reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Jak na zysk Grupy CANAL+ wpłynęła platforma nc+?

dodano: 2014-02-26 14:21 | aktualizacja: 2014-03-03 17:12
autor: Janusz Sulisz | źródło: vivendi/satkurier.pl

Canal+ Przychody francuskiej Grupy CANAL+ w 2013 roku wyniosły 5,311 mld euro i wzrosły o 5,9 proc. (-0,5 proc. przy stałym kursie walut) rok do roku. - Wzrost ten wynikał głównie z rozwoju działalności płatnej telewizji poza Francją, głównie w Afryce i Polsce, oraz z przejęć i dobrych wyników kanałów D8 i D17 - czytamy w komunikacie prasowym Vivendi, spółki nadrzędnej wobec Grupy CANAL+.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na koniec grudnia 2013 roku Grupa CANAL+ miała 10,4 mln abonentów indywidualnych (+249 tys. rok do roku) i 14,7 mln subskrypcji. Według Vivendi, wzrost ten wynikał z dobrych wyników w krajach zamorskich, gdzie abonentów indywidualnych było ogółem 4,4 mln (+275 tys. w porównaniu z końcem 2012 roku). We Francji metropolitalnej liczba indywidualnych abonentów pozostała bez zmian na poziomie 6,1 mln, pomimo trudnego otoczenia gospodarczego i konkurencyjności. ARPU we Francji metropolitalnej rosło, osiągając 44,2 euro w 2013 roku, w porównaniu z 43,2 euro w 2012 roku.

W grudniu 2013 roku kanały D8 i D17 miały łączny udział w rynku na poziomie 4,7 proc., w tym 3,4 proc. dla D8, który zaledwie rok po ponownym uruchomieniu regularnie plasuje się na piątym miejscu we Francji.

Przychody Studiocanal wzrosły ze względu na rozwój sprzedaży praw telewizyjnych i międzynarodowych (w szczególności „Non-Stop” i „Igrzysk śmierci 2” w Niemczech). W 2013 roku Studiocanal wspierało takie produkcje, jak film braci Coen „Inside Llewyn Davis” i serial „Crossing Lines”, który zostanie wyemitowany między innymi w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Francji i Włoszech. W celu wzmocnienia swojej pozycji w produkcję seriali, Studiocanal nabyło 60 proc. brytyjskiej firmy Red w 2013 roku.

Z wyłączeniem kosztów przejściowych związanych z D8 i D17 oraz nową działalnością w Polsce (uruchomienie platformy nc+), EBITA* Grupy CANAL+ wyniosła 661 mln euro (spadek o 1,9 proc. w porównaniu z 2012 rokiem). Spadek ten wynikał z niższych przychodów z reklam w kanałach pay-tv oraz z wyższych kosztów produkcji. Biorąc pod uwagę koszty związane z D8 i D17 oraz nc+, EBITA Grupy CANAL+ we Francji wyniosła 611 mln euro. Oznacza to, że D8 i D17 oraz nc+ wpłynęły za obniżenie zysków Grupy CANAL+ o 50 mln euro. Z tym że D8 i D17 osiągnęły próg rentowności w czwartym kwartale 2013 roku, czyli generują już zyski. Warto też dodać, że do przejęcia Direct 8 (D8) i Direct Star (D17) przez Grupę CANAL+ doszło w 2012 roku (więcej tutaj), czyli koszty związane z ich zakupem uwzględniono w wynikach finansowych za 2012 rok.

*Zysk przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych kredytów, podatków i amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

699 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Mini PC Homatics Dongle G Google TV

Homatics Dongle G to odtwarzacz multimedialny 4K o kompaktowej konstrukcji...

269 zł Więcej...