dodano: 2014-03-12 19:15 | aktualizacja:
2014-03-12 19:33
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Wyrok sądu dotyczy decyzji prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) z września 2011 roku. Postępowanie UOKiK wykazało, że spółka informowała abonentów o nowym regulaminie dopiero po jego wejściu w życie. Tymczasem, zgodnie z prawem, o propozycji zmian warunków świadczenia usług przedsiębiorca telekomunikacyjny powinien powiadomić konsumentów z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego. Abonenci powinni być też poinformowani o przysługującym im prawie odstąpienia od umowy, jeśli nie zgodzą się na zaproponowane zmiany.
Sąd podzielił stanowisko prezes UOKiK i
utrzymał karę pieniężną w wysokości 486 254 zł.
Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK) w Warszawie z dnia 28 lutego 2014 roku (XVII Ama 168/11)
nie jest prawomocny - przedsiębiorcy przysługuje apelacja.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.