reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Międzynarodowy rynek napędza Canal+

dodano: 2016-08-26 10:39 | aktualizacja: 2016-08-28 09:23
autor: Jerzy Kruczek | źródło: CANAL+ Group

CANAL+ Group logos_360px.jpg CANAL+ Group prezentując wyniki finansowe podała, że łączna liczba abonentów ogółem wzrosła o 558 tys.do 15,8 mln abonentów do 30 czerwca tego roku - przede wszystkim dzięki dobrym wynikom swoich międzynarodowych operacji, bo w samej Francji nie wygląda to już tak dobrze. Liczba abonentów w kontynentalnej części Francji nadal spada, łącznie jest ich 8,187 mln - zanotowano spadek o 272 tys. w ciągu pierwszej połowy 2016 roku. nc+ ma (stan 30.06.2016) ok. 2,101 mln abonentów i generuje przychody na poziomie 246 mln euro (CANAL+ w Afryce ma wprawdzie 2,2 mln klientów, ale generuje 215 mln euro przychodów).

Canal+ Group mapka_760px.jpg


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy CANAL+ wyniosły 2,639 mld euro, co oznacza spadek o 3,5 proc. w porównaniu do I półrocza 2015 (-3.0% przy stałym kursie).

Międzynarodowe przychody płatnej telewizji CANAL+ wzrosły głównie dzięki wzrostowi w poszczególnych krajach, gdzie jeszcze przybywa abonentów, zwłaszcza w Afryce, gdzie Grupa CANAL+ na dzień 30 czerwca 2016 r. miała 2,2 mln abonentów (615 tys. więcej niż na koniec czerwca 2015 roku). Bardzo dobrze wygląda też sytuacja w Wietnamie, gdzie liczba abonentów przekroczyła 900 tys. na koniec czerwca 2016 (+139 tys. rok do roku).

Platforma nc+ ma (stan na 30 czerwca 2016) ok. 2,101 mln abonentów i generuje przychody na poziomie 246 mln euro (CANAL+ w Afryce ma wprawdzie 2,2 mln klientów, ale generuje 215 mln euro przychodów) - więcej info o Polsce.

Dynamiczny wzrost na tych rynkach był napędzany przez wzbogacanie oferty transmisjami meczów Euro 2016 UEFA w Afryce i Wietnamie oraz zakupem praw do transmisji angielskiej Premier League w Wietnamie w ciągu najbliższych trzech sezonów (od 2016/2017 do 2018/2019 ).

Przychody Grupy CANAL+ z działalności operacyjnej wyniosły 297 mln euro, w porównaniu do 368 mln euro w I połowie 2015 r., a EBITA wyniósł 288 mln euro (w tym koszty związane z reorganizacją), w porównaniu do 388 milionów  euro w I połowie 2015 roku.

Spadki te wynikają przede wszystkim ze względu na trudności, jakie napotyka operator płatnej telewizji w samej Francji kontynentalnej oraz z powodu małej rentowności StudioCanal oraz kanałów FTA. EBITA kanałów Canal+ we Francji wyniosła 106 mln euro straty, w porównaniu do 47 mln euro za I półrocze 2015 roku, a więc straty wzrosły ponad dwukrotnie.

Tymczasem koncern Vivendi miał przychody 5,044 mld euro w I połowie tego roku, 1% mniej niż rok wcześniej. EBITA to 387 mln  euro (-25%, -20,4%), a skorygowany zysk netto 286 mln euro (-13,1%).

Vivendi zwraca uwagę na to, że ​​pełne efekty 300 mln euro wdrażanego planu oszczędności Grupy CANAL+ będą widoczne dopiero w 2018 roku.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Platformy na świecie


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X

Octagon SF8008 Supreme Twin UHD 4K 2xDVB-S2X - odbiornik UHD...

569 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...

Google TV Next 4K Stick HDMI

Google TV Next 4K Stick HDMI to ciekawy i wydajny...

339 zł Więcej...