dodano: 2016-08-26 10:39 | aktualizacja:
2016-08-28 09:23
autor: Jerzy Kruczek |
źródło: CANAL+ Group
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przychody Grupy CANAL+ wyniosły 2,639 mld euro, co oznacza spadek o 3,5 proc. w porównaniu do I półrocza 2015 (-3.0% przy stałym kursie).
Międzynarodowe przychody płatnej telewizji CANAL+ wzrosły głównie dzięki wzrostowi w poszczególnych krajach, gdzie jeszcze przybywa abonentów, zwłaszcza
w Afryce, gdzie Grupa CANAL+ na dzień 30 czerwca 2016 r. miała
2,2 mln abonentów (615 tys. więcej niż na koniec czerwca 2015 roku). Bardzo dobrze wygląda też sytuacja
w Wietnamie, gdzie
liczba abonentów przekroczyła 900 tys. na koniec czerwca 2016 (+139 tys. rok do roku).
Platforma nc+ ma (stan na 30 czerwca 2016) ok. 2,101 mln abonentów i generuje przychody na poziomie 246 mln euro (CANAL+ w Afryce ma wprawdzie 2,2 mln klientów, ale generuje 215 mln euro przychodów) - więcej info o Polsce.
Dynamiczny wzrost na tych rynkach był napędzany przez wzbogacanie oferty transmisjami meczów Euro 2016 UEFA w Afryce i Wietnamie oraz zakupem praw do transmisji angielskiej Premier League w Wietnamie w ciągu najbliższych trzech sezonów (od 2016/2017 do 2018/2019 ).
Przychody Grupy CANAL+ z działalności operacyjnej wyniosły 297 mln euro, w porównaniu do 368 mln euro w I połowie 2015 r., a EBITA wyniósł 288 mln euro (w tym koszty związane z reorganizacją), w porównaniu do 388 milionów euro w I połowie 2015 roku.
Spadki te wynikają przede wszystkim ze względu na trudności, jakie napotyka operator płatnej telewizji w samej Francji kontynentalnej oraz z powodu małej rentowności StudioCanal oraz kanałów FTA. EBITA kanałów Canal+ we Francji wyniosła 106 mln euro straty, w porównaniu do 47 mln euro za I półrocze 2015 roku, a więc straty wzrosły ponad dwukrotnie.
Tymczasem koncern Vivendi miał przychody 5,044 mld euro w I połowie tego roku, 1% mniej niż rok wcześniej. EBITA to 387 mln euro (-25%, -20,4%), a skorygowany zysk netto 286 mln euro (-13,1%).
Vivendi zwraca uwagę na to, że pełne efekty 300 mln euro wdrażanego planu oszczędności Grupy CANAL+ będą widoczne dopiero w 2018 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.