reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

„Tajemnice korporacji” w TVN Style

dodano: 2013-06-27 17:25 | aktualizacja: 2013-06-27 17:56
autor: Łukasz Knapik | źródło: TVN

TVN STYLE Telewizor, który ma się zepsuć dokładnie po trzech latach, kiedy kończy się gwarancja. Rozpylanie specjalnych perfum wpływających na podświadomość klientów w restauracjach. Hinduskie dzieci pracujące 60 godzin w tygodniu przy produkcji modnych ubrań. Promocja nieistniejących chorób, tylko po to, żeby sprzedać więcej leków. Premiera serii o nieuczciwych praktykach firm, wywołała już wielki skandal we Francji. Teraz czas na Polskę! Cykl „Tajemnice korporacji” od 11 lipca 2013 roku w TVN Style i TVN Style HD.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Nie jest tajemnicą, że firmy walczą o jak najwyższą sprzedaż, jednocześnie minimalizując koszty. Jak to robią najbardziej znane korporacje? Zmuszanie ludzi do pracy w niebezpiecznych warunkach, naruszanie prawa międzynarodowego, wykorzystywanie dzieci, raje podatkowe, neuromarketing. To tylko wierzchołek góry lodowej. W każdym odcinku twórcy dokumentu biorą pod lupę kontrowersyjne zabiegi największych koncernów na świecie. Nie zawahają się obnażyć wszystkich tajemnic i najbardziej kontrowersyjnych praktyk. Każdy widz przeżyje prawdziwy szok!

„Tajemnice korporacji” - w kolejnych odcinkach:

odcinek 1: „Toksyczne metki” (premiera 11 lipca 2013 roku)

W ciągu ostatnich dziesięciu lat, ceny ubrań spadły aż o 13 procent. Jak to się stało? Kto tak naprawdę za to płaci?

Przemysł przeniósł się między innymi do Indii. Tam nadal praktykuje się zakazane w Europie sposoby  produkcji ubrań. Mało kto wie, że moda na wytarte spodnie jeansowe spowodowała poważny uszczerbek na zdrowiu wielu osób zatrudnionych w tamtejszych fabrykach włókienniczych. Okoliczne szpitale są pełne pracowników cierpiących na choroby płuc. Czy ktoś coś zrobił w tej sprawie?

Twórcy dokumentu dostali się z kamerą do zakładów produkcyjnych w Bangladeszu. Nastoletnie dziewczynki pracują tam ponad sześćdziesiąt godzin tygodniowo. W wielu firmach wykorzystywanie dzieci do ciężkiej pracy to norma. Według raportów europejskich instytucji większość podwykonawców rażąco narusza prawa i wszelkie zasady etyczne. Czy wielkie korporacje podejmują w związku z tym jakieś kroki? Co z przestrzeganiem praw człowieka? Jak odpowie na te zarzuty prezes Zary, Pablo Isli?

odcinek 2: „Neuromarketing” (premiera 18 lipca 2013 roku)

Główna zasada neuromarketingu brzmi: „Człowiek podejmuje podświadomie, aż 90 procent decyzji”. Firmy prześcigają się w wymyślaniu sposobów podświadomego odziaływania na swoich klientów.Ich  praktyki budzą coraz więcej kontrowersji. Wybrane dźwięki, kolory i zapachy pomagają kupującym podejmować decyzje korzystne dla wielkich koncernów. Procter & Gamble umieścił w opakowaniach proszku do prania specjalną mieszankę perfum, która miała wzbudzać pozytywne odczucia w trakcie ich otwierania. Dzięki temu zabiegowi sprzedaż proszku wzrosła, aż o 70 procent. Kolejną powszechnie znaną firmą wykorzystującą neuromarketing jest McDonald’s. Czy zabawa z ludzką podświadomością jest jedynie formą reklamy czy już manipulacją? Gdzie powinniśmy postawić granicę?

odcinek 3: „Ściemy wielkich marek”

