reklama
reklama
SAT Kurier logowanie X
  • Zaloguj
ODBLOKUJ-REKLAMY.jpg

Wzrost przychodów spółki TVN

dodano: 2015-02-06 10:05 | aktualizacja: 2015-02-06 13:29
autor: Anita Kaźmierska | źródło: TVN

tvn Spółka TVN S.A. podała wyniki za rok finansowy zakończony 31 grudnia 2014 roku. Jej przychody były wyższe o 4,6% w czwartym kwartale, a o 3,6% w całym roku. Skorygowana EBITDA w czwartym kwartale wyniosła 184 mln zł. Wynik netto za cały rok wyniósł 189 mln zł.



Prosimy o wyłączenie blokowania reklam i odświeżenie strony.
Komunikat prasowy TVN S.A.:
  • Przychody TVN były wyższe o 4,6% w czwartym kwartale, a o 3,6% w całym roku – zgodnie z oczekiwaną stopą wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie – odzwierciedlając najwyższe na rynku wyniki oglądalności oferty programowej TVN w sezonach wiosennym i jesiennym, stały wzrost udziałów kanałów zewnętrznych reprezentowanych przez Premium TV oraz poprawę cen czasu reklamowego w wyniku wdrożenia nowej polityki cenowej, jak również dalszy rozwój oferty nieliniowych treści video.
  • Przychody związane z reklamą wzrosły o 5,4% w czwartym kwartale, poprawiając całoroczną dynamikę do 5,1% – zgodną z oczekiwaniami co do średniego jednocyfrowego wzrostu oraz wyższą od ekspansji rynku reklamy telewizyjnej szacowanej na blisko 5%.
  • Skorygowana EBITDA[1] wyniosła 184 miliony zł w czwartym kwartale – odnotowując wzrost o 26 milionów zł w efekcie wyższych przychodów oraz zdecydowanej dyscypliny kosztowej. Skorygowana roczna EBITDA osiągnęła 530 milionów zł – powyżej prognozowanego celu na poziomie 520 milionów zł.
  • Raportowana EBITDA zarówno w czwartym kwartale jak i w całym roku odzwierciedla poprawę skorygowanej EBITDA oraz wpływ udziału w zyskach jednostek stowarzyszonych w porównaniu z odpisem wartości inwestycji i udziałem w stratach tych jednostek w 2013 roku.
  • Doskonała strategia programowa głównego kanału przełożyła się na najwyższą w jesiennej ramówce średnią oglądalność, która w komercyjnej grupie docelowej wyniosła 14,6% całodobowo oraz 16,6% w peak time.
  • Portfolio kanałów tematycznych TVN zwiększyło swój łączny udział w oglądalności w sezonie jesiennym z 8,8% do 9,0% rok do roku dzięki atrakcyjniejszej ofercie programowej oraz dalszemu wzrostowi zasięgu technicznego kanałów, zarówno w ramach naziemnej telewizji cyfrowej jak i platform płatnej telewizji.
  • Strategiczna spółka stowarzyszona nc+ miała na koniec grudnia 2,15 miliona abonentów, z wyższym o 4% średnim miesięcznym ARPU na poziomie 68,3 zł w całym roku 2014 oraz z rocznymi przychodami w wysokości 2 148 milionów zł. Roczna EBITDA wyniosła 295 milionów zł, a udział TVN w zyskach nc+ osiągnął 17,5 miliona zł w 2014 roku.
  • Wynik netto za cały rok wyniósł 189 milionów zł głównie w wyniku  poprawy EBITDA oraz znacznie niższych kosztów finansowych.
  • Wskaźnik długu netto do skorygowanej EBITDA obniżył się do 3,9 na koniec 2014 roku.
  • TVN nabył 12,5 miliona akcji własnych w 2014 roku, po cenie 20 zł za akcję, na łączną kwotę 250 milionów zł – w ramach zatwierdzonego przez Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy TVN programu skupu akcji własnych na lata 2014-2015 w wysokości do 500 milionów zł i nieprzekraczającego 10% akcji.
  • W ramach programu skupu obligacji 7,875% Senior Notes w roku 2014 w kwocie nie przekraczającej równowartości 60 milionów Euro, TVN nabył obligacje o nominalnej wartości 55 milionów Euro.

