dodano: 2012-07-27 15:04 | aktualizacja:
2012-07-27 15:32
autor: Anita Dąbek |
źródło: TVP
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Całkowicie bezpodstawne są w szczególności informacje sugerujące istnienie projektu przepisów wprowadzających ograniczenie lub nawet całkowitą eliminację reklam w telewizji publicznej. Nie podejmując w tym miejscu dyskusji na temat słuszności koncepcji finansowania TVP wyłącznie ze środków publicznych, należy stwierdzić, że pozbawienie telewizji publicznej prawa pozyskiwania przychodów reklamowych byłoby zmianą o zasadniczych konsekwencjach dla całego rynku mediów oraz rynku reklamy w Polsce.
Wprowadzenie takich przepisów musiałoby być poprzedzone głęboką analizą wszystkich możliwych konsekwencji, zarówno bezpośrednio finansowych jak i społecznych, wymagałoby także przeprowadzenia przewidzianych prawem uzgodnień i konsultacji społecznych. Ewentualne nowe przepisy nie mogą być też wprowadzone bez akceptacji Komisji Europejskiej. Wymaga to długiego okresu przygotowań i prac legislacyjnych, które – jak wskazują doświadczenia polskie i zagraniczne – trwają niekiedy kilka lat. Nie ma więc żadnych racjonalnych podstaw, by spodziewać się jakichkolwiek zmian w funkcjonowaniu Telewizji Polskiej na rynku reklamowym nie tylko w roku 2013, a zapewne również w roku 2014.
Oświadczamy kategorycznie, że nie istnieje żadne zagrożenie dla bezpieczeństwa i stabilności umów i porozumień handlowych zawieranych przez Telewizję Polską S.A. dotyczących emisji reklam w 2013 roku.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.