reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

MEC: Kanały z MUX 8 słabo kojarzone przez widzów

dodano: 2017-09-20 16:01 | aktualizacja: 2017-09-20 19:40
autor: Jerzy Kruczek | źródło: MEC

MUX 8 Rozczarowujące wyniki oglądalności stacji z MUX 8 wynikają m.in. z ich słabej znajomości przez polskich widzów. Badanie MEC pokazuje, że nadal niewiele ponad 1/3 polskich internautów wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej. Najmocniejszą markę zbudowała dotychczas Nowa TV.

MUX 8 MEC


Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
36 proc. polskich telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o 4 nowe kanały – pokazuje najnowsze badanie MEC. Oznacza to, że nie wzrosła istotnie ich świadomość wśród potencjalnych odbiorców – pod koniec stycznia, gdy MEC w ramach Projektu Cyfrowizja III analizował znajomość kanałów z MUX 8, co trzeci widz wiedział o nowych stacjach. Nawet wśród tych, którzy mają dostęp tylko do naziemnej telewizji cyfrowej, tylko połowa wie o poszerzeniu oferty.
 

W porównaniu z początkiem roku, poprawiła się jednak rozpoznawalność marek nowych kanałów naziemnych, które nie wszyscy widzowie (a przede wszystkim nie odbiorcy płatnej TV) muszą kojarzyć z obecnością na nowym multipleksie. Najlepiej znaną stacją z nowej oferty jest Nowa TV (ZPR), z 41 proc. świadomością, a niewiele gorszy wynik osiągnęło uruchomione przez Agorę Metro, przejmowane właśnie przez Discovery, rozpoznawane przez z 39 proc. telewidzów z dostępem do sieci. Oba te kanały lepiej znają odbiorcy NTC niż widzowie płatni.

Co ciekawe wciąż najniższą świadomość ma działająca pod tą samą marką co portal internetowy, telewizja WP. W tym przypadku w parze z gorszą znajomością, idą też wyniki oglądalności – stacja ma najniższy udział w czasie oglądania spośród kanałów nadających na MUX 8.

Blisko 2/3 widzów, którzy kojarzą przynajmniej jedną z nowych stacji naziemnych, ma dostęp do oferty nowego multipleksu. Co piąty badany przez MEC telewidz z tej grupy twierdzi, że nie może ich odbierać, a 17 proc. – nie sprawdzało.

Jak wynika z danych Nielsena, od stycznia do sierpnia br. łączny udział kanałów z MUX 8 sięgał 0,8 proc. w grupie komercyjnej (16-49 lat), najwyższy udział miało Metro (0,24 proc.), a najmniejszy WP (0,14 proc.).

MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września 2017 r.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii MUX 8


reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik TechniSat Digit ISIO STC UHD 4K Black

DIGIT ISIO STC UHD to najnowszy flagowy dekoder uznanej, niemieckiej...

1590 zł Więcej...

Odbiornik VU+ SOLO 4K + dysk 1TB

Vu+ SOLO 4K - najnowszy odbiornik Ultra HD od koreańskiego...

1850 zł Więcej...

"SAT Kurier" abonament za 2018 rok

Roczna prenumerata magazynu SAT KURIER w 2018. Pierwsze wydanie na...

55 zł Więcej...
reklama