reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Stopklatka TV z koncesją na nadawanie w MUX 1

dodano: 2013-11-14 11:21 | aktualizacja: 2013-11-14 11:50
autor: Janusz Sulisz | źródło: KRRiT/naziemna.info

Stopklatka 30 października 2013 roku Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) udzieliła koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego w sposób cyfrowy rozsiewczy naziemny w multipleksie pierwszym. KRRiT postanowiła udzielić spółce Stopklatka SA koncesji na rozpowszechnianie programu telewizyjnego pod nazwą STOPKLATKA TV.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Program STOPKLATKA TV będzie rozpowszechniany codziennie, nie mniej niż 23 godziny na dobę. Będzie miał charakter wyspecjalizowany filmowy. Specjalizacja będzie realizowana poprzez udział w programie głównie polskich lub różnorodnych filmów kina światowego: fabularnych, dokumentalnych, animowanych. Program zawierać będzie także inne audycje poświęcone współczesnej kinematografii oraz historii kina polskiego i światowego (sylwetki twórców, relacje z festiwali i inne), a także audycje z zakresu edukacji filmowej i medialnej.

Koncesja obowiązuje od dnia 30 października 2013 roku i wygasa z dniem 29 października 2023 roku. Opłata za udzielenie koncesji wynosi 12.945.000 złotych i zostanie podzielona na 10 rat.

STOPKLATKA TV – to projekt kanału filmowego, przygotowanego przez specjalistów z Telewizji Kino Polska, AGORY SA i portalu Stopklatka.pl.

Jak twierdzi Wnioskodawca: - Podejmując decyzję o współpracy przy tworzeniu nowego kanału twórcy projektu uwzględnili korzyści wynikające z możliwości wykorzystania komplementarnych kompetencji i zasobów każdego z nich (…). Stopklatka SA: spółka, która prowadzi najdłużej istniejący w Polsce portal o tematyce filmowej – Stopklatka.pl – portal dwukrotnie nagradzany nagrodą PISF, patron wszystkich liczących się polskich festiwali filmowych i najnowszych premier filmów artystycznych. Jedna z największych w Polsce baz danych o filmach, ich twórcach, aktorach, festiwalach etc. (…). Kino Polska TV SA: producent tematycznych kanałów telewizyjnych (Telewizja Kino Polska, Kino Polska Muzyka, rodzina kanałów FilmBox)(…). AGORA SA: jedna z największych spółek medialnych w Polsce. Jej działalność obejmuje wydawanie dzienników i czasopism, prowadzenie stacji radiowych, przedsięwzięcia internetowe, reklamę zewnętrzną, sieć kin oraz koprodukcję i dystrybucję filmów.

Jak deklaruje Wnioskodawca STOPKLATKA TV: została pomyślana jako dopełnienie kanałów już istniejących na polskim rynku. Będzie jedynym w pełni bezpłatnym kanałem filmowym w Polsce prezentującym filmy fabularne, dokumentalne, animowane; polskie, europejskie, światowe, uzupełnione o edukację z zakresu filmu i mediów oraz publicystykę. Będzie wyróżniać się rozbudowaną integracją z treściami internetowymi.

Wnioskodawca zadeklarował, że oferta programowa kanału filmowego STOPKLATKA TV oprze się na trzech podstawowych filarach: polska klasyka filmowa, produkcja europejskie i kino światowe. Układ ramowy programu przyjmie przejrzysty układ pasm filmowych, cykli tematycznych i wieczorów specjalnych. Każde z pasm filmowych będzie miało inną zawartość i będzie skierowane do konkretnego odbiorcy, tj. poranne – do dzieci i młodzieży, południowe – retrospektywy klasyki dokumentu, popołudniowe – filmy i seriale, wieczorne – autorskie cykle, zestawy tematyczne, produkcje własne, wydarzenia specjalne, premiery, nocne – retrospektywy aktorów i reżyserów. Wnioskodawca zaproponował także cykle połączone, np.: gatunkiem filmowym (komedia, musicale, kryminały itp.), tematem (np. kino kobiece), zjawiskiem, bieżącym wydarzeniem, miejscem w którym toczy się akcja filmu (np. Nowy Jork w filmach Woody Allena, Warszawa w polskim kinie).

