dodano: 2014-11-03 15:05 | aktualizacja:
2014-11-03 15:19
autor: Łukasz Knapik |
źródło: Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu stanowiły autopromocję, rozumianą zgodnie z art. 4 pkt. 23 ustawy o rtv jako
„przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług”.
Jak informuje KRRiT, w emitowanych materiałach pojawiły się nacechowane emocjonalnie streszczenia audycji zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu. Prezentowane w taki sposób treści wykraczają poza określone ustawowo składowe ogłoszenia nadawcy i nie mogą zostać za nie uznane. Ogłoszenie nadawcy powinno zawierać jedynie informację o jego audycjach lub fragmenty tych audycji.
- Wymierzając karę, KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, tj. zakres i stopień szkodliwości naruszenia, możliwości finansowe nadawcy, a także dotychczasową działalność nadawcy, który w latach 2004-2014 nie był karany finansowo - informuje KRRiT.
Załączniki:
Decyzja nr 13/2014 - zobacz dokument.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.