reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Multimedia: 318 tys. abonentów telewizji cyfrowej

dodano: 2014-03-04 12:54 | aktualizacja: 2014-03-04 13:08
autor: Anita Kaźmierska | źródło: Multimedia Polska

Multimedia Polska Grupa Multimedia Polska opublikowała wyniki finansowe za 2013 rok. Jej przychody wyniosły 699,2 mln zł, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu z 2012 rokiem. Skorygowana EBITDA wzrosła w 2013 roku o 1,2 proc. i wyniosła 355,5 mln zł. Liczba dostarczonych usług (RGU) na koniec roku wyniosła 1,54 mln i była na podobnym poziomie jak na koniec 2012 roku. Kontynuowano migrację klientów z telewizji analogowej na telewizję cyfrową. Odnotowano wzrost przychodów w segmencie telewizji o 3,1 proc. do 346,8 mln zł, a także dalszy wzrost w usłudze szerokopasmowego dostępu do Internetu: 7,3 proc. (do 212,8 mln zł) po stronie przychodów i 4,7 proc. (do 500 tys.) po stronie RGU.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- Dzięki przeprowadzonym inwestycjom zbudowaliśmy wysokiej jakości ogólnopolską infrastrukturę, która w połączeniu z rozpoznawalną marką, solidną bazą klientów i sprawną siecią sprzedaży otwiera przed nami nowe możliwości rozwoju. Zgodnie z przyjętą strategią, rozszerzamy dotychczasowy model biznesowy o nowe usługi, aby spółka stała się integratorem usług niezbędnych dla domu i biura - mówi Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.

Przychody

Grupa Multimedia Polska wypracowała w 2013 roku 699,2 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 2 proc. w porównaniu z 2012 rokiem. Rosnące przychody to efekt wzrostu przychodów w segmencie telewizji oraz Internetu. Wpływ na wyniki miała również konsolidacja spółek przejętych w 2012 roku – Stream Communications, Diana oraz Transmitel. Na dynamikę wzrostu przychodów wpłynęły także zmiany w otoczeniu rynkowym m.in. cyfryzacja telewizji naziemnej. W pierwszym półroczu odnotowano wzrost liczby rezygnacji w segmencie telewizji. W III kwartale sytuacja ustabilizowała się, a w IV zanotowano już wzrost przychodów z tego segmentu.

Struktura przychodów z poszczególnych segmentów pozostaje stabilna. W 2013 roku przychody z segmentu telewizji stanowiły 49,6 proc. (+0,5 p.p.), z internetu 30,4 proc. (+1,5 p.p.), z telefonii 16,6 proc. (-1,6 p.p.), pozostałe źródła stanowiły 3,4 proc. (-0,4 p.p.).

W raporcie rocznym za 2013 roku Multimedia Polska wprowadziły zmianę metodologii obliczania liczby RGU w segmencie telewizji. Dotychczas abonenci korzystający z usługi telewizji cyfrowej, w ramach której oferowane były również kanały telewizji analogowej, liczeni byli jako dwa RGU (1 RGU telewizji cyfrowej oraz 1 RGU telewizji analogowej), co zaburzało obraz biznesu. Wprowadzona zmiana polega na raportowaniu każdego abonenta telewizji cyfrowej jako pojedynczego RGU.

Na koniec 2013 roku Grupa Multimedia Polska świadczyła usługi na rzecz 826 tys. abonentów, z których 293 tys. korzystało z dwóch usług, a 127 tys. z trzech usług. Łącznie Multimedia dostarczały swoim klientom 1,54 mln usług (RGU), czyli zbliżoną liczbę, jak na koniec 2012 roku.

Wskaźnik liczby usług na jednego abonenta nie zmienił się w stosunku do ubiegłego roku i wyniósł 1,86. Średni miesięczny przychód (ARPU) na jednego abonenta wyniósł w 2013 roku 67,85 zł (o 4,1 proc. mniej niż przed rokiem).

EBITDA i zysk netto

W 2013 roku skorygowana EBITDA wyniosła 355,5 mln zł i była o 1,2% proc. wyższa niż w 2012 roku.

Grupa utrzymuje pod ścisłą kontrolą koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji), które w 2013 roku wyniosły 359,2 mln zł (wzrost o 2,2 proc. wobec 2012 roku). Największy wzrost kosztów odnotowano w obszarze programmingu i praw autorskich (o 12,3 mln zł), co jest konsekwencją migracji klientów do telewizji cyfrowej oraz zawartej ugody ze Stowarzyszeniem Filmowców Polskich (SFP). Z kolei obszarami, w których koszty uległy największemu obniżeniu, są: interconnect (o 5,7 mln zł) i koszty ogólnego zarządu (o 5,2 mln zł).

Zysk netto w 2013 roku wyniósł 70,7 mln zł, czyli o 21,7 mln zł więcej niż w 2012 roku. Istotny wpływ na osiągnięty wynik netto miała restrukturyzacja organizacyjna Grupy.
 
Telewizja

W 2013 roku Grupa wypracowała 346,8 mln zł przychodów w segmencie telewizji, czyli o 3,1 proc. więcej niż rok wcześniej. Zauważalny był znaczący wzrost przychodów w obszarze telewizji cyfrowej o 17 proc. do 186,4 mln zł, spadek w przypadku telewizji analogowej o 13,9 proc. do 132,2 mln zł oraz wzrost w kanałach Premium o 17,8 proc. do 27,6 mln zł.

Po zmianie metodologii, liczba RGU telewizji wynosi 751 tys., z czego 318 tys. to telewizja cyfrowa, 350 tys. to telewizja analogowa, a 83 tys. to kanały Premium. Wskaźnik rezygnacji (churn) w usłudze telewizji kablowej pozostał na niezmienionym w stosunku do 2012 roku poziomie - 0,86 proc. średniomiesięcznie.

Internet

W 2013 roku Grupa Multimedia Polska w segmencie Internetu wypracowała niemal 212,8 mln zł przychodów, czyli o 7,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba użytkowników tej usługi na koniec roku wyniosła 500 tys., czyli o 4,7 proc. więcej niż przed rokiem.

Usługi głosowe

W 2013 roku przychody Grupy Multimedia Polska z usług głosowych wyniosły 115,8 mln zł. Rok wcześniej było to 125,1 mln zł. Jest to trend zgodny z sytuacją na całym rynku telekomunikacyjnym. Na koniec roku Grupa posiadała 285 tys. usług głosowych, czyli tyle samo, co przed rokiem.

Inwestycje Multimedia Polska

Grupa Multimedia Polska zainwestowała w 2013 roku 189,8 mln zł, z czego 175,0 mln zł stanowiły nakłady związane z rozbudową i modernizacją sieci, wzrostem przepustowości szkieletu telekomunikacyjnego, a także wdrażaniem nowych usług. W ramach tych inwestycji m.in. przyłączono do sieci ok. 30 tys. nowych gospodarstw domowych. Ponadto 3,7 mln zł wynikało ze zmiany stanu zobowiązań inwestycyjnych oraz różnic przejściowych w poziomie środków trwałych. Pozostałe środki w kwocie 11,2 mln zł zostały przeznaczone na akwizycje.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii TV kablowa w Polsce


Informacje
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics Dongle Q

Homatics Dongle Q to najpotężniejszy odtwarzacz multimedialny 4K na rynku...

239 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO 4K

Vu+ ZERO 4K - najtańszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

649 zł Więcej...

Odbiornik Spycat Mini V2

Spycat Mini V2  - mały, tani odbiornik satelitarny HD w...

219 zł Więcej...