Najwięksi producenci na świecie projektują urządzenia elektroniczne tak, żeby zaprogramować ich awarie. Telewizory psują się równo po trzech latach, dokładnie wtedy, kiedy kończy się ich gwarancja. Telefony bez możliwości wymiany baterii to już standard. Klienci są zmuszani do częstej zmiany sprzętu i dokonywania coraz to nowych aktualizacji. Dzięki dziennikarskiemu śledztwu okaże się, że starsze telewizory miały lepszą jakość obrazu niż dzisiejsze modele LCD. To nie koniec niespodzianek!

odcinek 4: „Ekologiczny przekręt”

Od jakiegoś czasu ekologia jest modna. Każda firma szczyci się działaniami podejmowanymi na rzecz ochrony środowiska. Badania potwierdzają, że tzw. „zielony marketing” pozytywnie wpływa na sprzedaż każdego produktu. Czy światowe korporacje na pewno czują się odpowiedzialne za środowisko naturalne? Twórcy dokumentu udowodnią, że jeden z bardzo znanych banków, który regularnie podejmuje działania proekologiczne, jednocześnie finansuje projekty zagrażające środowisku. Jak wygląda sytuacja w innych firmach?

odcinek 5: „Farmaceutyczne oszustwa”

Chcesz sprzedać lek? Musisz wymyślić chorobę. Dwadzieścia lat temu niewielu pacjentów przejmowało się podwyższonym poziomem cholesterolu. Dziś to schorzenie jest przedstawiane jako jeden z głównych problemów zdrowotnych ludzkości, a leki na obniżenie poziomu cholesterolu sprzedają się „jak świeże bułeczki”. Kiedyś menopauza była naturalnym stanem. Dziś jest poważną dolegliwością. Marketing firm farmaceutycznych działa bardzo prężnie i ciągle wymyśla nowe choroby. Firmy dążą do określenia „normalnych” fizycznych stanów jako „chorobowe”. Promując nieistniejące schorzenia i zmieniając drobne niedomagania w poważne choroby, koncerny farmaceutyczne walczą o jak największą sprzedaż swoich produktów.

odcinek 6: „Słodka trucizna”

Mało kto wie, że od lat na światowym rynku działa silne lobby cukrowe. Firmy produkujące cukier robią wszystko, żeby zatuszować jego zawartość w produktach spożywczych. Efekt jest taki, że każdy mieszkaniec Francji rocznie zjada 34 kilogramy cukru. Liczba ta ciągle rośnie. Niezdrowy składnik ukryty jest także w teoretycznie zdrowych produktach takich jak płatki śniadaniowe czy jogurty. Coraz częściej łączy się go z epidemią dziecięcej otyłości, cukrzycy czy chorób serca. Czy jest jakiś sposób, żeby ustrzec się przed szkodliwym wpływem tej białej trucizny?

odcinek 7: „Giełdowe przekręty”

Świat wielkiej finansjery od podszewki. Komputery połączone w jedną, globalną sieć sprzedają tysiące akcji na jedną mikrosekundę, zgodnie z matematycznymi algorytmami. Wszystko bez ludzkiej kontroli

i jakiejkolwiek regulacji, tylko po to, żeby osiągnąć jak największy zysk. Czasem jednak serwery zawodzą, wywołując nagłe załamanie rynku finansowego. Eksperci przewidują, że najbliższy kryzys finansowy na świecie zostanie wywołany właśnie w ten sposób. W tym odcinku serii pokażemy pracę spekulantów giełdowych. Jakie inne szokujące metody stosują, aby osiągnąć, jak największy zysk?

odcinek 8: „Podatkowe ucieczki”

Światowe korporacje szukają podatkowego raju. Wszystkie kombinują, jak ominąć przepisy podatkowe i zaoszczędzić miliony. Twórcy serii dotarli do szokujących dokumentów znanej firmy, która dzięki wielobilionowym transakcjom w Luksemburgu nie płaci należnych podatków. Okazuje się, że rejestrowanie spółek w rajach podatkowych, wynajmowanie kreatywnych księgowych i wyprowadzanie przychodów za granicę kraju to już standardowa praktyka.

„Tajemnice korporacji” - premiera w czwartek, 11 lipca 2013 roku o 22:30 w TVN Style i TVN Style HD.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Propozycje stacji TV i VOD


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 11-12/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2022

12 zł Więcej...

Odbiornik Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X

Octagon SF8008 Combo UHD 4K S2X - nowy odbiornik UHD...

489 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...