dodano: 2013-02-14 20:15 | aktualizacja:
2013-02-14 20:45
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Polskie Radio
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Polskie Radio zapowiada, że do czerwca br. wybierze w przetargu firmę, która będzie odpowiedzialna za emisję cyfrowego nadawania. Nadal jednak będzie można słuchać ulubionych stacji przez analogowe radioodbiorniki.
Krzysztof Łuszczewski, pełnomocnik zarządu
Polskiego Radia do spraw cyfrowego nadawania, przekonuje, że zaletą nowej technologii jest nie tylko lepszy zasięg poszczególnych programów.
- Cyfrowe radio to ciekawsza oferta i lepsza jakość. Będzie można również zobaczyć informacje m. in . o ruchu drogowym czy okładki płyt wykonawców muzycznych - zachwala
Krzysztof Łuszczewski.
Na 12 kanałach, na jakie zostanie w eterze wygospodarowane miejsce, siedem stanowić będą publiczna
Jedynka,
Dwójka,
Trójka,
Czwórka,
Polskie Radio dla Zagranicy oraz dwa publiczne kanały regionalne, w tym
Radio dla Ciebie. Na pozostałe miejsca
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (
KRRiT) prawdopodobnie rozpisze konkurs.
Paweł Mathia, główny inżynier
Polskiego Radia, uspokaja, że nie ma na razie planów by wyłączyć analogowe nadajniki radiowe.
- Absolutnie obecnie nie planujemy wyłączyć nadajników FM. To kwestia 10 - 15 lat - deklaruje główny inżynier
Polskiego Radia.
Paweł Mathia dodaje, że obecnie cena odbiornika cyfrowego zaczyna się od 100 złotych. Główny inżynier
Polskiego Radia spodziewa się, że koszty zakupu jeszcze spadną po uruchomieniu cyfrowego radia naziemnego.
Za dwa lata według planów tą technologią będzie można słuchać radia na 90 procent terytorium Polski. Cyfrowe radio działa już na szeroką skalę w wielu krajach Europy i świata m.in. w Niemczech, Norwegii, Szwajcarii czy Australii.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.