W ofercie znalazły się między innymi następujące cykle:
  • Trzy spojrzenia – zestaw trzech filmów (polskiego, europejskiego, światowego) emitowanych jednego wieczoru, poruszający podobny temat: historyczny (np. II wojna światowa), obyczajowy (np. dorastanie nastolatków), portrety wielkich osobowości (np. Jan Paweł II, Irena Sendlerowa);
  • Czerwony dywan – zestaw filmów poświęconych twórcom filmów nagradzanych na bieżących festiwalach np. z okazji gali Nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej, Gdynia Film Festival, Cannes, Berlinale i Camerimage;
  • Wichry historii – filmy prezentujące ważne wydarzenia z historii Polski.

Część oferty filmowej będzie przedstawiana w formule seansu filmowego – prezentację wybranego tytułu poprzedzi wstęp z udziałem ekspertów, tj. twórców filmowych, krytyka, dziennikarza, gościa specjalnego, który wprowadzi widzów w tematykę filmu, uzupełni faktami, dokona krótkiej analizy, zaprosi do oglądania.

Jak Wnioskodawca deklaruje: Chcielibyśmy, aby nowy kanał oferował rozwiązania przystające do oczekiwań zarówno starszych, jak i młodych widzów. Z myślą o tych ostatnich zamierzamy zbudować wokół stacji ekosystem (czyli platformę interaktywną, która pozwoli widzom na korzystanie z zasobów spółek tworzących STOPKLATKA TV) umożliwiający w szczególności interakcję z nadawcą, wymianę poglądów z innymi widzami, wreszcie poszerzenie oferty o filmy, których nie ma w bieżącej ramówce. Elementami tego ekosystemu będą Stopklatka.pl, serwisy kulturalne portalu Gazeta.pl, należący do AGORY SA serwis VOD Kinoplex, a w przyszłości również wykorzystanie standardu HbbTV (…) Wybierając pozycje z ramówki kanału odbiorca będzie mógł skorzystać z dostępnych w serwisie opisów i recenzji, poznać rekomendacje innych widzów, podzielić się własnymi ocenami. W przyszłości dzięki technologii HbbTV zasoby Stopklatki.pl będą dostępne na ekranie telewizora, dzięki czemu widz będzie mieć stały, bezpośredni dostęp do wszelkich informacji o oglądanym filmie. Oferowana w standardzie HbbTV interaktywność pozwoli na stały kontakt z widzami, którzy na bieżąco będą komunikować się ze stacją np. wybierając jedna z kilku pozycji, która zostanie pokazana w wieczornym paśmie „Na życzenie”. Należący do AGORY serwis VOD Kinoplex umożliwi widzom (…) dostęp do szerokiej biblioteki filmowej. Strona główna  serwisu będzie zsynchronizowana z programem STOPKLATKA TV. Użytkownicy będą informowani o aktualnie wyświetlanym filmie, a na życzenie serwis zarekomenduje im zbliżoną ofertę znajdującą się w jego zasobach.

Wnioskodawca zadeklarował dobowy minimalny czas nadawania programu, który będzie wynosił 23 godziny. Program będzie skierowany do ogółu widowni (ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 16-49) z wykształceniem średnim i wyższym, mężczyzn i kobiet, miłośników kina.

W projektowanym programie Wnioskodawca planuje następujące rodzaje audycji (minimalny udział w tygodniowym czasie nadawania programu w godz. 6.00-23.00 oraz minimalny udział audycji realizujących specjalizację programu w czasie j.w.): filmy fabularne - 60% (w całości realizujące specjalizację programu); dokument - 8% (w całości realizujący specjalizację programu); film animowany - 3% (w całości realizujący specjalizację programu); publicystka - 3% (w całości realizująca specjalizację programu); edukacja - 2% (w całości realizująca specjalizację programu).

