reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

4fun Media: Wyniki za I kwartał 2014

dodano: 2014-05-14 16:00 | aktualizacja: 2014-05-14 16:28
autor: Łukasz Knapik | źródło: 4fun Media

4fun Media logo.png W I kwartale 2014 roku zysk netto na poziomie skonsolidowanym wyniósł 1,6 ml zł i był wyższy o 1 proc. niż w 2013 roku. Przychody ze sprzedaży osiągnięte przez Grupę Kapitałową 4fun Media S.A. w tym okresie wyniosły 7 mln zł, co w stosunku do 2013 oznacza spadek o 13 proc. Mimo spadku przychodów, wzrost efektywności prowadzonych działań oraz, jak czytamy w komunikacie, ścisła kontrola kosztów pozwoliły w raportowanym okresie zmniejszyć poziom kosztów operacyjnych i poprawić efektywność. To przełożyło się na wzrost marży operacyjnej z 23 proc. do 28 proc. W efekcie, w I kwartale spółka zanotowała wzrost zysku z działalności operacyjnej o 4 proc. i wskaźnik EBITDA o 12 proc.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Oglądalność kanałów 4fun Media S.A. w I kwartale 2014 roku

- W pierwszym kwartale 2013 roku, kanały 4fun Media S.A. uzyskały łącznie rekordowy w historii wynik średniej oglądalności minutowej (AMR) - 26 770 widzów. Biorąc więc pod uwagę rekordową bazę ubiegłego roku oraz długoterminowy trend wzrostowy oglądalności portfolio kanałów spółki, wyniki tegoroczne- kształtujące się wyraźnie powyżej analogicznego okresu 2012 roku - należy uznać za satysfakcjonujące. Tym bardziej, biorąc pod uwagę większą niż przed rokiem konkurencyjność na rynku, spowodowaną znaczącym zwiększeniem zasięgu technicznego przez stacje konkurencyjne - informuje spółka.

- W okresie ostatnich kwartałów prowadzone były działania skierowane na dywersyfikację źródeł przychodów, których długoterminowym celem jest uodpornienie Grupy Kapitałowej na chwilowe wahania oglądalności wiodącego kanału - 4fun.tv oraz znaczące zwiększenie udziału pozostałych kanałów (TV.Disco i RBL.TV) w przychodach reklamowych. Efekt tej strategii był widoczny w I kwartale 2014 roku, biorąc pod uwagę procentowy wzrost oglądalności kanałów RBL.TV i TV.Disco w łącznej strukturze oglądalności kanałów grupy - czytamy w komunikacie.

Nowy etap w budowie zasięgu technicznego kanałów 4fun Media S.A.

Z końcem 2013 roku, Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A., wkroczyła w nowy etap budowy zasięgu technicznego własnych kanałów muzycznych, rozszerzając zasięg dystrybucji kablowo-satelitarnej o dwie lokalne, cyfrowe platformy naziemne (których operatorami są NTL Radomsko z Grupy TVN oraz TVT z Rybnika). Wprowadzono na nie dwie stacje z portfolio spółki: 4fun.tv i TV.Disco (więcej tutaj). - Dzięki temu, najpopularniejszy kanał w portfolio grupy - 4fun.tv osiągnął w I kwartale 2014 roku najwyższy w historii poziom penetracji terytorialnej na poziomie przekraczającym 64 proc. Dodatkowo, 4fun.tv poszczycić się może (podobnie jak pozostałe kanały) bardzo szeroką dystrybucją cyfrową - informuje spółka. Jest obecny w sieciach T-Mobile, Play i Plus oraz w Player (dawniej TVN Player), Ipla, vod.pl, wrzuta.pl, YouTube oraz w streamingu na stronie Internetowej stacji. Transmisja odbywa się także za pomocą niezależnych operatorów telewizyjnych docierających do Polonii poza granicami kraju. Zasięg techniczny TV.Disco wynosi obecnie 35 proc. populacji kraju, zaś RBL.TV blisko 37 proc. - Zarząd spółki prowadzi obecnie rozmowy w sprawie rozszerzenia zasięgu technicznego swoich stacji o kolejne cyfrowe platformy naziemne, co powinno nastąpić jeszcze w okresie pierwszego półrocza bieżącego roku - czytamy w komunikacie.

Rozwój aplikacji second screen i aktywność w mediach społecznościowych

- FUN APP to pionierskie rozwiązanie na rynku polskim - informuje spółka. Mimo krótkiej obecności na rynku, z aplikacji korzysta ponad 40 tysięcy osób w skali miesiąca (więcej tutaj, tutaj i tutaj). - Nominacje do prestiżowych nagród, takich jak Grand Press Digital czy Mobile Trends Awards, są dowodem na to, iż specjaliści z branży nowych technologii także docenili pionierskość jej rozwiązań - czytamy w komunikacie. W okresie I kwartału trwały intensywne prace nad rozbudową aplikacji o nowe funkcjonalności.

Pierwszy kwartał 2014 roku stał też pod znakiem obecność w social media, w których Grupa Kapitałowa 4fun Media S.A. osiągnęła najwyższe do tej pory poziomy interakcji i zaangażowania fanów. Konsekwentne wykorzystywanie tego potencjału do zwielokrotnienia kanałów komunikacji telewizji z widzem, poprzez włączenie m.in. Instagramu, pozwoliło na koniec marca zgromadzić spółce ponad 1,3 miliona unikalnych użytkowników.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Mini PC Homatics BOX R 4K + Tuner DVB-T2 na USB

Homatics BOX R z adapterem DVB-T2 na USB-C to dobry...

409 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

Odbiornik DVB-T/T2/C Opticum AX LION NS H.265 HEVC

Najnowszy hybrydowy odbiornik DVB-T/T2/C z HEVC/H.265 marki Opticum firmy AX...

109 zł Więcej...