dodano: 2014-04-29 13:57 | aktualizacja:
2014-04-29 14:25
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W ramach planowanej corocznej kontroli nadawców radiowych, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT) analizowała nagrania poemisyjne pochodzące z dnia 20 września 2013 roku, nadane w godz. 7:00-9:00 i 20:00- 22:00.
- Analiza wykazała, że wyemitowane dwukrotnie w tych godzinach wystąpienie ojca Tadeusza Rydzyka, dyrektora Radia Maryja, zawierało sformułowania o zabarwieniu promocyjnym, których celem było osiągnięcie przez nadawcę skutku reklamowego. Taki przekaz, niewyodrębniony wyraźnie w programie i nieoznaczony w sposób niebudzący wątpliwości, iż jest reklamą i nie pochodzi od nadawcy, może wprowadzać odbiorców w błąd, co do swojego charakteru. Szczególnie rażące jest naruszenie tej ostatniej przesłanki przez nadawcę, który posiada status nadawcy społecznego i zgodnie z art. 4 pkt 10 nie nadaje przekazów handlowych - informuje KRRiT.
Tym samym nadawca naruszył art. 16c pkt 1 ustawy o radiofonii i telewizji w zakresie emisji ukrytego przekazu handlowego.
- Nakładając karę w wysokości 30.000 zł, uwzględniono możliwości finansowe nadawcy, ale także fakt, że pomimo wezwań do zaniechania działań naruszających prawo oraz dotychczas wymierzonych kar, nadawca nie zaniechał tego typu przekazów, a jego działanie w tym zakresie nabiera charakteru powtarzalnego - czytamy w komunikacie KRRiT.
Przypomnijmy, iż jest to już kolejna kara nałożona przez KRRiT na nadawcę
(więcej tutaj, tutaj i tutaj)
Zobacz decyzję KRRiT Nr 3/2014 o ukaraniu Warszawskiej Prowincji Redemptorystów
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.