Z przedstawionej powyżej struktury programu wynika, że audycje realizujące wyspecjalizowany charakter zajmą nie mniej niż 76% tygodniowego czasu nadawania programu w godz. 6.00-23.00. Ponieważ zgodnie z deklaracją w pkt B.3.4 formularza „Informacje Programowe” audycje realizujące specjalizację zajmą w miesięcznym czasie nadawania nie mniej niż 70% w godzinach 6.00-23.00, należy wnioskować, iż Wnioskodawca zakłada realizację minimum ustawowego w miesiącu, natomiast docelowo planuje wyższy udział specjalizacji w tygodniu, tj. na poziomie 76% w godz. 6.00-23.00.

Wśród audycji realizujących wyspecjalizowany charakter programu znalazły się następujące rodzaje audycji:
  • filmy fabularne – zaprezentowana zostanie widzom polska klasyka filmowa w wersji po rekonstrukcji (cyfrową restaurację filmów we współpracy z twórcami prowadzi Cyfrowe Repozytorium Filmowe), będą to m. in. cykle związane z okresami polskiej kinematografii (szkoła polska, kino moralnego niepokoju), wybitnymi twórcami (reżyserami, aktorami, operatorami), laureatami krajowych festiwali filmowych. Wśród oferty filmowej znajdzie się także kino europejskie i obrazy współczesnego kina światowego, np.  przegląd laureatów najważniejszych festiwali filmowych, przegląd kinematografii narodowych (np. kino czeskie czy francuskie), łączące kinematografie z różnych stron świata, tj. adaptacje literatury, filmy zilustrowane muzyką jednego kompozytora, filmy które doczekały się nowych wersji (po projekcji oryginału, widzowie będą mogli porównać go z remakiem), produkcje które doczekały się sequeli;
  • dokument – STOPKLATKA TV zaoferuje widzom dokumentalną klasykę gatunku (m.in. Karabasz, Łoziński, Kieślowski), archiwalia pochodzące z zasobów Polskiej Kroniki Filmowej, filmy oświatowe i propagandowe, stanowiące świadectwo czasów, w których powstawały, oraz współczesne dokumenty, nagradzane na festiwalach całego świata. Filmy będą emitowane w autorskich cyklach poruszających tematykę ważną dla dzisiejszego świata i odpowiadającą na pytania cywilizacji, tj. wartości demokratyczne, mniejszości narodowe, wykluczenia, kultury lokalne, grupy etnograficzne, tolerancja. O komentarz do filmów zostaną poproszone wybitne autorytety. Część filmów zostanie pozyskana w ramach współpracy z Wytwórnią Filmów Oświatowych Sp. z o.o. i szkołami filmowymi w Łodzi, Katowicach i Warszawie;
  • filmy animowane – polskie i zagraniczne, adresowane zarówno do widowni dziecięcej, jak i do całych rodzin oraz do widzów dorosłych, w tym klasyka polskiej animacji, na których wychowały się pokolenia Polaków. Prezentowane będzie także kino artystyczne, w tym produkcje polskiej szkoły animacji. STOPKLATKA TV planuje współpracę ze Studiem Filmów Rysunkowych Sp. z o.o. z Bielska-Białej, Studiem Miniatur Filmowych Sp. z o.o. w Warszawie oraz Se-ma-for Produkcja Filmowa Sp. z o.o.;
  • audycje publicystyczne – koncentrujące się na publicystyce kulturalnej w zależności od poruszanego tematu przyjmą format: dyskusji w studio, realizacji studia festiwalowego, felietonów autorskich realizowanych przez najwybitniejszych dziennikarzy w Polsce. Audycje będą urozmaicone fragmentami omawianych filmów. Osobną pozycją będą wywiady z ludźmi filmu – reżyserami, aktorami, scenarzystami, twórcami muzyki. Na antenie prezentowane będą ponadto aktualności ze świata filmu, recenzje, relacje z premier, festiwali i planów filmowych. Redakcja kanału obsługiwać będzie na bieżąco najważniejsze wydarzenia filmowe, np. takie jak Festiwal Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni czy Międzynarodowy Festiwal Autorów Zdjęć Filmowych Camerimage. W tworzenie publicystyki kulturalnej zaangażują się dziennikarze Telewizji Kino Polska, portalu Stopklatka.pl i mediów AGORY SA, w szczególności „Gazety Wyborczej”. Relacje spoza Warszawy będą możliwie poprzez wykorzystanie reporterów multimedialnych, pracujących na rzecz portalu gazeta.pl. Do produkcji własnych audycji kanał wykorzystywać będzie infrastrukturę Telewizji Kino Polska oraz wirtualne studio znajdujące się w siedzibie AGORY;
  • audycje edukacyjne – w większości będą to produkcje własne stacji dostarczające odbiorcom kanału wiedzę o filmie, stając się wyjątkowym kursem historii kina.

