dodano: 2009-10-07 13:57 | aktualizacja:
2009-10-09 21:46
autor: Bartosz Radomski |
źródło: inf. wł.
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
- To kolejny krok w rozwoju naszej oferty telewizyjnej – powiedział Dominique Lesage. Telekomunikacja Polska już w czerwcu 2006 roku wprowadziła ofertę IPTV, której celem było stworzenie „operatora multimedialnego”. W marcu 2008 uzupełniono ją o dodatkowe pakiety płatne. Teraz wszyscy klienci TP, niezależnie od tego czy odbierają telewizję przez kabel telefoniczny (IPTV), czy przez satelitę mają do dyspozycji jednolitą ofertę - pakiet podstawowy z ponad 30 popularnymi kanałami telewizyjnymi, usługę wideo na życzenie (ponad 2000 tytułów) oraz szeroki wybór dodatkowych pakietów telewizyjnych.
Docelowy klient będzie mógł skorzystać z oferty telewizyjnej tylko pod warunkiem korzystania z usługi internetowej, a co za idzie także z oferty telefonicznej lub opłatą za korzystanie z łącza.
- Gdy jesienią 2008 roku uruchamialiśmy telewizję satelitarną zapowiedzieliśmy, że naszym celem jest identyczna oferta programowa w obu technologiach: kablowej i satelitarnej. Dziś, poprzez pakiety telewizyjne, realizujemy tę zapowiedź - powiedział Dominique Lesage, dyrektor Pionu Kontentu TP.
–
W ofercie satelitarnej startujemy dziś z nowej pozycji. Przestajemy być operatorem wirtualnym i samodzielnie oferujemy naszym klientom bardzo ciekawe pakiety telewizyjne – dodał.
Neostrada z telewizją zostanie zaoferowana w trzech opcjach prędkości: 512kb, 1mb i 2 mb. W wersji umowy na 12 miesięcy opcja 512 kb i 1 mb (cena jest identyczna, ponieważ TP dąży do migracji klientów do opcji 1mb) będzie kosztować 69,90 zł. Opcja 2 mb będzie kosztować 69,90 zł przez pierwsze 3 miesiące i 84,90 zł przez kolejne 9 miesięcy. W wersji umowy na 24 miesiące opcje 512 kb i 1 mb będą kosztować 59,90 zł, a opcja 2 mb 59,90 zł przez pierwsze 6 miesięcy i 80,90 zł przez kolejne 18 miesięcy. Do tej ceny należy doliczyć cenę abonamentu telefonicznego lub opłaty za utrzymanie łącza oraz pakiety telewizyjne TP.
Pakiet M kosztuje 39,90 zł, pakiet L 59,90 zł, pakiet HBO 25 zł, Orange Sport 14 zł. Dodatkowo w ramach umów terminowych klienci uzyskają bezpłatny dostęp do pakietów. W przypadku umowy na 12 miesięcy będzie to okres 4 miesięcy, a w przypadku umowy na 24 miesiące okres promocyjny wyniesie 10 miesięcy.
Różnice pomiędzy ofertą IPTV a satelitarną wynikają we wszystkich przypadkach z problemów z podpisaniem umowy z danym kanałem telewizyjnym. Jest to związane z istniejącymi umowami na wyłączność (Kanały BBC, National Geographic) czy też brakiem porozumienia z nadawcą (TVP Sport). Przedstawiciele Telekomunikacji Polskiej deklarują, że w miarę możliwości oferty IPTV i satelitarna będą ujednolicane. Ze względów interaktywnych nacisk na rozwój oferty będzie jednak dotyczył technologii IPTV. Nowością wobec ofert innych platform jest fakt, że pakiety kanałów premium (HBO, Orange Sport) można dokupić już od podstawowego pakietu telewizyjnej, oferowanego w ramach Neostrady z telewizją.
Kwestią czasu jest pojawienie się w ofercie kanałów w jakości HD. Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że to może być kanał
Orange Sport HD.
Telekomunikacja Polska jest również otwarta na współpracę pomiędzy operatorami. Na razie jednak nie ma takiej potrzeby, bo platforma mieści się na dwóch wynajętych częstotliwościach. Ruchów w tej sprawie należy się spodziewać dopiero w pierwszym kwartale 2010 roku, bo także konkurencyjnym operatorom nie zależy na wpuszczaniu konkurencyjnego operatora na rynek w momencie największej sprzedaży na rynku.
W ramach usługi IPTV dekodery dostarcza
Sagem, w ramach oferty satelitarnej
Samsung. Ciekawostką jest fakt, że wszystkie
dekodery Telekomunikacji Polskiej przystosowane są do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T.
– Uruchomimy tę opcję do końca roku – mówi Paweł Galej, dyrektor Departamentu Usług Telewizyjnych i VOD.
Planowana jest również usługa multiroom, jednak z jej wdrożeniem wiążą się problemy techniczne takie jak przesyłanie uprawnień czy szerokość łącza przy technologii IPTV. – Kiedy zauważymy, że warto to zrobimy to – dodał Dominique Lesage.
Start sprzedaży i szerokiej promocji oferty ustalono na 10 października 2009 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.