Markus Tellenbach, prezes zarządu TVN i dyrektor generalny TVN S.A., powiedział:

Rok 2014 był rokiem przemiany i powrotu dynamiki rynkowej. Gospodarka przyspieszyła zgodnie z oczekiwaniami prawie podwajając tempo wzrostu dzięki popytowi krajowemu oraz inwestycjom. Tak korzystne otoczenie makroekonomiczne przełożyło się na długo oczekiwany wzrost budżetów reklamowych oraz odbudowę rynku reklamy telewizyjnej. W ubiegłym roku rynek ten wzrósł o blisko 5% – zgodnie z oczekiwaniami jakie przedstawiłem rok temu.

TVN był dobrze przygotowany wzrostu popytu na reklamę  i w efekcie osiągnęliśmy poprawę wyników we wszystkich segmentach działalności. Uruchomienie kanału TVN24 Biznes i Świat, który zastąpił TVN CNBC, zaowocowało znacznie wyższą oglądalnością. Wdrożenie nowej polityki cenowej poskutkowało racjonalizacją podejścia na rynku reklamy. Wzmocnione oferty programowe głównego kanału TVN w sezonach wiosennym i jesiennym zdystansowały konkurencję, a portfolio kanałów tematycznych odnotowało kolejny rok wzrostu udziałów w oglądalności. Dalszy rozwój oferty nieliniowej treści video przełożył się na wzrost liczby odtworzonych materiałów. Natomiast Premium TV, nasza usługa sprzedaży czasu reklamowego zewnętrznych kanałów, dodatkowo poprawiła nasze wyniki dzięki stale poszerzającej się grupie współpracujących z nami stacji telewizyjnych.

Podsumowując, osiągnęliśmy wyniki zgodne z oczekiwaniami: wzrost przychodów związanych z reklamą wyniósł 5,1% – na średnim jednocyfrowym poziomie, nasze skonsolidowane przychody były wyższe o 3,6% – osiągając dynamikę wzrostu na niskim jednocyfrowym poziomie, podczas gdy skorygowana EBITDA wyniosła 530 mln złotych – powyżej prognozowanego celu. Takie wskaźniki finansowe potwierdzają imponującą operacyjną siłę naszych przedsięwzięć biznesowych.

W roku 2015 oczekujemy dalszej poprawy naszych osiągnięć. Tempo wzrostu gospodarczego powinno nadal przyspieszać i przewidujemy, że przełoży się to na rynek reklamy telewizyjnej. Wiodąca pozycja na rynku przyniesie nam wzrost przychodów powyżej jego dynamiki, a rentowność ulegnie dalszej poprawie - zgodnie z naszą średnioterminową prognozą.

W milionach zł Trzy miesiące
zakończone
31 grudnia 2014 r.
Trzy miesiące
zakończone
31 grudnia 2013 r.
Zmiana
Przychody                     481                     460 + 4,6%
Skorygowana EBITDA                     184                     158 + 16,3%
Skorygowana marża EBITDA                 38,2%                 34,4% + 3,8pp
Raportowana EBITDA                     180                       34 + 424,5%
Raportowana marża EBIDTA                 37,5%                   7,5% + 30,0pp
 

W milionach zł
Dwanaście miesięcy zakończonych
31 grudnia 2014 r.
Dwanaście miesięcy zakończonych
31 grudnia 2013 r.
Zmiana
Przychody                  1 594                  1 538 + 3,6%
Skorygowana EBITDA                     530                     506 + 4,9%
Skorygowana marża EBITDA                 33,3%                 32,9% + 0,4pp
Raportowana EBITDA                     549                     372 + 9,0%
Raportowana marża EBIDTA                 34,4%                 24,2% + 10,2pp

 
Wybrane dane finansowe  – TVN w Pełni Osiągnął Całoroczne Założenia

Skonsolidowane przychody TVN wzrosły w czwartym kwartale o 4,6% do 481 milionów zł, głównie w wyniku:
  • Silnego wzrostu przychodów reklamowych o 6,0% oraz wzrostu przychodów ze sponsoringu o 0,8%, co łącznie dało 5,4% wzrostu przychodów związanych z reklamą,
  • Przychodów abonamentowych niższych o 3,5%,
  • Poprawy przychodów ze sprzedaży towarów o 29,7%.