Procentowy udział audycji wytworzonych pierwotnie w języku polskim z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów w kwartalnym czasie nadawania programu wyniesie – co najmniej 33%. Procentowy udział audycji europejskich z wyłączeniem serwisów informacyjnych, reklam, telesprzedaży, transmisji sportowych, przekazów tekstowych i teleturniejów w kwartalnym czasie nadawania programu wyniesie – 55%.
Wnioskodawca planuje 20% udział powtórek w tygodniowym czasie nadawania programu.

Program STOPKLATKA TV będzie korzystał z doświadczenia takich instytucji jak: Telewizja Kino Polska, Stopklatka.pl i Agora oraz wsparcia renomowanych partnerów – tj. Polski Instytut Sztuki Filmowej, Narodowy Instytut Audiowizualny, Filmoteka Narodowa, Gdynia Film Festiwal, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna im. Leona Schillera, Fundacja KINO, wytwórnia filmów Oświatowych, Studio Filmów Rysunkowych Sp. z o.o., Se-ma-for Produkcja Filmowa Sp. z o.o., Studio Miniatur Filmowych Sp. z o.o., Krajowa Izba Gospodarcza Elektroniki i Telekomunikacji.

Wnioskodawca pismem z dnia 28 maja 2013 r. poinformował, że w dniu 8 maja 2013 r. powołana została Rada Programowa kanału filmowego Stopklatka TV w składzie: Andrzej Wajda – Przewodniczący, Agnieszka Holland i Juliusz Machulski – Członkowie Rady. Celem powołania Rady Programowej jest zapewnienie naszemu projektowi jak najlepszej współpracy ze strony środowiska filmowego i wsparcia naszych starań o to, by repertuar stacji Stopklatka TV, promując wysoką jakość, znalazł uznanie w szerokich kręgach widowni, do której będzie adresowany.

Zgodnie z Listą Akcjonariuszy z dnia 25 lutego 2013 r. akcjonariuszami spółki Stopklatka SA z siedzibą w Warszawie są:
  • Kino Polska TV SA z siedzibą w Warszawie;
  • Przemysław Basiak zamieszkały w Szczecinie;
  • Sławomir Ziemski zamieszkały w Ząbkach.
Pozostali akcjonariusze posiadają łącznie mniej niż 5% głosów na Walnym Zgromadzeniu Spółki.

Spółka Stopklatka SA będzie mogła rozpocząć rozpowszechnianie programu STOPKLATKA TV w sposób naziemny cyfrowy po wydaniu przez Prezesa UKE decyzji w sprawie dokonania rezerwacji częstotliwości.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV naziemna na świecie


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K

Homatics BOX R to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy Homatics...

319 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ UNO 4K SE S2X FBC Multistream

Vu+ UNO 4K SE - najnowsza wersja tunera 4K od...

1 230 zł Więcej...

Mini PC Homatics BOX R Lite 4K

Homatics BOX R Lite to najnowszy odtwarzacz multimedialny 4K firmy...

299 zł Więcej...