reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

TV Trwam z ankietowym badaniem oglądalności

dodano: 2014-11-04 17:12 | aktualizacja: 2014-11-04 21:09
autor: Łukasz Knapik | źródło: Radio Maryja/satkurier.pl

TV Trwam Radio Maryja opublikowało raport z badania oglądalności TV Trwam przeprowadzony przez Europejski Instytut Studiów i Analiz we wrześniu 2014 roku. Jak czytamy we wstępie, badanie ankietowe przeprowadzono w dniach 4-8 września br. na liczącej 2015 osób reprezentatywnie dobranej próbie mieszkańców Polski (wiek respondenta to co najmniej 15 lat). Zastosowano losowo-warstwowy dobór próby. Ankieterzy przemieszczali się zgodnie z tzw. metodą ustalonej ścieżki (ang. random route), prowadząc badanie oglądalności TV Trwam, w tym z uwzględnieniem popularności poszczególnych audycji, a także w zakresie określenia społeczno-demograficznego profilu widza TV Trwam.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
W grupie respondentów, którzy zadeklarowali oglądanie telewizji (84,9 proc. wszystkich badanych), 33,2 proc. (po uwzględnieniu oglądających stację w Internecie) stwierdziło, że ogląda TV Trwam.

Respondenci deklarujący oglądanie TV Trwam proszeni byli o podanie tytułów ulubionych audycji TV Trwam. Jako pozytywną odpowiedź przyjmowano tylko taką, która zawierała względnie dokładny tytuł audycji, taki jak: „Anioł Pański”, „Informacje dnia”, itp. Nie uznawano odpowiedzi ogólnikowych, typu: wiadomości, filmy, modlitwy, itp. 43,9 proc. wymieniło poprawnie tytuł, 56,1 proc. nie.

Spośród wszystkich respondentów deklarujących oglądanie TV Trwam 43,9 proc. osób (odsetek widzów potrafiących wymienić poprawnie tytuł audycji emitowanej w TV Trwam, który stanowi zarazem 14,6 proc. ogółu oglądających telewizję), zaliczono do grupy określonej nazwą: widzowie potwierdzeni. Natomiast 56,1 proc. badanych, którzy stwierdzili, że oglądają TV Trwam (odsetek widzów nie potrafiących podać poprawnie tytułu audycji w TV Trwam, który stanowi zarazem 18,6 proc. ogółu oglądających telewizję), zaliczono do grupy: widzowie deklaratywni. Należy przy tym zaznaczyć, jak czytamy w raporcie, że widzowie potwierdzeni zostali wliczeni do grupy widzów deklaratywnych, co oznacza, że każdy widz potwierdzony jest z oczywistych względów jednocześnie widzem deklaratywnym. Widzowie deklaratywni oraz widzowie potwierdzeni oglądają TV Trwam ze zbliżoną częstotliwością.

- Należy też zauważyć, że w obu grupach respondentów dominują widzowie, którzy oglądają program TV Trwam codziennie lub kilka razy w tygodniu, stanowiąc - co zasługuje na szczególne podkreślenie - 61 proc. (widzowie deklaratywni) oraz 64,8 proc. (widzowie potwierdzeni) wszystkich oglądających tę stację - czytamy w raporcie.

Profil społeczno-demograficzny widza TV Trwam

Wśród badanych przeważają osoby w wieku dojrzałym oraz kobiety. Nieznacznie nadreprezentowane są także osoby ze średnim wykształceniem, co należy, jak czytamy w raporcie, interpretować raczej jako efekt występującej w badaniach społecznych powszechnej skłonności respondentów do zawyżania deklarowanego poziomu wykształcenia. Wyraźnie nadreprezentowani są także emeryci i renciści oraz osoby o zarobkach poniżej średniej krajowej.

Pod względem miejsca zamieszkania widzowie TV Trwam nie wyróżniają się w sposób istotny na tle populacji. W odniesieniu do poszczególnych kryteriów profilu społeczno-demograficznego wyniki uzyskane przez grupy widzów deklaratywnych oraz widzów potwierdzonych są zbliżone. W tej drugiej nieznaczną przewagę wśród badanych mają kobiety.

Interpretacja wyników

Odsetek badanych deklarujących oglądanie stacji TV Trwam wynosi 33,2 proc. w grupie osób, które odpowiedziały twierdząco na pytanie o oglądanie telewizji. Dla populacji mieszkańców Polski od 15. roku życia, liczącej 32 670 tys. (według danych Głównego Urzędu Statystycznego) daje on liczbę 10 846 440 osób.

Natomiast odsetek tych, którzy spontanicznie potrafią wskazać poprawnie tytuł co najmniej jednej ulubionej audycji TV Trwam stanowi 14,6 proc., co przekłada się na 4 769 820 osób.

- Należy zaznaczyć, iż uzyskane wyniki oszacowań nie mogą i nie powinny być porównywane z telemetrycznym wskaźnikiem poziomu oglądalności, gdyż są to zupełnie różne miary, zebrane na podstawie różnych danych i odmiennej metodologii - czytamy w opublikowanym raporcie.

W dalszej części opublikowanych wyników przedstawiono wyliczenia i metodologię badań wskazania liczby oglądających TV Trwam, określoną jako „świadomą widownię” oraz charakterystykę widowni wybranych programów tej stacji. Pod poniższym linkiem można zapoznać się z opublikowanym raportem:

Zobacz: Skrócony raport z badania oglądalności TV Trwam przeprowadzonego przez Europejski Instytut Studiów i Analiz we wrześniu 2014 roku.

Komentarz

TV Trwam można oglądać bezpłatnie w ramach pierwszego multipleksu (MUX 1) naziemnej telewizji cyfrowej (NTC), w niekodowanym przekazie satelitarnym (ASTRA 19,2°E) i w sieci. Stacja nie znajduje się jednak w panelu Nielsen Audience Measurement (NAM), firmy zajmującej się badaniami telemetrycznymi polskiego rynku, stąd nie są znane wyniki oglądalności tego kanału.


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Oglądalność


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Odbiornik PULSe 4K Mini

PULSe 4K Mini - najnowszy odbiornik Ultra HD od słowackiej...

449 zł Więcej...

Odbiornik Vu+ ZERO rev.2 HEVC

Vu+ ZERO rev.2 - najnowszy odbiornik Vu+ na Linuksie z...

399 zł Więcej...

SAT Kurier - 11-12/2023 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 11-12/2023

12 zł Więcej...