Więcej...

SAT Kurier - 9-10/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 9-10/2022

12 zł Więcej...