dodano: 2015-01-13 14:04 | aktualizacja:
2015-01-13 14:08
autor: Anita Kaźmierska |
źródło: KRRiT
Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Przeprowadzona przez KRRiT analiza programu Puls 2 nadanego 21 lutego 2014 r. oraz ewidencji reklam i przekazów autopromocyjnych wyemitowanych w dniach 17-23 lutego wykazała naruszenie art. 16 ust. 3 ustawy o radiofonii i telewizji, czyli przekroczenie czasu emisji reklam. Zgodnie z ustawą o radiofonii i telewizji, reklamy i telesprzedaż
nie mogą zajmować więcej niż 12 minut w ciągu godziny zegarowej.
Według KRRiT, przekazy będące przedmiotem decyzji o ukaraniu z uwagi na swój promocyjny charakter spełniają definicję autopromocji, rozumianą zgodnie z art. 4 pkt. 23 ustawy o rtv jako „przekaz pochodzący od dostawcy usługi medialnej mający służyć bezpośrednio lub pośrednio promocji jego audycji, towarów i usług”.
-
Wyemitowane materiały zawierają nacechowane emocjonalnie sformułowania bezpośrednio zachęcające do obejrzenia proponowanych pozycji programu. Ogłoszenie nadawcy powinno zawierać jedynie informację o audycjach lub fragmenty tych audycji - czytamy w komunikacie KRRiT.
Wymierzając karę, KRRiT uwzględniła przesłanki ustawowe, określone w art. 53 ust. 1 ustawy o radiofonii i telewizji, tj. zakres i stopień szkodliwości naruszenia oraz możliwości finansowe nadawcy. Przy ocenie zakresu i stopnia szkodliwości naruszenia uwzględniono m.in. fakt, że przekroczenie limitu czasu nastąpiło w programie ogólnodostępnym, rozpowszechnianym nieodpłatnie na obszarze całego kraju.
Materiał chroniony prawem
autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.