Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
3 kwietnia br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji poinformowała, że rozstrzygnęła wniosek w sprawie udzielenia koncesji spółce
Wirtualna Polska Media S.A. na rozpowszechnianie codziennie, 24 godziny na dobę programu telewizyjnego o charakterze wyspecjalizowanym podróżniczo-kulinarnym, pod nazwą
Patronite Travel.
Patronite Travel – gdzie dostępny?
Teraz KRRiT opublikowała na swojej stronie internetowej dokument z koncesją. Obowiązuje ona przez okres 10 lat:
od 18 kwietnia 2024 roku do 17 kwietnia 2034 roku. Koncesja dotyczy rozpowszechniania w sieciach telekomunikacyjnych innych niż wykorzystywane do rozpowszechniania rozsiewczego naziemnego lub rozsiewczego satelitarnego. Wskazano, że mogą to być sieci spółek Equinix (Poland), CANAL+ Polska i T-Mobile Polska. Oznacza to, że Patronite Travel
nie będzie nadawany ani drogą naziemną, ani przez satelitę, za to może pojawić się w sieciach kablowych, IPTV i OTT.
To już kolejny kanał typu FAST Wirtualnej Polski, który został przekształcony w kanał linearny. Wcześniej był to
Kabaret TV, stworzony na podstawie
Karuzeli Śmiechu. Teraz jest to
Patronite Travel wzorowany na kanale FAST
Patronite Podróże.
Oprócz Karuzeli Śmiechu i Patronite Podróże w ofercie Pilot WP można znaleźć także inne kanały FAST Wirtualnej Polski:
Didaskalia TV, Auto Pilot, Glina TV, Pilot w Domu i Benchmark TV.
Patronite Travel – kiedy rozpocznie nadawanie?
Jak czytamy w koncesji, Patronite Travel musi rozpocząć nadawanie najpóźniej 1 czerwca 2024 roku, a do czasu startu może prowadzić emisję testową. Opłata za udzielenie koncesji wynosiła 2762 zł.
Dodajmy, że Wirtualna Polska Media jest od 17 sierpnia 2022 roku posiadaczem 40% udziałów w spółce Crowd8, będącej właścicielem Patronite.pl - subskrypcyjnego serwisu crowdfundingu, łączącego twórców z patronami wspierającymi ich pasje. Wartość inwestycji wyniosła ok. 12,6 mln zł.
Co w ofercie Patronite Travel?
Patronite Travel jest skierowany do ogółu widzów, ze szczególnym uwzględnieniem osób w wieku 16-59 lat. Minimalny udział w tygodniowym czasie nadawania kanału w godz. 6:00-23:00 ma wynosić:
audycje rozrywkowe – 42,5%,
audycje edukacyjne – 30%.
Udział audycji realizujących specjalizację kanału ma wynosić nie mniej niż 72,5% w miesięcznym i tygodniowym czasie nadawania w godz. 6.00-23.00 i ma być realizowany poprzez audycje rozrywkowe i edukacyjne, których tematem przewodnim będą
podróże oraz
podróże kulinarne. Audycje powtórkowe zajmą 90% tygodniowego czasu nadawania programu.
Wnioskodawca przewiduje, że audycje wytworzone pierwotnie w języku polskim mają wypełnić 40% a audycje europejskie 51% kwartalnego czasu nadawania programu.
Audycje mają dotyczyć podróży po Polsce i po najciekawszych krajach świata. Prowadzić je mają m.in. polscy podróżnicy młodego pokolenia, którzy w nieszablonowy sposób będą pokazywać alternatywne formy podróżowania w tym m.in. odkrywając regionalne kuchnie.
- Prowadzący przetestują i przedstawią w programie najpopularniejsze wakacyjne kierunki, pokażą mieszkańców i lokalne kuchnie, zaprezentują zarówno najciekawsze, jak i mniej popularne wśród turystów regiony Polski - informuje nadawca.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.