reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj

Zamknięcie kanału dla dzieci Zarok TV wielkim skandalem

2016-10-02: Kurdyjska telewizja Zarok TV skomentowała decyzję regulatora medialnego RTÜK, który na wniosek władz Turcji zablokował transmisję 12 kanałów, w tym kilku kurdyjskich na satelicie Türksat na pozycji 42°E. Wśród nich znalazł się kanał dziecięcy Zarok TV, który w języku kurdyjskim emitował popularne seriale animowane, takie jak „Pszczółka Maja” czy „Smerfy”. Od 29 września br. stacja nie nadaje.

EinsPlus i ZDFkultur zakończyły nadawanie

2016-10-02: Niemieckie kanały tematyczne EinsPlus i ZDFkultur nadawców publicznych ARD i ZDF zakończyły działalność. Obie stacje z dniem 30 września br. zostały wyłączone ze wszystkich możliwych sposobów dystrybucji, także z satelitów Astra na pozycji orbitalnej 19,2°E. Drogą satelitarną EinsPlus i ZDFkultur nadawane były jako darmowe kanały FTA w jakości obrazu SD i HD.

Turcja zablokowała nadawanie 12 kanałów telewizyjnych

2016-09-29: Tureckie władze przyjęły decyzję o wyłączeniu emisji 12 kanałów telewizyjnych, podała niezależna, krajowa telewizja IMC. Poinformowano, że z satelitów Türksat na pozycji 42°E usunięto transmisje, w szczególności, kurdyjskich kanałów Hayatın Sesi, Azadi TV, Jiyan TV, Van TV, TV10, Denge TV i Zarok TV. Stacje te nie prowadzą przekazu.

15.09 Koniec Arte SD z pozycji orbitalnej 13°E

2016-09-12: Francusko-niemiecki kanał poświęcony kulturze Arte informuje o zakończeniu przekazu satelitarnego w jakości SD, prowadzonego na satelicie Eutelsat Hot Bird 13B (13°E). Tylko do 15 września br. możliwy będzie odbiór Arte przez tp. 89 o częstotliwości 12,475 GHz, pol. H (SR: 29900, FEC: 3/4; DVB-S2/8PSK). Przekaz jest tu prowadzony w kompresji MPEG-4 i jakości obrazu SD. Po 15 września Arte na pozycji 13°E nadawany będzie wyłącznie w jakości HD.

Na Litwie przestał nadawać Pierwyj Baltijskij Kanał

2016-08-29: Nadawanie na terytorium Litwy przerwał Pierwyj Baltijskij Kanał (PBK). To kanał telewizyjny, który jest głównym źródłem informacji w języku rosyjskim na Litwie. Firma Baltijas Mediju Alianse (ВМА) sama zdecydowała o zatrzymaniu dystrybucji jeszcze kilku kanałów rosyjskojęzycznych. Kiedy ich praca zostanie wznowiona, zależeć będzie wyłącznie od właścicieli BMA.

Joiz zakończy swoje nadawanie w Szwajcarii

2016-08-23: Interaktywny kanał dla młodzieży joiz zakończy swoje nadawanie w Szwajcarii. Nadawca ogłosił bankructwo, którego przyczyną jest nadmierne zadłużenie. W wyniku zakończenia działalności joiz pracę straci 75 osób. Podobno zarząd joiz szuka możliwości kontynuowania swojej działalności związanej z platformą cyfrową B2B. W ciągu ostatnich miesięcy platforma ta została licencjonowanym firmom w Niemczech, Holandii, Rosji i USA.

Tureckie władze zamknęły Kanal 35

2016-08-17: Turecka Najwyższa Rada Radiofonii i Telewizji (RTÜK) - turecki regulator medialny, zdecydowała, aby zaprzestać emisji stacji telewizyjnej Kanal 35 po próbie zamachu stanu w Turcji - przekazał we wtorek, 16 sierpnia 2016 r. dziennik „Cumhuriyet”. Właściciel kanału Ahmet Küçükbay został zatrzymany przez władze w dniu 8 sierpnia. Turecki regulator podjął w związku z tym decyzję, aby wstrzymać emisję Kanal 35 w całej Turcji w poniedziałek od godz. 18:30 czasu lokalnego.

30.09 Koniec kanału ZDFkultur

2016-08-16: 30 września br. nadawanie na niemieckim rynku zakończy kanał kulturalny ZDFkultur od nadawcy publicznego ZDF. Za to już w październiku uruchomiony zostanie wspólny kanał ZDF i ARD, skierowany do młodzieży. Na razie nowa zapowiadana stacja nie ma jeszcze nazwy. Wiadomo jednak, że nie będzie dostępna ani w przekazie satelitarnym, ani naziemnym. ZDFkultur jest dostępny na satelicie Astra 1N (19,2°E) jako stacja niekodowana (FTA), ale tylko końca września br.

Red Bull wyłączy Servus TV w Niemczech i Szwajcarii

2016-08-01: Austriacka firma medialna Red Bull Media House wycofa się z emisji kanału Servus TV w sąsiednich krajach -  w Niemczech i w Szwajcarii -do końca 2016 roku. Prawdopodobnie Servus TV skupi się na rynku austriackim zamiast rozmieniać się na drobne w innych niemieckojęzycznych krajach. Licencje w Niemczech i Szwajcarii zostaną zwrócone, a transmisje zakończone pod koniec tego roku.

M7 Group pozbyła się tp. na 9°E

2016-08-02: Luksemburska grupa medialna M7 Group zwolniła jeden z transponderów satelity Eutelsat 9B na pozycji 9°E. Pojemność ta była wcześniej wykorzystywana dla węgierskiej, płatnej platformy satelitarnej AustriaSat Magyarország, która w kwietniu tego roku zakończyła działalność. Z powodu zwolnienia transpondera o częstotliwości 11,747 GHz pol. H na inny transponder tego satelity przeniesiono niekodowany, afrykański kanał TVT International (z Togo).
reklama
Idź do strony
progress gif
reklama
reklama
reklama
reklama