dodano: 2016-11-15 12:59 | aktualizacja:
2016-11-15 14:46
autor: Jakub Sulisz |
źródło: Samsung
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Ten segment jest jednym ze strategicznych priorytetów firmy – zgodnie z przewidywaniami,
do 2025 r. może osiągnąć wartość ponad 100 mld dolarów. Firma Harman jest liderem rynku rozwiązań dla samochodów podłączonych do internetu. Obecnie
ponad 30 mln pojazdów jest wyposażonych w systemy connected car i nagłośnieniowe tej firmy, w tym systemy informacyjno-rozrywkowe, telematykę oraz rozwiązania z segmentu bezpieczeństwa. Około 65% z 7 mld dolarów przychodów ze sprzedaży zadeklarowanych przez firmę Harman za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2016 r. jest związane z branżą motoryzacyjną, a wartość oczekujących zamówień dla tego rynku na dzień 30 czerwca 2016 r. wyniosła około 24 mld dolarów.
Harman idealnie uzupełnia się z firmą Samsung, jeżeli chodzi o technologie, produkty i rozwiązania, a połączenie sił stanowi naturalną kontynuację strategii dla segmentu motoryzacyjnego, którą realizujemy już od pewnego czasu - powiedział Oh-Hyun Kwon, Vice Chairman and Chief Executive Officer of Samsung Electronics - Jako kluczowy dostawca motoryzacyjny, mający trwałe relacje z klientami, mocne marki, wiodącą technologię oraz cieszącą się uznaniem ofertę najlepszych produktów w swojej klasie, Harman zapewni firmie Samsung solidną podstawę do rozwoju platformy motoryzacyjnej. Dinesh Paliwal jest sprawdzonym, globalnym liderem, a podczas naszych szeroko zakrojonych rozmów nabraliśmy ogromnego szacunku do niego, jego świetnego zespołu kierownictwa wyższego szczebla, jak również do uzdolnionych pracowników firmy Harman. Nieustanny, dynamiczny rozwój firmy Harman, dzięki pozycji technologicznego lidera i niesamowitej wielkości portfela zamówień z branży motoryzacyjnej, odzwierciedla jej koncentrację na innowacjach oraz klientach.
Doświadczenie firmy Harman w zakresie projektowania i integracji zaawansowanych technologii pokładowych oraz jej wieloletnie relacje z większością czołowych producentów aut w połączeniu
z fachową wiedzą firmy Samsung w dziedzinie technologii mobilnych, półprzewodników, wyświetlaczy czy globalnych kanałów dystrybucji zapewniają zupełnie nowe możliwości rozwoju. Ponadto,
połączenie marek firmy Harman i ich doświadczenia w zakresie rozwiązań technologii dźwiękowych z dorobkiem firmy Samsung w dziedzinie elektroniki użytkowej zwiększy korzyści dla odbiorców oraz użytkowników produktów z całej oferty marki Samsung, zarówno systemów konsumenckich jak i profesjonalnych.
Korzyści dla klientów i ważne możliwości rozwoju
Samsung przewiduje, że połączenie firm zapewni spore możliwości rozwojowe i korzyści dla klientów, umożliwiając wykorzystywanie wzajemnie uzupełniających się technologii obu firm, co przełoży się na wzrost penetracji na ważnych rynkach zbytu.
Segment motoryzacyjny: Wiodąca pozycja firmy Harman w dziedzinie nowych technologii connected car, w tym czołowe lokaty w segmentach informacyjno-rozrywkowym, cyberbezpieczeństwa, aktualizacji OTA i telematyki, w połączeniu z ogromną fachową wiedzą i doświadczeniem Samsung w sferze technologii łączności, w tym 5G, UX/UI, technologii wyświetlaczy i zabezpieczeń, wzmocnią obszar motoryzacyjny i usług connected w firmie Harman. Umożliwi to zwiększenie sprzedaży oraz dostarczanie istotnych korzyści w miarę szybkiego wprowadzania przez producentów nowej generacji pojazdów podłączonych do internetu.
Segment audio: Do czołowych marek i najnowocześniejszych systemów audio firmy Harman należą
JBL,
Harman Kardon,
Mark Levinson,
AKG,
Lexicon,
Infinity i
Revel. Firma oferuje również licencje na marki
Bowers & Wilkins i
Bang & Olufsen dla segmentu motoryzacyjnego. Wszystkie te marki będą miały ogromny wpływ na zwiększenie konkurencyjności urządzeń mobilnych, wyświetlaczy, produktów wykorzystujących rzeczywistość wirtualną oraz produktów ubieralnych Samsung, oferując klientom pełen zakres doświadczeń wizualnych i dźwiękowych.
Segment profesjonalny: Połączenie firm zapewni również
rozwój platformy B2B nowo powstałego przedsiębiorstwa, umożliwiając mu dostarczanie profesjonalnych, zintegrowanych rozwiązań audiowizualnych na dużą skalę na potrzeby stadionów, hal koncertowych i innych obiektów widowiskowych, takich jak
The John F. Kennedy Center for the Performing Arts (ośrodka sztuk widowiskowych) i
STAPLES Center, gdzie odbywa się
ceremonia wręczenia nagród GRAMMY Awards.
Usługi connected: Samsung uzyska dostęp do
8 tysięcy projektantów i inżynierów-programistów, którzy otworzą przed firmą rynek
Internetu Rzeczy. Dzięki tej współpracy powstanie kolejna generacja rozwiązań dla konsumentów i przedsiębiorstw wykorzystujących technologię chmury oraz kompleksowych usług dla rynku motoryzacyjnego poprzez sprzężenie projektowania z danymi i urządzeniami.
Struktura działalności i kierownictwo
Po sfinalizowaniu transakcji
firma Harman będzie prowadziła działalność jako samodzielna jednostka zależna firmy Samsung i w dalszym ciągu będzie zarządzana przez Dinesha Paliwala oraz swoje obecne kierownictwo. Samsung realizuje długoterminową strategię wzrostu w segmencie elektroniki samochodowej i zamierza utrzymać pracowników, dotychczasową siedzibę oraz zakłady
firmy Harman, a także wszystkie jej konsumenckie i profesjonalne marki audio.
Samsung wierzy, że połączenie zwiększy możliwości pracowników obu firm w zakresie rozwoju zawodowego i awansu.
Zespół
Samsung Automotive Electronics Business stworzony w grudniu 2015 r. w celu wskazywania możliwości rozwoju dla Samsung w sektorze motoryzacyjnym będzie ściśle współpracował z kierownictwem firmy Harman, aby zapewnić pełne wykorzystanie potencjału rozwojowego stworzonego przez połączenie przedsiębiorstw.
Warunki transakcji
Cena zakupu zawiera 28% premii w stosunku do kursu zamknięcia akcji firmy Harman z 11 listopada 2016 r. oraz 37% premii w stosunku do średniego kursu ważonego wolumenem akcji w okresie 30 dni kalendarzowych zakończonym 11 listopada 2016 r.
Samsung przewiduje, że transakcja zostanie sfinansowana ze środków pieniężnych. Umowa została jednomyślnie zatwierdzona przez zarządy obu spółek.
Transakcja, która wymaga aprobaty akcjonariuszy firmy Harman, uzyskania pozwoleń od organów regulacyjnych oraz spełnienia innych standardowych warunków zamknięcia,
ma zostać sfinalizowana w połowie 2017 r.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.