Grupa Kapitałowa Kino Polska TV S.A. (należąca do SPI International B.V.) opublikowała wyniki za trzeci kwartał 2016 roku (więcej tutaj). EBITDA grupy po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku wyniosła 35,8 mln zł (wzrost o 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku), przychody zaś osiągnęły rekordowy poziom 82,7 mln zł - były największe w ostatnich trzech latach i o 5 proc. wyższe niż po trzech kwartałach roku 2015. Zysk grupy na działalności operacyjnej po trzech kwartałach bieżącego roku wyniósł ponad 14,7 mln zł.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Na wzrost przychodów złożyła się m.in. wyższa o 12 proc. (w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego) sprzedaż kanałów filmowych marki Filmbox i kanałów tematycznych. Jak czytamy w komunikacie, w trzecim kwartale 2016 roku grupa konsekwentnie rozwijała swoją działalność na rynkach zagranicznych, największy wzrost przychodów uzyskując w Czechach, na Węgrzech, w Bułgarii i w krajach byłej Jugosławii.
Na polskim rynku w tym okresie trwały ostatnie przygotowania do uruchomienia Zoom TV (SD/HD). Ten drugi naziemny kanał w portfolio Kino Polska TV S.A. (po stacji Stopklatka TV) rozpoczął nadawanie 25 października 2016 roku, a w jego ramówce znalazły się m.in. programy produkowane przez Grupę Onet, której udziałowcami są Grupa TVN (Scripps Networks Interactive) i Ringier Axel Springer Media AG. Nadawcą kanału jest Cable Television Networks & Partners sp. z o.o., w której większościowe udziały mają Kino Polska TV S.A. i Fundacja Piksel, należąca do Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE) (więcej tutaj).
reklama
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.