Łączne skonsolidowane przychody na przestrzeni roku wyniosły 1 594 miliony zł, rosnąc rok do roku o 3,6%, podczas gdy przychody związane z reklamą w całym roku 2014 były wyższe o 5,1%. Dynamika ta była w pełni zgodna z oczekiwaniami.

Skorygowana EBITDA wzrosła w czwartym kwartale o 16,3% rok do roku do 184 milionów zł na skutek wyższych przychodów i w pełni utrzymanej bazy kosztów (wyłączając 5 milionów zł jednorazowych kosztów związanych z transakcją zmiany kontroli). Skorygowana marża EBITDA uległa zdecydowanej poprawie do 38,2% z 34,4% w analogicznym kwartale poprzedniego roku. Roczna skorygowana EBITDA wyniosła 530 milionów zł z marżą 33,3% – obie wartości wzrosły rok do roku powyżej prognozy.

Raportowana EBITDA wyniosła 180 milionów zł w czwartym kwartale, z marżą na poziomie 37,5%, odnotowując znaczący wzrost rok do roku w oparciu o poprawę skorygowanej EBITDA, ale również na skutek wpływu na wynik w porównywalnym okresie 2013 roku udziału w stratach jednostek stowarzyszonych oraz utraty wartości inwestycji w Onet. Całoroczny wynik również uległ poprawie osiągając 549 milionów zł i marżę 34,4% w efekcie podobnych czynników, a dodatkowo dzięki  udziałom w zyskach jednostek stowarzyszonych w porównaniu z udziałem w stratach w roku 2013.

Wynik finansowy w czwartym kwartale ucierpiał na skutek osłabienia kursu złotego do euro i spadł do -105 milionów zł z poziomu -8 milionów w analogicznym okresie roku 2013. Jednakże wynik finansowy za cały rok poprawił się o 50% do -280 milionów zł z -567 milionów zł w roku ubiegłym, co odzwierciedla korzyści z obniżenia zadłużenia i jego średnich kosztów, a także wpływu premii z tytułu wczesnego umorzenia obligacji 10,75% Senior Notes poniesionych w roku 2013 w związku z ich refinansowaniem.

Zysk netto w okresie wyniósł 51 milionów zł w czwartym kwartale i 189 milionów zł w całym roku.

Zysk netto przypadający akcjonariuszom TVN S.A. wyniósł 51 milionów zł w czwartym kwartale oraz 195 milionów zł w całym roku, w porównaniu odpowiednio do zysku w wysokości 46 milionów zł oraz straty 198 milionów złotych w porównywalnych okresach 2013 roku.

Dług netto pomimo słabszego kursu wymiany EUR/PLN zmniejszył się rok do roku o 100 milionów zł do 2,1 miliarda zł na dzień 31 grudnia, a w efekcie wskaźnik długu netto do skorygowanej EBIDTA poprawił się do poziomu 3,9 z 4,3 na koniec 2013 roku i odzwierciedla on głównie wpływ przedterminowego wykupu Obligacji 7,875% Senior Notes sfinansowanego dzięki wysokim przepływom pieniężnym z działalności operacyjnej w połączeniu z niższymi kosztami finansowymi oraz wzrostem wpływów z tytułu wykonania opcji na akcje.

[1] Raportowana EBITDA skorygowana o udział w zysku / stracie jednostek stowarzyszonych, dywidendy i inne formy wynagrodzenia od jednostek stowarzyszonych, jednorazowe koszty transakcji oraz odpisy utraty wartości inwestycji


Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Biznes


reklama
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Miernik Signal ST-5155 DVB-T/T2/C DVB-S/S2 z podglądem

Miernik Signal ST-5155 do pomiarów zarówno cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S/S2,...

699 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.1 8K UHD 3,0m

Najnowszy kabel HDMI o długości 3,0m w wersji v2.1 dla...

65 zł Więcej...

Miernik SatLink WS-6933 dla DVB-S/S2

Miernik, do pomiarów cyfrowych sygnałów satelitarnych DVB-S z pomiarem PWR,...

239 zł Więcej...