dodano: 2014-10-21 19:07 | aktualizacja:
2014-10-21 19:52
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Fox International Channels Poland
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Serial „The Walking Dead” został wprowadzony jednocześnie na wszystkich 125 rynkach obsługiwanych przez Fox International Channels, wzmacniając strategię firmy, która zakłada emitowanie w Polsce seriali bezpośrednio po premierach amerykańskich. To drugi rok z rzędu, kiedy premiera „The Walking Dead” pojawia się na tak wielu rynkach w ciągu 24 godzin po emisji w Stanach Zjednoczonych. Strategia ta spowodowała ogromny wzrost oglądalności na kluczowych rynkach, takich jak Wielka Brytania, Włochy, Hiszpania i Tajwan.
- Apetyt fanów „The Walking Dead” wciąż rośnie. Strategia Fox, polegająca na wprowadzeniu serialu w ciągu 24 godzin po premierze w Stanach Zjednoczonych” oznacza, iż widzowie na całym świecie mogą obejrzeć najlepsze seriale po raz pierwszy na kanale Fox. Obecnie „The Walking Dead” jest jednym z najbardziej cenionych seriali na świecie. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z AMC w Stanach Zjednoczonych i współtworzyć ten fenomen - mówi
Hernan Lopez, prezes i dyrektor generalny
Fox International Channels.
Oglądalność na świecie:
-
Polska: oglądalność premierowego odcinka piątego sezonu „The Walking Dead” była ponad 4 razy wyższa od średniej oglądalności kanału Fox na przestrzeni ostatniego miesiąca.
-
Wielka Brytania: „The Walking Dead” pobiło dwa rekordy: osiągnął najwyższy wynik oglądalności serialu na przestrzeni wszystkich sezonów oraz najlepszy wynik oglądalności pasma wieczornego w historii kanału.
-
Hiszpania: premiera sezonu piątego pobiła wszystkie poprzednie premierowe odcinki, ze wzrostem oglądalności o 10 proc. Udział w rynku wyniósł 2,1 proc. Pierwszy odcinek piątego sezonu był najlepiej oglądaną premierą „The Walking Dead” ze wszystkich dotychczasowych.
-
Niemcy: podczas premierowego odcinka piątego sezonu „The Walking Dead” zarejestrowano największą oglądalność w historii niemieckiej płatnej telewizji z rekordowym wynikiem 268 tysięcy widzów oraz udziałem w rynku za cały dzień na poziomie 2.1 proc.
-
Włochy: premierowy odcinek osiągnął o 30 proc. lepsze wyniki oglądalności niż w przypadku sezonu czwartego.
-
Filipiny: premierowy odcinek piątego sezonu osiągnął najlepsze wyniki oglądalności w historii kanału, poprawiając je w stosunku do sezonu czwartego o 57 proc.
-
Singapur: premierowy odcinek osiągnął o 32 proc. lepsze wyniki oglądalności niż w przypadku sezonu czwartego.
-
Tajwan: premiera piątego sezonu „The Walking Dead” osiągnęła najlepsze wyniki oglądalności ze wszystkich amerykańskich pozycji w kanale Fox w tym roku, zwiększając je w stosunku do sezonu czwartego o 123 proc. w grupie wiekowej 15-44 oraz o 95 proc. wśród widzów 40+.
-
Korea Południowa: premiera „The Walking Dead” oraz całodniowe powtórki odcinka poprawiły o 48 proc. wyniki oglądalności w stosunku do sezonu czwartego.
-
Ameryka Łacińska: „The Walking Dead” był numerem jeden w swoim paśmie czasowym w Argentynie, Kolumbii oraz Meksyku
-
Chile: premierowy odcinek osiągnął o 34 proc. lepsze wyniki oglądalności niż w przypadku sezonu czwartego.
Sukces serii jest również widoczny w social mediach: „The Walking Dead” podczas premiery zajmowało najwyższe miejsca wśród Tweeterowych trendów na większości rynków, na których był emitowany. FOX wprowadził również własną kampanię pod hasłem #DEADicated oraz hashtag.
-
Wielka Brytania: w dniu premiery serial „The Walking Dead” osiągnął drugi najlepszy wynik pod względem ilości wpisów na Tweeterze ze wszystkich emitowanych w Wielkiej Brytanii seriali. Powiązane z serialem tweety sprawdziło 812.707 osób. (źródło: Kantar Twitter TV Ratings, Kantar Media).
-
Włochy: hashtag #FoxTheWalkingDead zajął drugie miejsce na liście włoskich tweeterowych trendów, generując 11.700 re-tweedów, których zasięg wyniósł 4,5 mln.
-
Hiszpania: „The Walking Dead” w Fox uzyskało 25 proc. udziału w rynku social mediów podczas nadawania pierwszego odcinka.
-
Filipiny: #TWDonFOX oraz #TheWalkingDead podczas emisji odcinka zajmowały najwyższe miejscach wśród tweeterowych trendów.
- Fantastyczne przyjęcie piątego sezonu „The Walking Dead” po raz kolejny pokazuje silny związek pomiędzy producentem serialu AMC Networks oraz Fox International Channels - wyłącznym właścicielem praw do pierwszej emisji serialu poza Stanami Zjednoczonymi. Partnerstwo to stworzyło globalny fenomen - czytamy w komunikacie (wszystkie dane za Fox International Channels Poland).
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.